Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V Americe se podniká dobře. V Česku je pořád co zlepšovat, říká výrobce městského mobiliáře

V Americe se podniká dobře. V Česku je pořád co zlepšovat, říká výrobce městského mobiliáře
EP Production
Petra Nehasilová

Design české firmy mmcité dobývá svět. Městský mobiliář z Bílovic u Uherského Hradiště lze najít téměř ve 40 zemích světa, kromě zemí Evropské unie také v Jižní i Severní Americe, v Rusku nebo Dubaji. Kvůli posílení výroby si nyní jde firma Davida Karáska pro 160 milionů na pražskou burzu.

První lavička vyrobená v moravské fabrice mmcité překročila hranice České republiky v roce 2003, zamířila do Německa. V té době už nicméně měla společnost Davida Karáska jednu pobočku na Slovensku. Městský mobiliář z Bílovic, ať už lavička, odpadkové koše nebo třeba stojany na kolo, nyní znají už ve 40 zemích světa. Až pětina produkce míří do Spojených států, kde už více než pět let má společnost vlastní pobočku. Nyní tam zaměstnává 15 lidí.

„Zas tak složité to nebylo, v USA se podniká dobře. Byznys nám jednoznačně pomohli rozjet vlastní lidi, které tam máme,“ přibližuje David Karásek v podcastu Realitní Club.

Výrobce městského mobiliáře mmcité získal za svůj multifunkční altán pojmenovaný Cuby prestižní ocenění.

Český výrobce městského mobiliáře mmcité chce na burzu. Jde si pro 160 a víc milionů

Skupina mmcité, český výrobce městského mobiliáře z Bílovic na Uherskohradišťsku, plánuje v první polovině letošního roku vstoupit na trh START pražské burzy. Oslovit hodlá akciové investory za účelem svého dalšího rozvoje. Holding mmcité chce na pražské burze nabídnout až třetinu nových akcií. Cílem je získat od investorů minimálně 160 milionů korun na akvizici a rozšíření výrobních kapacit. 

Přečíst článek

Do Číny nechceme kvůli plagiátorství

Kromě Blízkého východu, kde má mmcité poměrně silnou pozici, sní o další větší expanzi do Asie. Menší zakázky má v Japonsku nebo třeba na Tchaj-wanu. O Číně ale firma vůbec neuvažuje. „Vyhýbáme se jí hlavně kvůli riziku plagiátorství," dodává Karásek s tím, že uspět tam je obtížné i kvůli nižším cenám tamních výrobců.

Nyní se firma účastní například tendru na výběr mobiliáře do vstupního prostoru pařížského letiště Orly. „V přepočtu jde o zakázku za 10 a 25 milionů korun, i vzhledem k lokalitě jde samozřejmě o velkou prestiž,“ dodává Karásek.

Výrobce městského mobiliáře mmcité získal za svůj multifunkční altán pojmenovaný Cuby prestižní ocenění.

Prestižní cenu Good Design za rok 2022 získal altán a květináč českých autorů

Výrobce městského mobiliáře mmcité z Bílovic na Uherskohradišťsku získal za svůj multifunkční altán pojmenovaný Cuby a variabilní květináč nazvaný Polys prestižní cenu Good Design za rok 2022. Autory oceněných výrobků jsou David Karásek, Viktor Šašinka a Michael Tomalik. Porota soutěže každoročně oceněné vybírá z tisíců přihlášených produktů z desítek zemí.

Přečíst článek

A jak hodnotí David Karásek úroveň tuzemského veřejného prostoru? „Určitě o hodně líp než před dvaceti lety. Zlepšuje se úroveň projektů a množí se ambice zadat kvalitní zakázku,“ říká.

„Dlouhodobě tvrdím, že tuzemský veřejný sektor neumí zadat a posléze ani vést zakázku. I na významných místech škrtí náklady a mobiliář kvůli tomu nechá vyrobit z pokleslých materiálů,“ uzavírá.

Nový díl podcastu Realitní Club si budete moci poslechnout již zítra na všech podcastových platformách i na webu newstream.cz

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Šéf mmcité: Kopírují nás všude. Hlavně v Polsku, Rusku, ale také v Itálii

Přečíst článek
Doporučujeme