Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump

Bývalý americký prezident Donald Trump ostře zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover poté, co zhlédl její novou marketingovou kampaň. Na své platformě Truth Social označil reklamu za „woke ostudu“ a firmu za „značku v absolutním chaosu“. Podle něj Jaguar kvůli novému směru a rebrandingu ztrácí identitu – a zákazníky. Zatímco automobilka míří k elektromobilitě a inkluzivnímu marketingu, Trump vidí budoucnost značky černě.
Americký prezident Donald Trump zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover (JLR), po zhlédnutí její reklamy ji označil za woke, tedy aktivistickou. Učinil tak jen krátce poté, co firma jmenovala nového ředitele a kdy prochází kontroverzním rebrandingem, tedy změnou image, napsal v úterý zpravodajský server BBC.
Trump v pondělí na své platformě Truth Social napsal, že JLR je v „absolutním chaosu“, dosavadní šéf podniku Adrian Mardell podle Trumpa rezignoval s ostudou. Mardell minulý týden oznámil odchod do důchodu a je to právě on, kdo stojí za kontroverzními kroky JLR, které vedly k opuštění věhlasného loga a k zaměření výroby na elektromobily.
Marketingovou kampaň podniku označil americký prezident za hloupou a za woke. Termínem woke se označují aktivistické postoje, často v souvislosti s podporou sociální spravedlnosti a protidiskriminační nebo sociálně-liberální politiky.
Automobilka uvedla, že finanční ředitel mateřského podniku Tata Motors PB Balaji se v listopadu ujme role generálního ředitele a nahradí Mardella. Stane se tak prvním generálním ředitelem JLR indického původu. Indický podnik Tata Motors je vlastníkem britské JLR od roku 2008.
Trump v pondělí přirovnal automobilku Jaguar k americké oděvní značce American Eagle, která se dostala na titulní stránky novin díky široce sledované marketingové kampani. Akcie American Eagle prudce zpevnily po spuštění kontroverzní reklamy na džíny s herečkou Sydney Sweeneyovou, která je známá díky roli v televizním seriálu Euforie. Trump Sweeneyovou chválil, když se objevily zprávy, že Sweeneyová je registrovanou republikánkou, tedy že preferuje Trumpovu politickou stranu.
Jaguar Land Rover je podle Trumpa přesně na opačné straně. „Kdo by si chtěl koupit jaguara po zhlédnutí jejich ostudné reklamy,“ napsal Trump.
Dříve legendární automobilka Jaguar aktuálně neprodává skoro žádná auta, přesto se o ní ale hodně mluví. A ne příliš pozitivně. Za progresivní reklamu a novou „woke“ tvář většinou schytává tvrdou kritiku. Mimořádný propad prodejů britské značce proto prý patří. Progresivní vizáž zákazníky netáhne, potvrzuje si konzervativní obecenstvo. Co když to ale úplně tak není?
Poslala prodeje Jaguaru ke dnu „woke“ kampaň?
Zprávy z firem
Britská automobilka Jaguar odhalila nový směr designu svých vozidel a představila plně elektrický koncept s názvem Type 00. Očekává se, že Jaguar v nadcházejících letech vyrobí několik nových elektromobilů, včetně čtyřdveřového vozu GT, který by měl být odhalen příští rok, uvádí web CNBC.
Automobilka Jaguar po vlně kritiky představila nový koncept Type 00
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.