Volkswagen investuje půl bilionu do byznysu s bateriemi. Vybaví jimi půl milionu elektroaut ročně

Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard korun) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 tisíc pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur, aby měl vedoucí postavení na tomto rostoucím trhu. Firma to podle agentury Reuters uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru.
Globální výrobu a výzkum baterií Volkswagenu - od těžby surovin až po recyklaci a projekty včetně systémů skladování energie - bude řídit divize s názvem The PowerCo. Volkswagen také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.
Slavnostního aktu položení základního kamene se ve spolkové zemi Dolní Sasko zúčastnil i německý kancléř Olaf Scholz. „Dnes je dobrý den pro automobilový průmysl v Německu,“ uvedl Scholz.
Volkswagen opakovaně prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je zdaleka největší výzvou přechodu na elektromobilitu. Firma představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 gigawatthodin (GWh) do roku 2030. Ten zahrnuje šest závodů v Evropě a dva v Severní Americe.
Vůně je dojem, kterého se při řízení auta většina řidičů zříká, ať už posečené trávy a kvítí vedle silnice, čerstvého chleba v některé z pekáren ve městě, či svěžího vzduchu při jízdě lesem či horami. Kabriolety jsou ale úplně jiná záležitost a přidávají k řízení další smyslový zážitek. Jsou i designově krásné, ale pravda, ne nejlevnější. Zde je sedm tipů agentury Bloomberg na ty aktuálně nejpozoruhodnější. Doporučuje se klobouk, opalovací krém a sluneční brýle.
FOTOGALERIE: Nastává ideální doba pro kabriolety. Tady je sedm nejkrásnějších
Enjoy
Salzgitter by měl být postupně schopen vyprodukovat ročně 40 (GWh), a vybavit tak přes půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem se počítá i pro dalších pět výroben automobilových baterií v Evropě.
Kromě Salzgitteru je potvrzen plán na výstavbu továren už také v Skellefteaa v severním Švédsku a ve španělské Valencii. O další tři stanoviště pro výrobu baterií mají zájem mimo jiné Německo či země východní Evropy, připomněla agentura DPA.
Tržby ze služeb mobility zahrnujících aplikace pro půjčování aut, sdílení jíst a jízdních kol by měly do roku 2030 celosvětově dosáhnout 660 miliard dolarů (15,4 bilionu korun). Ve srovnání s rokem 2020 to představuje nárůst o téměř 40 procent. Vyplývá to ze studie organizace Oliver Wyman Forum a Institutu dopravních studií při Kalifornské univerzitě v Berkley, na kterou upozornila agentura Bloomberg.
Auta nejsou a nebudou. Jejich sdílení začne brzy vydělávat biliony
Money
Klaus Zellmer, nový generální ředitel automobilky Škoda Auto, při svém dnešním nástupu do funkce označil za svůj hlavní cíl nechat za sebou problémy s dodávkami a s nedostatkem polovodičů. Také chce za své působení zkrátit klientům čekací dobu na nové auto.
Nový šéf Škody Auto: Zasadím se o zkrácení čekací doby na novou škodovku
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.