Bývalý závod Volkswagenu v Rusku může padnout do čínských rukou

Bývalý závod německé automobilky Volkswagen v ruské Kaluze mohou brzy převzít Číňané. Současný majitel vyjednává s čínskou značkou Chery, uvádějí zdroje deníku Handelsblatt. Chery podle zprávy paralelně vede rozhovory s několika majiteli automobilek, které západní výrobci prodali po útoku ruských vojsk na Ukrajinu.
Už dříve se podle listu hovořilo o tom, že by Číňané v Kaluze mohli montovat svůj sedan Omoda S5, který se prodává pouze v Rusku. Podíl na světovém trhu ztrácejí i němečtí dodavatelé pro automobilový průmysl.
Volkswagen provozoval závod jihozápadně od Moskvy až do vypuknutí války na Ukrajině, což bylo koncem loňského února. Letos v květnu areál prodal finanční společnosti Art Finance, za kterou stojí ruská dealerská skupina Avilon.
Pražský prodejce aut Mercedes-Benz mění majitele. Autosalony s pětimiliardovým obratem a ziskem převyšujícím čtvrt miliardy korun kupuje francouzská skupina RCM, která provozuje autosalony čtyř značek ve Francii, Belgii a Švýcarsku. Transakci posuzuje antimonopolní úřad.
Autosalony Mercedes-Benz Praha kupují Francouzi. Cena je tajná
Zprávy z firem
Od té doby není jasné, co se závodem bude. Volkswagen v něm v posledních letech vyráběl modely Polo a Tiguan a Škodu Rapid. V roce před vypuknutím války tam z výrobních pásů sjelo téměř 120 tisíc vozů.
Začátkem loňského března, jen několik dnů po začátku války na Ukrajině, Volkswagen oznámil, že výrobu v Rusku až do odvolání pozastavuje. Skupina také zastavila vývoz aut do Ruska. Podobně reagovaly další německé automobilky Mercedes a BMW. Uvolněné místo nyní stále více zaplňují čínští výrobci. Podle Handelsblattu je Chery v současnosti nejprodávanější mezinárodní automobilovou značkou v Rusku.
Metropolitní plán neboli územní plán Prahy mají plánovači na stole už několik let. Na svoje schválení jeden z nejstrategičtějších rozvojových dokumentů stále čeká. Kdy by mohl začít platit a proč se jeho projednávání táhne?
Radní Hlaváček: Metropolitní plán schválíme do konce volebního období, je příliš podrobný
Reality
Podle studie poradenské společnosti PwC, na kterou se odvolává týdeník Der Spiegel, zaostávají také němečtí dodavatelé pro automobilový průmysl v mezinárodní konkurenci a ztrácejí podíly na světovém trhu. S průměrným růstem tržeb o 13 procent v minulém roce „tvoří spodní část globální tabulky, daleko za zbytkem Evropy (21 procent), Asií (23 procent) a Amerikou (25 procent),“ uvedla PwC. Němečtí dodavatelé se také umístili na posledním místě z hlediska ziskové marže.
Od roku 2019 se podíl německých dodavatelů pro automobilový průmysl na světovém trhu snížil o 2,7 procentního bodu. To je „tolik, kolik byli dříve schopni pracně získat za 20 let,“ napsali analytici PwC.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?