Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump
Bývalý americký prezident Donald Trump ostře zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover poté, co zhlédl její novou marketingovou kampaň. Na své platformě Truth Social označil reklamu za „woke ostudu“ a firmu za „značku v absolutním chaosu“. Podle něj Jaguar kvůli novému směru a rebrandingu ztrácí identitu – a zákazníky. Zatímco automobilka míří k elektromobilitě a inkluzivnímu marketingu, Trump vidí budoucnost značky černě.
Americký prezident Donald Trump zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover (JLR), po zhlédnutí její reklamy ji označil za woke, tedy aktivistickou. Učinil tak jen krátce poté, co firma jmenovala nového ředitele a kdy prochází kontroverzním rebrandingem, tedy změnou image, napsal v úterý zpravodajský server BBC.
Trump v pondělí na své platformě Truth Social napsal, že JLR je v „absolutním chaosu“, dosavadní šéf podniku Adrian Mardell podle Trumpa rezignoval s ostudou. Mardell minulý týden oznámil odchod do důchodu a je to právě on, kdo stojí za kontroverzními kroky JLR, které vedly k opuštění věhlasného loga a k zaměření výroby na elektromobily.
Marketingovou kampaň podniku označil americký prezident za hloupou a za woke. Termínem woke se označují aktivistické postoje, často v souvislosti s podporou sociální spravedlnosti a protidiskriminační nebo sociálně-liberální politiky.
Automobilka uvedla, že finanční ředitel mateřského podniku Tata Motors PB Balaji se v listopadu ujme role generálního ředitele a nahradí Mardella. Stane se tak prvním generálním ředitelem JLR indického původu. Indický podnik Tata Motors je vlastníkem britské JLR od roku 2008.
Trump v pondělí přirovnal automobilku Jaguar k americké oděvní značce American Eagle, která se dostala na titulní stránky novin díky široce sledované marketingové kampani. Akcie American Eagle prudce zpevnily po spuštění kontroverzní reklamy na džíny s herečkou Sydney Sweeneyovou, která je známá díky roli v televizním seriálu Euforie. Trump Sweeneyovou chválil, když se objevily zprávy, že Sweeneyová je registrovanou republikánkou, tedy že preferuje Trumpovu politickou stranu.
Jaguar Land Rover je podle Trumpa přesně na opačné straně. „Kdo by si chtěl koupit jaguara po zhlédnutí jejich ostudné reklamy,“ napsal Trump.
Dříve legendární automobilka Jaguar aktuálně neprodává skoro žádná auta, přesto se o ní ale hodně mluví. A ne příliš pozitivně. Za progresivní reklamu a novou „woke“ tvář většinou schytává tvrdou kritiku. Mimořádný propad prodejů britské značce proto prý patří. Progresivní vizáž zákazníky netáhne, potvrzuje si konzervativní obecenstvo. Co když to ale úplně tak není?
Poslala prodeje Jaguaru ke dnu „woke“ kampaň?
Zprávy z firem
Britská automobilka Jaguar odhalila nový směr designu svých vozidel a představila plně elektrický koncept s názvem Type 00. Očekává se, že Jaguar v nadcházejících letech vyrobí několik nových elektromobilů, včetně čtyřdveřového vozu GT, který by měl být odhalen příští rok, uvádí web CNBC.
Automobilka Jaguar po vlně kritiky představila nový koncept Type 00
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.