Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dovolená v Chorvatsku letos Čechům podraží. Egypt a Turecko vyjdou výhodně

Dubrovník, Jaderské moře
iStock
 ČTK

Dovolená v evropských destinacích se letos Čechům prodraží zhruba o pět procent. Důvodem je oslabení koruny vůči euru, když aktuální kurz 24,70 koruny za euro je zhruba o korunu slabší než před rokem. Naopak výhodnější kurz koruny mohou čekat turisté, kteří zamíří do Turecka nebo do Egypta. Vyplývá to z analýzy investiční platformy Portu.

Reklama

„Česká koruna oproti loňskému roku výrazně oslabila. I za předpokladu, že ceny v lokální měně zůstaly nezměněné, díky vývoji kurzu koruny a jiných měn může cena dovolené narůst,“ uvedl analytik Portu Lukáš Raška. Nepříznivý kurzový vývoj podle něj postihl nejoblíbenější zahraniční destinace Čechů, tedy Chorvatsko, Slovensko, Itálii či Řecko. Pozitivně se naopak kurzový vývoj projevil u cest do Turecka či do Egypta, když tamní měny proti koruně za poslední rok výrazně oslabily.

Analýza upozorňuje, že oslabení koruny se při cestách do zahraničí promítne i do dražší dopravy. Turisté se musí připravit nejen na dražší letenky než loni, ale i na vyšší poplatky za dálniční mýtné, které je rovněž stanoveno v eurech.

Čeští turisté významně neušetří ani na nákupech jídla či platbách za služby v dovolenkových destinacích. Celková cenová hladina například v Česku, Slovensku a Chorvatsku je podobná, přestože u jednotlivých položek lze najít rozdíly. Jídlo v běžné restauraci je v Česku a na Slovensku levnější než v Chorvatsku, podobně jako půllitr místního piva nebo třeba kuřecí maso. Naproti tomu v Chorvatsku jsou levnější například sýry, lístky do kina nebo cigarety.

Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení

Miodrag Mlačić: Češi dávno nejsou paštikáři. Patří k těm nejbohatším turistům v Chorvatsku

Češi dobývají Chorvatsko víc než 130 let. Nejenže se k Jadranské riviéře jezdí rekreovat, ale kupují tam i nemovitosti. „Češi před 130 lety nastartovali náš cestovní ruch a opět se k nám vrací. Nakupují a je jich u nás čím dál víc,“ říká Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení. V rozhovoru pro Newstream přiblížil i podrobnosti o letošní sezóně.

Přečíst článek

Reklama

Dovolená na dluh? Pro Gen Z něco absolutně běžného

Gen Z je generací světoběžníků. Jak za to platí? Jejich rodiče z toho jímá hrůza

Svobodomyslná generace odchovaná Instagramem, která má hluboko do kapsy, i tak si - na rozdíl od svých rodičů - umí plnit své cestovatelské touhy. Jak? No přeci na dluh. Dříve narození, kteří žijí v duchu hesla: když na to nemáš, tak si nevyskakuj, to jen těžko chápou.

Přečíst článek

New York

Češi začínají objevovat svět. Stále častěji cestují do vzdálených a exotických destinací

Češi na letošní rok koupili meziročně o pětinu více letenek do exotických a více než 4000 kilometrů vzdálených destinací, uvádějí prodejci letenek. Ti srovnávali letenky na letošní rok nakoupené loni a letos do 20. února. Nejčastěji hlásili zvýšení zájmu o lety do Spojených států, Vietnamu, Thajska nebo Austrálie.

Přečíst článek

PŘEHLEDNĚ: Kolik zaplatíte za převoz vrtulníkem bez cestovní pojistky a kolik za léčbu horečky Dengue

Vzdálená exotika, nákladné destinace jako USA či Kanada, extrémní expedice nebo více krátkých cest do ciziny během jednoho roku. Tak nyní cestují Češi a stále více z nich do zahraničí cestuje i na vlastní pěst. O to důležitější pak je dobře nastavená cestovní pojistka, aby byla v cizině vůbec k něčemu. Přečtěte si, jak se mění chování cestovatelů a na co vše musíte u cestovní pojistky pamatovat, pokud nechcete třeba za vrtulník či léčbu infekční nemoci platit sami.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Slabý čínský jüan pomáhá krotit i českou inflaci

Českou inflaci pomáhá krotit také slabý jüan, ten vůči koruně ztratil od začátku roku deset procent

Přečíst článek
Seychely

OBRAZEM: Seychely jsou rájem na Zemi. Podívejte se na pláže i do palírny rumu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme