Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

A je to tady. Mnichovský veletrh IAA ovládly čínské elektrovozy

Prezentace automobilky BYD na veletrhu IAA v Mnichově
IAA Munich - použito se svolením
Stanislav Šulc

V Mnichově odstartoval významný veletrh o inovacích v autoprůmyslu. Tradiční evropské značky se snaží představit vize pro nadcházející roky. Podle serveru CNBC však veletrh ovládly čínské značky, které představily reálné stroje, kterými chtějí dobýt evropské trhy. Vizi čínské tsunami, která zaplaví evropské trhy, však komplikuje Tesla Elona Muska.

Reklama

Rok 2024 bude přelomový pro automobilový průmysl. Zejména v Evropě. Ukázal to aktuální veletrh IAA, který momentálně probíhá v Mnichově. Zatímco evropské tradiční značky představují své vize elektromobility pro nadcházející roky, čínské značky ukazují reálné produkty, kterými chtějí oslovit evropské zákazníky již v příštím roce.

Jednou z nich je společnost Leapmotor, která v příštím roce uvede na evropské trhy sportovní vůz C10 a svůj model SUV. V nadcházejících dvou letech pak společnost podle slov svého CEO Ču Ťiang-minga plánuje vytvářet globálně úspěšné produkty.

Ještě dál je ve svých plánech automobilka BYD, do které investuje i Warren Buffett. BYD v pondělí uvedla elektromobil Seal, a to včetně cenovky, která činí 44 900 eur. CNBC připomíná, že Tesla v Evropě nabízí Model 3 vyrobený v německé továrně za 42 990 eur. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Sealu podaří oslovit evropské klienty.

Další značkou, která se v příštím roce objeví v Německu a následně na ostatních trzích, je Xpeng s modely P7 (sedan) a P9 (SUV).

Automobilka Seat v rámci Volkswagenu skončí s klasickými auty. Soustředí se na elektromobily Cupra

Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.

Přečíst článek

Cenová válka?

Pro mnoho evropských zákazníků elektromobily stále nejsou příliš vhodnou alternativou ke klasickým automobilům. A to zejména kvůli ceně, ale také nedostatečné infrastruktuře dobíjecích stanic. Právě ceny by však v důsledku nástupu čínské konkurence mohly začít výrazně klesat.

Analytická společnost Bernstein Research již v červnu přišla s odhadem, že pokud by čínské automobilky vstupovaly na evropské trhy standardním způsobem, do roku 2030 by se jim povedlo dosáhnout pětiprocentního podílu na trhu. „Pokud by ale přišly s cenově agresivním přístupem, mohlo by to být až 20 procent,“ dodává zpráva Bernstein Research.

Podle CNBC však původní vize levných čínských elektromobilů, které zaplaví Evropu, zatím nedostává reálnou podobu. A to zejména kvůli Tesle Elona Muska, která nabízí ceny i pod těmi čínskými.

BMW představil elektromobil třídy Neue Klasse, kterým chce dohnat Teslu

BMW chce dohnat Teslu. Automobilka představila elektromobil Neue Klasse

Německý výrobce luxusních aut BMW se rozhodl zkusit zopakovat svůj úspěch značky Neue Klasse u elektromobilů. Na mnichovském autosalonu představil prototyp elektromobilu nové třídy, který má být uveden na trh v roce 2025 a má pomoci automobilce dohnat průkopníka ve výrobě elektromobilů, americkou Teslu, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme