Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Další tiktokový hit z Asie. O plyšáky Labubu se zákaznice perou, zájem je i v Česku

Plyšová hračka Labubu
Profimedia.cz
Michal Nosek

Čínská firma Pop Mart, která oblíbené přívěsky Labubu ve tvaru chlupatých příšerek vyrábí, musela do června pozastavit jejich prodej ve svých svých britských obchodech, aby předešla potenciálním bezpečnostním problémům. V prodejnách totiž docházelo ke strkanicím a hádkám o poněkud drahé sběratelské postavičky.

Labubu, které vypadají jako novější verze legendárního mončičáka, nejsou vůbec levné. Jejich cena dosahuje až 50 liber. „Bylo prostě absurdní ocitnout se v situaci, kdy se lidé hádali, křičeli a vy jste se báli,“ uvedla jedna za zákaznic Pop Martu na TikToku. Strkanice může mít i čistě pragmatický důvod – ti, kteří postavičky stihli koupit, je okamžitě na konci fronty přeprodávali až za trojnásobek, tedy 150 liber, zhruba 4500 korun.

Hračky Labubu se staly trendem sociální sítě poté, co je začaly nosit celebrity jako Rihanna a Dua Lipa, a někteří odborníci na maloobchod již varují, že zastavení prodeje jen zvýší poptávku po nich. Labubu vytvořil hongkongský umělec Kasing Lung, uvádí BBC.  

Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?

Karel Pučelík: Trump už nenabízí Američanům zbohatnutí, ale krušné chvíle. Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?

Američané začínají chápat, že je čekají krušné chvíle. Donalda Trumpa to ale netrápí a rozmazlené voliče vyzývá, aby zatnuli zuby. Ani zdražující Barbie jeho srdce neobměkčí. Příběh ikonické panenky ukazuje, jak o clech a ekonomice Trump a potažmo každý populista smýšlí. Pro trhy i běžné spotřebitele to není nic uklidňujícího.

Přečíst článek

Na popularitu Labubu v Česku sází gastro koncept Bubblify, který nabídku rozšířil o netradiční položku. Předmět dal i do aktuální kampaně. „Vnímáme, že poptávka po Labubu výrazně převyšuje nabídku. Proto jsme se rozhodli s běžnou formou distribuce spojit i soutěž, aby každý měl šanci získat svou vlastní postavičku. Nejde o klasickou promo kampaň, ale spíše o komunitní radost,“ popisuje nápad Andrea Fenn, spoluzakladatelka Bubblify.

Labubu se stalo ikonou zejména v Asii, kde se díky omezené dostupnosti, sběratelské hodnotě a vysokému výskytu padělků stalo předmětem sběratelství i investic. Některé edice se dnes přeprodávají za tisíce dolarů a mezi fanoušky značky patří i světové celebrity.

Značka navíc spolupracuje s LVMH, čímž potvrzuje svůj status na hranici umění, módy a luxusu. Díky velmi omezené dostupnosti a zmiňovaném přívalu napodobenin na trh se z postavičky velmi rychle stal až kultovní objekt a trend.

Za nás jde o velmi důležité prvky každého druhu byznysu a už z prvních dnů Labubu v naší nabídce je patrné, že naši zákazníci právě toto oceňují,“ uzavírá Andrea Fenn. 

Shein masivně navyšuje ceny. V USA nejvíc podraží kuchyňské utěrky

Shein masivně navyšuje ceny. V USA nejvíc podraží kuchyňské utěrky

Obchodní půtky mezi USA a Čínou mají první konkrétní dopady. Obří e-shop Shein pro své americké zákazníky přichystal nový ceník. A ceny jsou o stovky procent vyšší. Nejvyšší nárůst zaznamenaly jednorázové kuchyňské utěrky. Jejich cena narostla téměř o 400 procent, uvádí agentura Bloomberg.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Janek Ledecký
video

VIP Eva Talks: Vánoční tour bude pokračovat i v novém roce, říká Janek Ledecký

Přečíst článek
Doporučujeme