Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Středočeský kraj a Praha vyhlásily tendr na autobusové dopravce za 17 miliard

autobusoví dopravce, PID
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Středočeský kraj a Praha vyhlásily první ze série tendrů na provozovatele autobusů Pražské integrované dopravy (PID), kteří budou přepravovat cestující od 1. prosince 2024. V první vlně půjde o některé oblasti v okolí Prahy a například na Kladensku či Rakovnicku. Celková hodnota soutěže pro oba kraje je 17 miliard korun.

Reklama

Středočeský kraj a Praha vyhlásily první z tendrů na autobusové dopravce, kteří by měli od konce roku 2024 zajišťovat dopravní obslužnost v obou krajích po dobu deseti let. 

Celková hodnota této první z celkem čtyř vln činí pro oba kraje 17 miliard korun a 326 milionů linkových kilometrů. „Tyto údaje však obsahují všechny vyhrazené změny, které ale nemusí být aktivovány. Podle současných jízdních řádů se jedná o 220 milionů linkových kilometrů a 11,5 miliardy korun. Tato částka se však pro objednatele sníží o vybrané jízdné,” stojí ve sdělení.

Jediným hodnoticím kritériem je cena, další požadavky vyplývají z jednotného standardu kvality PID. „Předložené nabídky budou hodnoceny na základě nejnižší nabídkové ceny. Požadovaná kvalita a úroveň služeb je zajištěna v zadávacích podmínkách jednotným standardem kvality PID, proto nejsou potřebná další kritéria, která by například zohledňovala bezbariérovost dopravy, vybavenost autobusů a další požadavky,” uvedl mluvčí Středočeského kraje Josef Holek. 

Takto vypadá Smetanovo nábřeží po první fázi přeměny.

Širší chodníky, cyklopruh a nové stromy. Smetanovo nábřeží v centru Prahy se proměnilo

Nové stromy, nový mobiliář a oddělený cyklopás. První fáze přeměny Smetanova nábřeží má kolaudaci.

Přečíst článek

Reklama

V každé z vln se bude soutěžit osm až deset oblastí. V první vlně se kontrakt týká oblastí Kladna, Hostivice, Rakovníku, Mníšku pod Brdy, Mnichova Hradiště, Líbeznic, Velvar a Hořovic. Dvě oblasti soutěží Středočeský kraj sám, a to Velvary a Hořovice, ostatních šest společně s Prahou. 

Vozový park by měl být podle hejtmančina náměstka pro veřejnou dopravu Petra Boreckého (STAN) výrazně omlazen. Kraj ve výbavě autobusů požaduje například klimatizaci, vozy by měly být nízkopodlažní. Novinkou budou sčítací rámy ve dveřích, díky nimž půjde lépe plánovat dopravu. Na linkách mají jezdit i nízkoemisní a bezemisní autobusy, aby bylo možné udržet rozumné finanční náklady, ale zároveň dodržovat unijní legislativu týkající se snižování emisí.

Na konci roku 2009 uzavřeli oba objednatelé s autobusovými dopravci desetileté smlouvy, v roce 2019 byly kvůli pořizování velkokapacitních autobusů prodlouženy o pět let. Smlouvy na provoz příměstských a regionálních linek v obou krajích budou končit k 30. listopadu 2024. Středočeský kraj a Praha jako objednatelé veřejné hromadné dopravy musejí zajistit kontinuitu dopravní obslužnosti na svých územích.

Sdílená mobilita je čím dál tím populárnější.

Auta nejsou a nebudou. Jejich sdílení začne brzy vydělávat biliony

Tržby ze služeb mobility zahrnujících aplikace pro půjčování aut, sdílení jíst a jízdních kol by měly do roku 2030 celosvětově dosáhnout 660 miliard dolarů (15,4 bilionu korun). Ve srovnání s rokem 2020 to představuje nárůst o téměř 40 procent. Vyplývá to ze studie organizace Oliver Wyman Forum a Institutu dopravních studií při Kalifornské univerzitě v Berkley, na kterou upozornila agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Tesla představila nový Model S Plaid.

Uživatel Tesly: Většinu spotřeby si vyrobím sám

„Jako uživatel elekromobilu jsem s ním spokojen. Nejde o bohatství, ani dávání ničeho na odiv. Může to navíc být výhodné i ekonomicky, a to v Česku žádné dotace na elektroauta nejsou a nejspíš ani nebudou,“ polemizuje podnikatel Jan Shejbal s článkem Lukáše Kovandy. A nabízí i další argumenty.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Petr Hlaváček, Dalibor Martínek a Petra Jansová

Republika zaspala. Železniční síť je nedostatečná, říká radní Hlaváček

Přečíst článek
Tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví za 1,24 miliardy firma Eurovia CS

Stanislav Šulc: Trolejbusy na letiště a tramvaje na Václaváku. Nesmyslná romantika ovládla pražskou dopravu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme