Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Byznys výrobce hraček Hasbro skomírá, i kvůli Trumpovi. Podnik bude propouštět

Byznys výrobce hraček Hasbro skomírá, i kvůli Trumpovi. Podnik bude propouštět
Profimedia
 ČTK

Americký výrobce hraček Hasbro zruší tři procenta pracovních míst. Snaží se tak snížit náklady kvůli vyšším americkým clům na dovoz hraček z Číny, napsal list The Wall Street Journal (WSJ). Propouštění se dotkne asi 150 zaměstnanců. Podle výroční zprávy za finanční rok 2024 měla firma po celém světě 4985 zaměstnanců.

Mluvčí Hasbro Abby Hodesová agentuře Reuters řekla, že firma slaďuje strukturu se svými dlouhodobými cíli. K počtu propouštěných se však nevyjádřila. Hasbro odebírá zhruba polovinu svých hraček a her prodávaných ve Spojených státech z Číny. Firma nyní urychluje úsilí o diverzifikaci zdrojů a snížení svého napojení na Čínu. Přehodnocuje také své logistické trasy.

Obavy z globální obchodní války po zavedení cel americkým prezidentem Donaldem Trumpem na dovoz většiny zboží do USA zvýšily tlak na americký hračkářský průmysl, který se už potýkal se slabší poptávkou. Generální ředitel Hasbra Chris Cocks v dubnu varoval, že cla se v konečném důsledku promítnou do zvýšení spotřebitelských cen, ztráty pracovních míst a snížení zisků pro akcionáře.

V prosinci 2023 firma uvedla, že po celém světě zruší 900 pracovních míst. Téměř o rok později pak oznámila, že kvůli slabšímu prodeji sníží počet zaměstnanců o 15 procent.

Hasbro se zhruba tři roky potýká se slabou poptávkou po hračkách. Poslední čtvrtletní výsledky hospodaření firmy však překonaly očekávání díky přesunu k digitálnímu a licencovanému hernímu byznysu, který pomohl přilákat mladší zákazníky. Hasbro vyrábí například stolní hry, třeba Monopoly, ale i klasické hračky, jako jsou Transformers, Nerf a My Little Pony.

Éra levných fabrik v Asii končí. Západ bude platit vyšší ceny

Mladé Asiaty práce v továrnách neláká. Firmy tak musejí zlepšovat pracovní prostředí a nabídnout zaměstnancům více peněz. Zvýšené náklady nakonec zaplatí západní spotřebitel ve vyšších cenách asijského zboží. 

Přečíst článek

Plyšová hračka Labubu

Další tiktokový hit z Asie. O plyšáky Labubu se zákaznice perou, zájem je i v Česku

Čínská firma Pop Mart, která oblíbené přívěsky Labubu ve tvaru chlupatých příšerek vyrábí, musela do června pozastavit jejich prodej ve svých svých britských obchodech, aby předešla potenciálním bezpečnostním problémům. V prodejnách totiž docházelo ke strkanicím a hádkám o poněkud drahé sběratelské postavičky.

Přečíst článek

Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?

Karel Pučelík: Trump už nenabízí Američanům zbohatnutí, ale krušné chvíle. Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?

Američané začínají chápat, že je čekají krušné chvíle. Donalda Trumpa to ale netrápí a rozmazlené voliče vyzývá, aby zatnuli zuby. Ani zdražující Barbie jeho srdce neobměkčí. Příběh ikonické panenky ukazuje, jak o clech a ekonomice Trump a potažmo každý populista smýšlí. Pro trhy i běžné spotřebitele to není nic uklidňujícího.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme