Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tech guru Fabrice Biundo: České firmy si umělou inteligenci teprve osahávají. Investice budou obří

Fabrice Biundo
se svolením Fabrice Biundo
Stanislav Šulc

Dlouhá léta se Fabrice Biundo pohyboval v českém mediálním prostředí. Podílel se na uvedení značky Vogue na český trh, poté se ale rozhodl naplno věnovat své opravdové vášni – kreativitě, technologiím, inovacím. Nastoupil do společnosti Yord, která se chce stát jedním z lídrů vývoje v segmentu rozšířené reality. A v současnosti je vizionář Fabrice kreativním konzultantem v oblasti umělé inteligence. „České společnosti jsou v tuto chvíli v ‚edukační fázi‘. Takže se hodně rychle učí spřátelit se s možnostmi a výhodami AI. Tomu odpovídají i nižší investice, které zatím nejsou srovnatelné s USA a nadnárodními korporacemi. Ale přeci jen už tu investice jsou.“

Reklama

V kreativním průmyslu se pohybujete již dlouhou dobu. Jak jste se dostal k AI?

Moje cesta od kreativního průmyslu k umělé inteligenci byla sice dlouho nenápadná, ale přesto hluboce zakořeněná v podstatě mé profesní dráhy. Už jako Chief Business Officer v Lagardère CZ a posléze jako CEO Vogue CZ jsem byl známý tím, že jsem se snažil využívat vždy těch nejnovějších technologických vymožeností. To jsem prostě já. A i v těchto velkých skupinách se nám dařilo dělat věci, které hodně předbíhaly dobu.

S Elle jsme například použili první QR kód, který v časopisu ukázal interaktivní módní prvky, ve Vogue jsme uspořádali vůbec první AR módní přehlídku, v níž jsme využili motivů z našeho prvního čísla věnovaného Sametové revoluci. V době, kdy jsme to zkusili, přitom nikdo další o ničem takovém ani neuvažoval.

Přeci jen to je ještě daleko ke klasické umělé inteligenci.

Vzhledem k tomu, jak se moje kariéra kolem technologií točila, rozhodl jsem se naplno vstoupit do tech sektoru. V jedné z předních AR/VR společností světa, Yord, jsem piloval své schopnosti a znalosti v rozšířené realitě a umělé inteligenci. Vrcholem této cesty byl můj přestup do Ogilvy Consulting jako konzultant inovací, kde se podílím o své znalosti s klienty v celé skupině WWP, což je více než 12 agentur.

Co jim radíte?

Pomáhám jim pochopit tyto nové technologie, propojit tyto vymoženosti s jejich byznysovými cíli a dosáhnout co nejlepších výsledků.

Podnikatelka Michaela Bakala

Michaela Bakala: Psychologii používám celý život. Tak jsem ji začala studovat

Podle statistik je přede mnou třicet let práce. Rozhodla jsem se vrátit do školy a jít studovat psychologii. Možná si založím kliniku, říká podnikatelka a filantropka Michaela Bakala. S padesátkou podle ní přišel zlom a hledání toho, co dál. Jak všechny talenty a nabyté zkušenosti zúročit. O svém poslání, Jižní Africe, politice, filantropii i dětech hovořila s magazínem Newstream CLUB.

Přečíst článek

Katarína Vlčková

Katarína Vlčková: Chceme dostat Česko mezi světovou špičku v poskytování dětské paliativní péče

Katarína a Ondřej Vlčkovi před dvěma lety šokovali českou filantropickou společnost svým obřím vkladem jedné a půl miliardy korun na dětskou paliativní péči. Ondřej byl šéfem známé české technologické společnosti Avast. Ta se před dvěma lety spojila s americkou společností Norton, byla to fúze za 8,6 miliardy dolarů. Vlčkovým z této fúze připlul významný finanční podíl. Nekoupili si jachtu ani ostrov. Obří částku věnují na pomoc druhým. Celý rozhovor si přečtěte v novém magazínu Newstream CLUB, který najdete na stáncích.

Přečíst článek

Co konkrétně jim říkáte? A pobírají to?

V tuto chvíli jsou manažeři zvědaví, jak jim možnosti AI mohou pomoci. Proto jsme sestavili workshop, kde je učíme, co AI dokáže, jaké nástroje jsou v současnosti k dispozici a jak by je mohli využít. Samozřejmě nejdříve si s nimi sedneme a probereme jejich potřeby, abychom vytipovali ty správné AI nástroje pro jejich potřeby. Náš cíl je jednoduchý: chceme AI učinit dostupnější a snazší na pochopení, aby firmy díky novým technologiím získaly výhodu ve svém byznysu a aby učinily správná rozhodnutí pro svou budoucnost.

Jak se k možnostem umělé inteligence staví manažeři českých firem? Kolik implementace AI do firemního workflow stojí? A jaké jsou nejzajímavější nástroje umělé inteligence ve vývoji? To zjistíte v rozhovoru s Fabricem Biundo, který najdete v magazínu Newstream CLUB.

K dostání je u všech dobrých prodejců nebo online.

Obálka prvního čísla magazínu Newstream CLUB Newstream

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Jihokorejský prezident Jun Sok-jol

Hlavně udržet krok s konkurencí. Jižní Korea investuje obří částku do umělé inteligence a čipů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme