Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jančurův rival na železnici chystá linky dál na východ

Gepard Express
Profimedia
 ČTK

Majitel soukromého železničního dopravce Gepard Express Albert Fikáček chce od prosince 2025 spustit mezinárodní linku směrem do východní či jihovýchodní Evropy. Zatím jich oznámil pět, připustil ale, že zřejmě nebudou spuštěny všechny. Firma chce uplatnit lehátkové vozy a lokomotivy, které byly určeny pro linku Praha - Čop. Podle webu Zdopravy.cz jde o linky do Litvy, na Ukrajinu, do Polska či do Chorvatska.

Reklama

Firma vznikla před 3,5 lety a snahou bylo jezdit z Prahy do ukrajinského Čopu, kde však Fikáčkovi zkřížil plány konkurent. V současnosti na lince jezdí RegioJet, taktéž dopravce z Brna.

„Pro současné plány máme vozový park zajištěn, na některých linkách budou jezdit zřejmě pronajaté lokomotivy. Jsme připraveni i pro variantu, že bychom jezdili do Litvy či na Ukrajinu, kde je široký rozchod. Jedná se totiž o vagony, u nichž lze převazovat podvozky,“ řekl Fikáček. Záměrně zvolil netradiční trasy, které vnímá jako nepříliš atraktivní pro ostatní dopravce.

Atraktivitu snižuje právě změna rozchodu. I proto například RegioJet končí se svými vlaky v Čopu a také v polské Přemyšli, protože dále už je rozchod širší. I když si lze koupit jednu jízdenku na cestu z Česka na Ukrajinu, cestující musí v pohraniční stanici přestupovat do jiné soupravy.

V současnosti provozuje Gepard Express na objednávku Brna vlaky mezi krajským městem a vídeňským letištěm a Kraj Vysočina a Jihočeský kraj ho vybraly jako dopravce pro jindřichohradecké úzkokolejky. Na těch se doprava neprovozuje od října 2022.

Reklama

Radim Jančura, šéf RegioJet

Jančura: Do sedmi let můžeme mít třetinu železničního trhu

Majitel dopravní společnosti RegioJet Radim Jančura předpokládá, že až kraje a ministerstvo dopravy v následujících sedmi letech vypíšou výběrová řízení na provoz regionálních a dálkových vlaků, získá podíl na trhu 30 až 40 procent. Řekl to v rozhovoru pro ČTK. Uvedl, že se konečně po 15 letech dočkal okamžiku, kdy loni v prosinci vypršela výjimka, která umožňovala zadávat provoz vlaků napřímo bez soutěže.

Přečíst článek

Evropská investiční banka půjčí státu 13 miliard korun na modernizaci železnice

Miliardy pro českou železnici. Zlepšit se má infrastruktura, bezpečnost i komfort

Evropská investiční banka (EIB) půjčí státu 13 miliard korun na modernizaci české železnice, navýšení kapacit osobní i nákladní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících.

Přečíst článek

Tohle se povedlo. RegioJet loni přepravil z Ukrajiny a zpět čtvrt milionu uprchlíků

RegioJet v roce 2023 přepravil přes 230 tisíc cestujících mezi Ukrajinou a EU. Zájem o přepravu na lince Praha-Přemyšl vzrostl oproti předchozímu roku o 60 procent. Společnost na zvýšenou poptávku reaguje zavedením nového přímého spojení Prahy a ukrajinského Čopu. První vlak do Zakarpatské oblasti vyjede ve středu 27. března, v opačném směru pak o dva dny později. Vlak pojede denně.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme