Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Záchrana pro jindřichohradeckou úzkokolejku? Provozovat ji chce dopravce z Brna

Jindřichohradecká úzkokolejná železnice
Harold / Creative Commons / CC BY 3.0
 ČTK

Dopravcem na jindřichohradecké úzkokolejce by mohla být od půlky června společnost Gepard Express. Záměr na podepsání smlouvy s dopravcem schválila rada Jihočeského kraje, který je objednavatelem služeb.

Reklama

Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), jimž úzkokolejka patří, jsou od října 2022 v úpadku a provoz na trati dočasně ukončily. Věřitelé JHMD schválili na lednovém zasedání u insolvenčního soudu v Českých Budějovicích reorganizaci společnosti.

„Smlouvu (se společností Gepard Express) podle zákona na dva měsíce zveřejňujeme. A pokud v tu chvíli bude na druhé straně provozovatel a bude si chtít službu objednat, jsme na to připraveni. Zároveň jsme deklarovali, že se nebudeme podílet na nákupu kolejí a jakéhokoliv jiného majetku. Dostávají se k nám informace, že jsou na to připraveny obce, což nás překvapilo, protože se jedná o částku převyšující 120 milionů korun, kterou by musely investovat,“ řekl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS).

JHMD dluží věřitelům přibližně 350 milionů korun. Do konce května by měla společnost ukončit reorganizaci a 1. června by opět mohla zahájit provoz. Reorganizační návrh kromě jiného počítá s tím, že by dráhu i vozy koupily obce.

Letos železniční dopravci nakoupí nové vlaky za víc než 16 miliard

Železniční doprava v Česku se prý přibližuje Západu. Dokázat to má i nákup nových vlaků

Čeští železniční dopravci letos nakoupí nové vlaky zhruba za 16 až 17 miliard korun, uvedl výkonný ředitel SVOD Bohemia (Svaz osobních železničních dopravců) Petr Moravec. Čeští dopravci se podle něj kvalitou služeb rychle přibližují standardům zemí na západ od Česka, což ovlivňují zejména investice do vlaků a zlepšování zákaznického servisu.

Přečíst článek

Návrh smlouvy mezi krajem a společností Gepard Express se týká letošního turistického období od půlky června do konce října. JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně na Pelhřimovsku a do Nové Bystřice na Jindřichohradecku. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897. „Neusilujeme pouze o letní jízdy, které jsou samozřejmě pro turisty nejlákavější. Ale naším cílem je dlouhodobé obnovení turistického provozu,“ řekl Michal Žižlavský, advokát Jana Kysely, který pracuje na reorganizaci JHMD.

Železnici však v minulosti využívali ke každodenním cestám do práce i obyvatelé. Nyní tyto služby zajišťují autobusové spoje. Ale koordinuje si je vždy daný kraj. Jenže třeba řada lidí z Kamenice nad Lipou na Pelhřimovsku dojíždí do 20 kilometrů vzdáleného jihočeského Jindřichova Hradce. „A nyní, když nefunguje úzkokolejka, tak musí (vlaky) jezdit přes Žirovnici a Počátky, kdy jedna cesta s přestupy trvá třeba hodinu a půl,“ řekl Jan Šatava, jeden ze zakladatelů firmy JHMD a někdejší předseda představenstva.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme