Volkswagen investuje půl bilionu do byznysu s bateriemi. Vybaví jimi půl milionu elektroaut ročně
Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard korun) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 tisíc pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur, aby měl vedoucí postavení na tomto rostoucím trhu. Firma to podle agentury Reuters uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru.
Globální výrobu a výzkum baterií Volkswagenu - od těžby surovin až po recyklaci a projekty včetně systémů skladování energie - bude řídit divize s názvem The PowerCo. Volkswagen také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.
Slavnostního aktu položení základního kamene se ve spolkové zemi Dolní Sasko zúčastnil i německý kancléř Olaf Scholz. „Dnes je dobrý den pro automobilový průmysl v Německu,“ uvedl Scholz.
Volkswagen opakovaně prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je zdaleka největší výzvou přechodu na elektromobilitu. Firma představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 gigawatthodin (GWh) do roku 2030. Ten zahrnuje šest závodů v Evropě a dva v Severní Americe.
Vůně je dojem, kterého se při řízení auta většina řidičů zříká, ať už posečené trávy a kvítí vedle silnice, čerstvého chleba v některé z pekáren ve městě, či svěžího vzduchu při jízdě lesem či horami. Kabriolety jsou ale úplně jiná záležitost a přidávají k řízení další smyslový zážitek. Jsou i designově krásné, ale pravda, ne nejlevnější. Zde je sedm tipů agentury Bloomberg na ty aktuálně nejpozoruhodnější. Doporučuje se klobouk, opalovací krém a sluneční brýle. FOTOGALERIE: Nastává ideální doba pro kabriolety. Tady je sedm nejkrásnějších
Enjoy
Salzgitter by měl být postupně schopen vyprodukovat ročně 40 (GWh), a vybavit tak přes půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem se počítá i pro dalších pět výroben automobilových baterií v Evropě.
Kromě Salzgitteru je potvrzen plán na výstavbu továren už také v Skellefteaa v severním Švédsku a ve španělské Valencii. O další tři stanoviště pro výrobu baterií mají zájem mimo jiné Německo či země východní Evropy, připomněla agentura DPA.
Tržby ze služeb mobility zahrnujících aplikace pro půjčování aut, sdílení jíst a jízdních kol by měly do roku 2030 celosvětově dosáhnout 660 miliard dolarů (15,4 bilionu korun). Ve srovnání s rokem 2020 to představuje nárůst o téměř 40 procent. Vyplývá to ze studie organizace Oliver Wyman Forum a Institutu dopravních studií při Kalifornské univerzitě v Berkley, na kterou upozornila agentura Bloomberg.Auta nejsou a nebudou. Jejich sdílení začne brzy vydělávat biliony
Money
Klaus Zellmer, nový generální ředitel automobilky Škoda Auto, při svém dnešním nástupu do funkce označil za svůj hlavní cíl nechat za sebou problémy s dodávkami a s nedostatkem polovodičů. Také chce za své působení zkrátit klientům čekací dobu na nové auto.Nový šéf Škody Auto: Zasadím se o zkrácení čekací doby na novou škodovku
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.