Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínská elektromobilová válka. Nové baterie se nabijí za pár minut. Američané ani Němci nestíhají

Čínská elektromobilová válka. Nové baterie se nabijí za pár minut. Američané ani Němci nestíhají
iStock
Stanislav Šulc

Čína je již několik let lídrem v elektromobilitě a nejnovější inovace naznačují, že změnu v tomto nelze očekávat. Čínské značky se nyní předhánějí v tom, kdo nabídne nejefektivnější systém nabíjení.

Zatímco Evropa přemýšlí, jak co nejelegantněji znovuzavést podporu spalovacích motorů, v Číně probíhá závod o co nejdokonalejší technologie pro elektromobilitu. V centru dění jsou aktuálně baterie a jejich možnost co nejefektivnějšího dobití. A hlavní střet probíhá mezi značkami BYD a CATL.

První před pár týdny zveřejnila nový systém, který by uživatelům elektromobilů měl umožnit nabít vozidlo za pět minut. V důsledku toho akcie čínské značky značně posílily a hodnota společnosti překonala i Teslu, která naopak v posledních měsících značně propadla.

Nyní ale BYD zasáhla nečekaná konkurence, a to opět z Číny. Společnost CATL uvedla novou verzi svých bateriových jednotek. A ty se také nabíjejí stejně rychle jako ty od BYD. Jenomže jsou ještě efektivnější, protože podle testů na takto rychlé nabití vozidlo ujede 520 kilometrů, zatímco baterie od BYD pohánějí elektrovůz o 50 kilometrů méně.

„Těšíme se, že se naše spolupráce rozšíří o další lídry v oboru a budeme společně pokračovat v těchto inovacích. Věříme, že se tyto baterie stanou standardem pro elektrická vozidla,“ uvedl šéf inovací CATL Gao Huan. Podle něj by novými bateriemi mělo být jen v letošním roce osazeno 67 nových modelů elektrovozů.

Automobilka Tesla

Reuters: Tesla pro „chudší“ nabírá zpoždění

Automobilka slibovala, že nový elektromobil uvede na trh v první polovině letošního roku s tím, že jeho výroba začne ve Spojených státech. Důvody zpoždění nejsou jasné, nový vůz by se mohl vyrábět i v Číně a v Evropě.

Přečíst článek

Čína daleko před konkurencí

V Číně tak probíhá závod, kterému zbytek světa ani náhodou nestačí. Nejbližším konkurentem jsou Mercedes-Benz a Tesla. Ale srovnání je pro obě značky bolestivé. 

Německá značka uvedla nový model CLA, který se s novou nabíječkou dobije za 10 minut na dojezd 325 kilometrů. Superchargery Tesly pak během 15 minut nabijí vozy na dojezdovou vzdálenost 200 mil, tedy zhruba 321 kilometrů.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme