Čínská elektromobilová válka. Nové baterie se nabijí za pár minut. Američané ani Němci nestíhají

Čína je již několik let lídrem v elektromobilitě a nejnovější inovace naznačují, že změnu v tomto nelze očekávat. Čínské značky se nyní předhánějí v tom, kdo nabídne nejefektivnější systém nabíjení.
Zatímco Evropa přemýšlí, jak co nejelegantněji znovuzavést podporu spalovacích motorů, v Číně probíhá závod o co nejdokonalejší technologie pro elektromobilitu. V centru dění jsou aktuálně baterie a jejich možnost co nejefektivnějšího dobití. A hlavní střet probíhá mezi značkami BYD a CATL.
První před pár týdny zveřejnila nový systém, který by uživatelům elektromobilů měl umožnit nabít vozidlo za pět minut. V důsledku toho akcie čínské značky značně posílily a hodnota společnosti překonala i Teslu, která naopak v posledních měsících značně propadla.
Nyní ale BYD zasáhla nečekaná konkurence, a to opět z Číny. Společnost CATL uvedla novou verzi svých bateriových jednotek. A ty se také nabíjejí stejně rychle jako ty od BYD. Jenomže jsou ještě efektivnější, protože podle testů na takto rychlé nabití vozidlo ujede 520 kilometrů, zatímco baterie od BYD pohánějí elektrovůz o 50 kilometrů méně.
„Těšíme se, že se naše spolupráce rozšíří o další lídry v oboru a budeme společně pokračovat v těchto inovacích. Věříme, že se tyto baterie stanou standardem pro elektrická vozidla,“ uvedl šéf inovací CATL Gao Huan. Podle něj by novými bateriemi mělo být jen v letošním roce osazeno 67 nových modelů elektrovozů.
Automobilka slibovala, že nový elektromobil uvede na trh v první polovině letošního roku s tím, že jeho výroba začne ve Spojených státech. Důvody zpoždění nejsou jasné, nový vůz by se mohl vyrábět i v Číně a v Evropě.
Reuters: Tesla pro „chudší“ nabírá zpoždění
Zprávy z firem
Čína daleko před konkurencí
V Číně tak probíhá závod, kterému zbytek světa ani náhodou nestačí. Nejbližším konkurentem jsou Mercedes-Benz a Tesla. Ale srovnání je pro obě značky bolestivé.
Německá značka uvedla nový model CLA, který se s novou nabíječkou dobije za 10 minut na dojezd 325 kilometrů. Superchargery Tesly pak během 15 minut nabijí vozy na dojezdovou vzdálenost 200 mil, tedy zhruba 321 kilometrů.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.