Čínská elektromobilová válka. Nové baterie se nabijí za pár minut. Američané ani Němci nestíhají
Čína je již několik let lídrem v elektromobilitě a nejnovější inovace naznačují, že změnu v tomto nelze očekávat. Čínské značky se nyní předhánějí v tom, kdo nabídne nejefektivnější systém nabíjení.
Zatímco Evropa přemýšlí, jak co nejelegantněji znovuzavést podporu spalovacích motorů, v Číně probíhá závod o co nejdokonalejší technologie pro elektromobilitu. V centru dění jsou aktuálně baterie a jejich možnost co nejefektivnějšího dobití. A hlavní střet probíhá mezi značkami BYD a CATL.
První před pár týdny zveřejnila nový systém, který by uživatelům elektromobilů měl umožnit nabít vozidlo za pět minut. V důsledku toho akcie čínské značky značně posílily a hodnota společnosti překonala i Teslu, která naopak v posledních měsících značně propadla.
Nyní ale BYD zasáhla nečekaná konkurence, a to opět z Číny. Společnost CATL uvedla novou verzi svých bateriových jednotek. A ty se také nabíjejí stejně rychle jako ty od BYD. Jenomže jsou ještě efektivnější, protože podle testů na takto rychlé nabití vozidlo ujede 520 kilometrů, zatímco baterie od BYD pohánějí elektrovůz o 50 kilometrů méně.
„Těšíme se, že se naše spolupráce rozšíří o další lídry v oboru a budeme společně pokračovat v těchto inovacích. Věříme, že se tyto baterie stanou standardem pro elektrická vozidla,“ uvedl šéf inovací CATL Gao Huan. Podle něj by novými bateriemi mělo být jen v letošním roce osazeno 67 nových modelů elektrovozů.
Automobilka slibovala, že nový elektromobil uvede na trh v první polovině letošního roku s tím, že jeho výroba začne ve Spojených státech. Důvody zpoždění nejsou jasné, nový vůz by se mohl vyrábět i v Číně a v Evropě.
Reuters: Tesla pro „chudší“ nabírá zpoždění
Zprávy z firem
Čína daleko před konkurencí
V Číně tak probíhá závod, kterému zbytek světa ani náhodou nestačí. Nejbližším konkurentem jsou Mercedes-Benz a Tesla. Ale srovnání je pro obě značky bolestivé.
Německá značka uvedla nový model CLA, který se s novou nabíječkou dobije za 10 minut na dojezd 325 kilometrů. Superchargery Tesly pak během 15 minut nabijí vozy na dojezdovou vzdálenost 200 mil, tedy zhruba 321 kilometrů.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.