Klasické kanceláře jsou mrtvé, říká Adam Zvada, zakladatel Scott.Weber
Adam Zvada založil na přelomu let 2008 a 2009 firmu Scott.Weber. Přinesl na trh nový koncept nakládání s kancelářskými prostory. Kanceláře podle jeho přemýšlení už nejsou jen čtyři stěny, stůj a počítač. Má to být především „zážitek“. Jaký zážitek? Třeba ten, že vám jako pracovníkovi firmy, které spravuje Scott.Weber, nabídnou ranní kafe.
Zvada provozuje v Praze čtrnáct prémiových objektů. A bude se dál rozšiřovat, nyní vidí jako pěkné číslo dvacítku. Do jeho prostor se nestěhují jen nějací freelanceři, kteří na počítači spřádají pro své chlebodárce z druhého konce světa marketingové koncepce. Naopak. Zájemci o využívání konceptu takzvaných „hybridních“ kanceláří jsou vesměs významné nadnárodní společnosti. Které zjistily, že je tento koncept pro ně mnohem výhodnější, než si držet tisíce metrů vlastních kanceláří, do kterých ovšem zaměstnanci nechodí a snaží se využít možnosti práce z domova.
Koncept se dobře ujal. „Děláme něco podobného, jako je hotel na klíč. Pronajímáme si dlouhodobě vhodné kanceláře z hlediska dostupnosti a občanské vybavenosti. Moderní prostory, kterým vytváříme design,“ říká. Jeho společnost dělá vše od návrhu budoucí podoby kanceláří přes vlastní dotváření vnitřních prostor až po jejich provoz a následné služby klientům. Nejdůležitější je podle něj servis, který jsou schopni nájemníkům nabídnout.
Do karet mu hraje fakt, že pro developery nebylo v posledních dvou letech výhodné stavět nové „áčkové“ kanceláře v centru Prahy, protože financování bylo kvůli vysokým úrokovým sazbám drahé. A nájemci naopak váhali s jejich obsazováním, zvažovali, kolik lidí jim vlastně přijde do práce. „Rok se v Praze nic nepostavilo, a ještě nějakou dobu to bude trvat,“ říká Zvada. Poptávka po jeho kancelářích na klíč je tedy logicky v současnosti vyšší. Což i umožňuje říct si od nájemníků o více peněz.
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.