Další tiktokový hit z Asie. O plyšáky Labubu se zákaznice perou, zájem je i v Česku

Čínská firma Pop Mart, která oblíbené přívěsky Labubu ve tvaru chlupatých příšerek vyrábí, musela do června pozastavit jejich prodej ve svých svých britských obchodech, aby předešla potenciálním bezpečnostním problémům. V prodejnách totiž docházelo ke strkanicím a hádkám o poněkud drahé sběratelské postavičky.
Labubu, které vypadají jako novější verze legendárního mončičáka, nejsou vůbec levné. Jejich cena dosahuje až 50 liber. „Bylo prostě absurdní ocitnout se v situaci, kdy se lidé hádali, křičeli a vy jste se báli,“ uvedla jedna za zákaznic Pop Martu na TikToku. Strkanice může mít i čistě pragmatický důvod – ti, kteří postavičky stihli koupit, je okamžitě na konci fronty přeprodávali až za trojnásobek, tedy 150 liber, zhruba 4500 korun.
Hračky Labubu se staly trendem sociální sítě poté, co je začaly nosit celebrity jako Rihanna a Dua Lipa, a někteří odborníci na maloobchod již varují, že zastavení prodeje jen zvýší poptávku po nich. Labubu vytvořil hongkongský umělec Kasing Lung, uvádí BBC.
Američané začínají chápat, že je čekají krušné chvíle. Donalda Trumpa to ale netrápí a rozmazlené voliče vyzývá, aby zatnuli zuby. Ani zdražující Barbie jeho srdce neobměkčí. Příběh ikonické panenky ukazuje, jak o clech a ekonomice Trump a potažmo každý populista smýšlí. Pro trhy i běžné spotřebitele to není nic uklidňujícího.
Karel Pučelík: Trump už nenabízí Američanům zbohatnutí, ale krušné chvíle. Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?
Názory
Na popularitu Labubu v Česku sází gastro koncept Bubblify, který nabídku rozšířil o netradiční položku. Předmět dal i do aktuální kampaně. „Vnímáme, že poptávka po Labubu výrazně převyšuje nabídku. Proto jsme se rozhodli s běžnou formou distribuce spojit i soutěž, aby každý měl šanci získat svou vlastní postavičku. Nejde o klasickou promo kampaň, ale spíše o komunitní radost,“ popisuje nápad Andrea Fenn, spoluzakladatelka Bubblify.
Labubu se stalo ikonou zejména v Asii, kde se díky omezené dostupnosti, sběratelské hodnotě a vysokému výskytu padělků stalo předmětem sběratelství i investic. Některé edice se dnes přeprodávají za tisíce dolarů a mezi fanoušky značky patří i světové celebrity.
Značka navíc spolupracuje s LVMH, čímž potvrzuje svůj status na hranici umění, módy a luxusu. Díky velmi omezené dostupnosti a zmiňovaném přívalu napodobenin na trh se z postavičky velmi rychle stal až kultovní objekt a trend.
„Za nás jde o velmi důležité prvky každého druhu byznysu a už z prvních dnů Labubu v naší nabídce je patrné, že naši zákazníci právě toto oceňují,“ uzavírá Andrea Fenn.
Obchodní půtky mezi USA a Čínou mají první konkrétní dopady. Obří e-shop Shein pro své americké zákazníky přichystal nový ceník. A ceny jsou o stovky procent vyšší. Nejvyšší nárůst zaznamenaly jednorázové kuchyňské utěrky. Jejich cena narostla téměř o 400 procent, uvádí agentura Bloomberg.
Shein masivně navyšuje ceny. V USA nejvíc podraží kuchyňské utěrky
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.