BMW chce dohnat Teslu. Automobilka představila elektromobil Neue Klasse
Německý výrobce luxusních aut BMW se rozhodl zkusit zopakovat svůj úspěch značky Neue Klasse u elektromobilů. Na mnichovském autosalonu představil prototyp elektromobilu nové třídy, který má být uveden na trh v roce 2025 a má pomoci automobilce dohnat průkopníka ve výrobě elektromobilů, americkou Teslu, uvedla agentura Reuters.
V 60. letech minulého století byla budoucnost BMW nejistá, automobilka zůstávala ve stínu značek Volkswagen a Mercedes-Benz a amerických gigantů. Vedení firmy tehdy vsadilo na novou řadu vozů, kterou nazvalo Neue Klasse, tedy nová třída. Tato řada pomohla automobilce k tomu, že se stala jednou z nejúspěšnějších v odvětví. Nyní má tato značka znamenat přechod skupiny k elektromobilitě a digitalizaci.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si luxusní vůz Alfa Romeo 33 Stradale
Nový elektromobil z řady Neue Klasse je stejně velký jako současná řada 3, která je nejprodávanější modelovou řadou automobilky. Vůz je vybaven informačními průhledovými displeji, promítanými na čelní sklo, a také některými tradičními designovými prvky. Generální ředitel Oliver Zipse uvedl, že dojezd a rychlost nabíjení jsou o 30 procent lepší než u dnešních elektromobilů. Cena zatím nebyla stanovena, zveřejněna má být až krátce před zahájením sériové výroby.
Model 911 Club Coupe, prezentovaný společností Gooding & Co., je jedním z pouhých 13 vozů vyrobených v roce 2012 jako pocta k 60. výročí založení klubů Porsche. Cena v aukci mohla vyšplhat i na 375 tisíc liber (přes 10 milionů korun), očekává prodávající společnost.
FOTOGALERIE: Porsche 911 z nejvzácnější výroční série jde do dražby. Ani deset milionů nemusí stačit
Enjoy
Technologický ředitel Frank Weber dodal, že Neue Klasse je doposud největší investicí automobilky, protože všechny technologie jsou úplně nové. Firma celkové údaje o investicích nezveřejnila. Investuje ale dvě miliardy eur (48,2 miliardy korun) do výroby baterií a montáže v závodě v Maďarsku, který má být prvním, kde se začnou tyto vozy vyrábět.
BMW předpokládá, že elektromobily budou mít letos na celkovém prodeji podíl 15 procent a do roku 2026 chce tento podíl zvýšit na 33 procent.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.