Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump

Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump
Profimedia
 ČTK

Bývalý americký prezident Donald Trump ostře zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover poté, co zhlédl její novou marketingovou kampaň. Na své platformě Truth Social označil reklamu za „woke ostudu“ a firmu za „značku v absolutním chaosu“. Podle něj Jaguar kvůli novému směru a rebrandingu ztrácí identitu – a zákazníky. Zatímco automobilka míří k elektromobilitě a inkluzivnímu marketingu, Trump vidí budoucnost značky černě.

Americký prezident Donald Trump zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover (JLR), po zhlédnutí její reklamy ji označil za woke, tedy aktivistickou. Učinil tak jen krátce poté, co firma jmenovala nového ředitele a kdy prochází kontroverzním rebrandingem, tedy změnou image, napsal v úterý zpravodajský server BBC.

Trump v pondělí na své platformě Truth Social napsal, že JLR je v „absolutním chaosu“, dosavadní šéf podniku Adrian Mardell podle Trumpa rezignoval s ostudou. Mardell minulý týden oznámil odchod do důchodu a je to právě on, kdo stojí za kontroverzními kroky JLR, které vedly k opuštění věhlasného loga a k zaměření výroby na elektromobily.

Marketingovou kampaň podniku označil americký prezident za hloupou a za woke. Termínem woke se označují aktivistické postoje, často v souvislosti s podporou sociální spravedlnosti a protidiskriminační nebo sociálně-liberální politiky.

Automobilka uvedla, že finanční ředitel mateřského podniku Tata Motors PB Balaji se v listopadu ujme role generálního ředitele a nahradí Mardella. Stane se tak prvním generálním ředitelem JLR indického původu. Indický podnik Tata Motors je vlastníkem britské JLR od roku 2008.

Trump v pondělí přirovnal automobilku Jaguar k americké oděvní značce American Eagle, která se dostala na titulní stránky novin díky široce sledované marketingové kampani. Akcie American Eagle prudce zpevnily po spuštění kontroverzní reklamy na džíny s herečkou Sydney Sweeneyovou, která je známá díky roli v televizním seriálu Euforie. Trump Sweeneyovou chválil, když se objevily zprávy, že Sweeneyová je registrovanou republikánkou, tedy že preferuje Trumpovu politickou stranu.

Jaguar Land Rover je podle Trumpa přesně na opačné straně. „Kdo by si chtěl koupit jaguara po zhlédnutí jejich ostudné reklamy,“ napsal Trump.

Jaguar Type 00

Poslala prodeje Jaguaru ke dnu „woke“ kampaň?

Dříve legendární automobilka Jaguar aktuálně neprodává skoro žádná auta, přesto se o ní ale hodně mluví. A ne příliš pozitivně. Za progresivní reklamu a novou „woke“ tvář většinou schytává tvrdou kritiku. Mimořádný propad prodejů britské značce proto prý patří. Progresivní vizáž zákazníky netáhne, potvrzuje si konzervativní obecenstvo. Co když to ale úplně tak není?

Přečíst článek

Koncept Jaguar Type 00

Automobilka Jaguar po vlně kritiky představila nový koncept Type 00

Britská automobilka Jaguar odhalila nový směr designu svých vozidel a představila plně elektrický koncept s názvem Type 00. Očekává se, že Jaguar v nadcházejících letech vyrobí několik nových elektromobilů, včetně čtyřdveřového vozu GT, který by měl být odhalen příští rok, uvádí web CNBC.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Zlatý středník 2025

O nejlepší PR práce soutěží 174 projektů. Největší šance mají Jsme fér a Plzeňský Prazdroj, z agentur MSL Czech Republic

Přečíst článek
Doporučujeme