Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dalibor Martínek: Auta dovnitř, auta ven. Zdivočelá Praha. Pár zvolených anarchistů chce ušlapat milion vlastníků aut

Dalibor Martínek: Auta dovnitř, auta ven. Zdivočelá Praha. Pár zvolených anarchistů chce ušlapat milion vlastníků aut
Profimedia
Dalibor Martínek

V hlavním městě se v loňském roce zvýšil počet aut o 41 tisíc na 1,258 milionu, tvrdí údaje TSK. Není sice jasné, proč zrovna správa komunikací hlavního města vytváří takovou statistiku, nicméně ji pro tentokrát věřme. Nárůst jinými slovy říká: Jsme Pražané. A chceme jezdit autem. I po tom našem městě.

Reklama

Do toho ale v posledních letech hážou vidle zástupci magistrátu, zvláště Pirát Zdeněk Hřib, nyní radní pro pražskou dopravu. Patrně došel k absurdnímu závěru, že když si lidé pořizují auta, vlastně chtějí jezdit na koloběžkách. Nesmysl. Pro vedení města nicméně evidentně nejsou fakta argumentem, proč by neměli uzavírat části Prahy pro auta.

Před pár týdny poskytl radní Hřib rozhovor pro newstream.cz, kde tvrdil, že než budou zavedena různá omezujících opatření pro auta do centra Prahy, bude to trvat minimálně půl roku, než se všechno prodiskutuje na úrovni městských částí.

Ať se vedou debaty sem či tam, Praha 1 z ničeho nic rozhodla, že uzavře vjezd do velké části svého území. Technici naskládali z hodiny na hodinu u vjezdových ulic do městské části značky zákazu vjezdu. Rychlá akce překvapila dokonce i některé radní Prahy 1.

Zdeněk Hřib: Systém parkování v Praze se úplně změní. A centrum bude jen pro místní

Bývalý primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti), v současnosti radní pro dopravu, chystá revoluci v pražském dopravním systému. Auta podle jeho představ nepatří do centra. Před několika týdny vzbudily emoce Pražanů informace, že by měl být průjezd centrem města zpoplatněn. Jaká je pravda? Je to tak! Hřib na celém projektu dál pracuje. Zpoplatnění vjezdu zlehčuje slovy, že se bavíme pouze o „dvou ulicích.“ Kdy bude centrum Prahy neprůjezdné? Podle „dezinformací“ to mělo být už od začátku příštího roku. V cestě, „naštěstí“, stojí takzvané procesní okolnosti. Časově už jsme někde v hloubi roku 2024.

Přečíst článek

Reklama

Aby nebyl celé maškarádě konec, primátor Svoboda nechal po půl dni zákazové značky přelepit páskou, že prý neplatí. Takže je možné do centra města zajet, nebo to není možné? Dostanu pokutu, nebo ne? Jak se v tom má kdo vyznat?

Primátor Prahy Bohuslav Svoboda nechal po půl dni zákazové značky přelepit páskou, prý neplatí. Profimedia

Máme si to přeložit ve smyslu, že primátor Svoboda nemá rád Hřiba? To si přece kluci měli vyříkat v jejich krásné budově na Mariánském náměstí. Proč se svým sporem kolem automobilové dopravy v centru města obtěžují Pražany? Celkově to působí jako bordel.

Jako ve středověku

Anebo naopak? Že by to byla promyšlená akce? Protože když pracovníci zprávy komunikací uzavřou centrum hlavního města cedulemi, a nikdo z vedení města o tom neví, zdá se to být velmi nepravděpodobné. Někdo přece musel k uzávěře dát příkaz.

Dalibor Martínek: Praha se rozsekne na dvě města. Vzniknou Pražané první a druhé kategorie

Dalibor Martínek: Praha se rozsekne na dvě města. Vzniknou Pražané první a druhé kategorie

Praha se chystá na zpoplatnění vjezdu do centra. Řidiče by celodenní průjezd středem metropole měl stát 200 korun. Opatření by mohlo platit už od začátku příštího roku.

Přečíst článek

Ať už se v zákulisí magistrátu děje cokoliv, možná nějaké politické hrátky, několik věcí je jasných. Zaprvé, Pražané, i přes idealistické představy Pirátů o lepší budoucnosti světa rádi jezdí po městě autem. Chtějí parkovat. Nechtějí, aby jim městská policie dávala pokuty nebo jim odtahovala auta. To nemáme rádi. Nemáme rádi ani městskou policii, na kterou jdou čím dál větší veřejné výdaje. A jejíž hlavní činností je pokutování špatně parkujících řidičů.

Tady je třeba si to říct na rovinu. Pražští řidiči neparkují špatně. Prostě se snaží vmáčknout, kam to jde. To je naše DNA. Nepotřebujeme placené zóny, ani městské policisty, kteří nás budou trestat. Nechte nás prostě jezdit po městě a parkovat, jak jen to jde. Jsme ohleduplní k maminkám s kočárky, k dětem. Ale nesnášíme bující městské policajty, kteří chtějí jen naše peníze.

Co teď předvedla první městská část se zákazem vjezdu do některých ulic, a co musí korigovat primátor hlavního města Svoboda, je ostuda vedení. Nepřipravená koncepce, zmatek, jedno rozhodnutí proti druhému. To má vyvolat v Pražanech důvěru v jejich vedení? V nějaké koncepční myšlení lídrů? Spíš to vypadá na trhovecké hádky. Nechte Pražany jezdit autem, dokud se nějak nedohodnete.

A pokud se vám podaří najít shodu, předneste svůj pohled jasně a přehledně veřejnosti. Bez vydírání, nátlaku. Určitě jde najít shodu na dopravě auty v centru města. Pirátská řešení patří do středověku.

Další komentáře (ne)korektního Dalibora Martínka čtěte zde

Dalibor Martínek: Miliarda korun na výběh pro ledního medvěda? Symbol dekadence české společnosti

Pražská zoologická zahrada pobere 1,2 miliardy korun dotací z rozpočtu hlavního města Prahy na vytvoření nového výběhu pro ledního medvěda. Magistrát potvrdil podle médií navýšení dotace na výstavbu areálu pro ledního medvěda v pražské zoo o tři sta milionů korun z původních víc než osmi set milionů korun na 1,2 miliardy. Prý si to žádá nová dispozice.

Přečíst článek

Export zbraní z ČR se loni téměř zdvojnásobil na 30 miliard korun

Dalibor Martínek: Nový směr české ekonomiky? Budou to zbraně. A druhým Baťou se stane Strnad

Poradce vlády pro národní bezpečnost Tomáš Pojar se vrátil ze zahraniční mise vlády do Afriky plný nadšení. Že nebyl premiér Fiala přijat v Nigérii na rozdíl od diplomatů nepovažuje za takový průšvih. Hlavní podle Pojara je, že se Česku otevírají v Africe nové exportní možnosti.

Přečíst článek

Reklama

Související

Zdeněk Hřib: Systém parkování v Praze se úplně změní. A centrum bude jen pro místní

Přečíst článek
Dalibor Martínek: Praha se rozsekne na dvě města. Vzniknou Pražané první a druhé kategorie

Dalibor Martínek: Praha se rozsekne na dvě města. Vzniknou Pražané první a druhé kategorie

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme