Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen investuje půl bilionu do byznysu s bateriemi. Vybaví jimi půl milionu elektroaut ročně

Elektromobily VW
ČTK
 ČTK

Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard korun) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 tisíc pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur, aby měl vedoucí postavení na tomto rostoucím trhu. Firma to podle agentury Reuters uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru.

Globální výrobu a výzkum baterií Volkswagenu - od těžby surovin až po recyklaci a projekty včetně systémů skladování energie - bude řídit divize s názvem The PowerCo. Volkswagen také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.

Slavnostního aktu položení základního kamene se ve spolkové zemi Dolní Sasko zúčastnil i německý kancléř Olaf Scholz. „Dnes je dobrý den pro automobilový průmysl v Německu,“ uvedl Scholz.

Volkswagen opakovaně prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je zdaleka největší výzvou přechodu na elektromobilitu. Firma představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 gigawatthodin (GWh) do roku 2030. Ten zahrnuje šest závodů v Evropě a dva v Severní Americe.

VOP Bentley Continental

FOTOGALERIE: Nastává ideální doba pro kabriolety. Tady je sedm nejkrásnějších

Vůně je dojem, kterého se při řízení auta většina řidičů zříká, ať už posečené trávy a kvítí vedle silnice, čerstvého chleba v některé z pekáren ve městě, či svěžího vzduchu při jízdě lesem či horami. Kabriolety jsou ale úplně jiná záležitost a přidávají k řízení další smyslový zážitek. Jsou i designově krásné, ale pravda, ne nejlevnější. Zde je sedm tipů agentury Bloomberg na ty aktuálně nejpozoruhodnější. Doporučuje se klobouk, opalovací krém a sluneční brýle. 

Přečíst článek

Salzgitter by měl být postupně schopen vyprodukovat ročně 40 (GWh), a vybavit tak přes půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem se počítá i pro dalších pět výroben automobilových baterií v Evropě.

Kromě Salzgitteru je potvrzen plán na výstavbu továren už také v Skellefteaa v severním Švédsku a ve španělské Valencii. O další tři stanoviště pro výrobu baterií mají zájem mimo jiné Německo či země východní Evropy, připomněla agentura DPA.

Sdílená mobilita je čím dál tím populárnější.

Auta nejsou a nebudou. Jejich sdílení začne brzy vydělávat biliony

Tržby ze služeb mobility zahrnujících aplikace pro půjčování aut, sdílení jíst a jízdních kol by měly do roku 2030 celosvětově dosáhnout 660 miliard dolarů (15,4 bilionu korun). Ve srovnání s rokem 2020 to představuje nárůst o téměř 40 procent. Vyplývá to ze studie organizace Oliver Wyman Forum a Institutu dopravních studií při Kalifornské univerzitě v Berkley, na kterou upozornila agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Klaus Zellmer, generální ředitel Škoda auto

Nový šéf Škody Auto: Zasadím se o zkrácení čekací doby na novou škodovku

Klaus Zellmer, nový generální ředitel automobilky Škoda Auto, při svém dnešním nástupu do funkce označil za svůj hlavní cíl nechat za sebou problémy s dodávkami a s nedostatkem polovodičů. Také chce za své působení zkrátit klientům čekací dobu na nové auto.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme