Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Umělá inteligence jde do byznysu. Prvním klientem nového ChatGPT je kosmetická Estée Lauder

Umělá inteligence jde do byznysu. Prvním klientem nového ChatGPT je kosmetická Estée Lauder
iStock
 nst
nst

Známá OpenAI přichází s verzí svého populárního chatovacího systému pro firmy ChatGPT Enterprise. Má mít lepší zabezpečení.

Společnost OpenAI uvedla na trh verzi svého populárního chatovacího systému ChatGPT určenou pro velké podniky. Verze s názvem ChatGPT Enterprise nabízí bezpečnější a rychlejší přístup k technologii firmy OpenAI. Mezi první zákazníky nové verze patří například kosmetická společnost Estée Lauder nebo investiční firma Carlyle, informovala agentura Reuters. Podle Bloombergu s Open AI pracuje také designová firma Canva. 

Umělá inteligence přináší revoluci jako pazourek, říká módní návrhářka

„Umělá inteligence je skvělý nástroj a pomocník. Doba, kdy pochopíme, co všechno umí, teprve přijde. Je to podle mě nový pazourek,” říká Lucie Marková, módní návrhářka, která ji ve své práci aktivně používá. Fashion designérka s její pomocí vytvořila například zlatou kolekci Nebula či bílé nebeské šaty pro Olgu Menzlovou na slavnostní večer nedožitých 85. narozenin Jiřího Menzela. 

Přečíst článek

Mnozí lidé ve Spojených státech podle průzkumu agentury Reuters systém ChatGPT využívají jako pomocníka při plnění svých pracovních úkolů, ale zaměstnavatelé je od toho odrazují. Společnost OpenAI doufá, že díky verzi ChatGPT Enterprise se stanou zaměstnavatelé k používání její technologie vstřícnější.

Pro firmy to zadarmo nebude

Zavedení ChatGPT Enterprise je pro mateřskou firmou ovšem cestou k tržbám, poznamenává Bloomberg. Provoz chatu je velmi drahý, protože robustní modely AI vyžadují spoustu výpočetního výkonu. Startup se sídlem v San Franciscu již dříve podnikl určité kroky k generování příjmů z ChatGPT, například prodejem prémiového předplatného a nabízením placeného přístupu společnostem k jeho rozhraní pro programování aplikací, které mohou vývojáři použít k přidání chatbota do jiných aplikací.

Investoremi OpenAI je americký softwarový gigant Microsoft. Ten už nabízí podnikům přístup k ChatGPT prostřednictvím své služby Azure OpenAI. K využití tohoto přístup nicméně musí být podnik zákazníkem služby Azure, která je cloudovou platformou Microsoftu.

Firma OpenAI koncem loňského listopadu ChatGPT zdarma zpřístupnila veřejnosti a systém si rychle získal velkou popularitu. ChatGPT patří do kategorie generativní umělé inteligence a dokáže na základě jednoduchých dotazů generovat články, eseje, obrázky, vtipy, ale i poezii. Na základě obrovského množství dat se podobně jako člověk učí, jak odpovídat na podněty uživatelů.

Více o světě umělé inteligence čtěte zde:

 

Umělá inteligence ohrožuje ztrátou zaměstnání mnohem více ženy, připouští mezinárodní organizace práce

Vzbuzuje nadšení i obavy. Řeč je o generativní umělé inteligenci, která se podepíše pod změnu pracovního trhu. Lidi by měla osvobodit od rutinních, administrativních činností typických zejména pro kancelářské práce. To by se mohlo odrazit na zaměstnanosti žen - s ohledem na jejich nadměrné zastoupení právě v tomto odvětví, zejména v bohatších zemích.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Umělá inteligence ve službách zločinu. Před čím se laik ještě ubrání a kde už nemá šanci?

Již třetina Američanů aktivně používá aplikace s umělou inteligencí. Utrácejí za ně stovky dolarů měsíčně

Přečíst článek
Doporučujeme