Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tech guru Fabrice Biundo: České firmy si umělou inteligenci teprve osahávají. Investice budou obří

Fabrice Biundo
se svolením Fabrice Biundo
Stanislav Šulc

Dlouhá léta se Fabrice Biundo pohyboval v českém mediálním prostředí. Podílel se na uvedení značky Vogue na český trh, poté se ale rozhodl naplno věnovat své opravdové vášni – kreativitě, technologiím, inovacím. Nastoupil do společnosti Yord, která se chce stát jedním z lídrů vývoje v segmentu rozšířené reality. A v současnosti je vizionář Fabrice kreativním konzultantem v oblasti umělé inteligence. „České společnosti jsou v tuto chvíli v ‚edukační fázi‘. Takže se hodně rychle učí spřátelit se s možnostmi a výhodami AI. Tomu odpovídají i nižší investice, které zatím nejsou srovnatelné s USA a nadnárodními korporacemi. Ale přeci jen už tu investice jsou.“

V kreativním průmyslu se pohybujete již dlouhou dobu. Jak jste se dostal k AI?

Moje cesta od kreativního průmyslu k umělé inteligenci byla sice dlouho nenápadná, ale přesto hluboce zakořeněná v podstatě mé profesní dráhy. Už jako Chief Business Officer v Lagardère CZ a posléze jako CEO Vogue CZ jsem byl známý tím, že jsem se snažil využívat vždy těch nejnovějších technologických vymožeností. To jsem prostě já. A i v těchto velkých skupinách se nám dařilo dělat věci, které hodně předbíhaly dobu.

S Elle jsme například použili první QR kód, který v časopisu ukázal interaktivní módní prvky, ve Vogue jsme uspořádali vůbec první AR módní přehlídku, v níž jsme využili motivů z našeho prvního čísla věnovaného Sametové revoluci. V době, kdy jsme to zkusili, přitom nikdo další o ničem takovém ani neuvažoval.

Přeci jen to je ještě daleko ke klasické umělé inteligenci.

Vzhledem k tomu, jak se moje kariéra kolem technologií točila, rozhodl jsem se naplno vstoupit do tech sektoru. V jedné z předních AR/VR společností světa, Yord, jsem piloval své schopnosti a znalosti v rozšířené realitě a umělé inteligenci. Vrcholem této cesty byl můj přestup do Ogilvy Consulting jako konzultant inovací, kde se podílím o své znalosti s klienty v celé skupině WWP, což je více než 12 agentur.

Co jim radíte?

Pomáhám jim pochopit tyto nové technologie, propojit tyto vymoženosti s jejich byznysovými cíli a dosáhnout co nejlepších výsledků.

Podnikatelka Michaela Bakala

Michaela Bakala: Psychologii používám celý život. Tak jsem ji začala studovat

Podle statistik je přede mnou třicet let práce. Rozhodla jsem se vrátit do školy a jít studovat psychologii. Možná si založím kliniku, říká podnikatelka a filantropka Michaela Bakala. S padesátkou podle ní přišel zlom a hledání toho, co dál. Jak všechny talenty a nabyté zkušenosti zúročit. O svém poslání, Jižní Africe, politice, filantropii i dětech hovořila s magazínem Newstream CLUB.

Přečíst článek

Katarína Vlčková

Katarína Vlčková: Chceme dostat Česko mezi světovou špičku v poskytování dětské paliativní péče

Katarína a Ondřej Vlčkovi před dvěma lety šokovali českou filantropickou společnost svým obřím vkladem jedné a půl miliardy korun na dětskou paliativní péči. Ondřej byl šéfem známé české technologické společnosti Avast. Ta se před dvěma lety spojila s americkou společností Norton, byla to fúze za 8,6 miliardy dolarů. Vlčkovým z této fúze připlul významný finanční podíl. Nekoupili si jachtu ani ostrov. Obří částku věnují na pomoc druhým. Celý rozhovor si přečtěte v novém magazínu Newstream CLUB, který najdete na stáncích.

Přečíst článek

Co konkrétně jim říkáte? A pobírají to?

V tuto chvíli jsou manažeři zvědaví, jak jim možnosti AI mohou pomoci. Proto jsme sestavili workshop, kde je učíme, co AI dokáže, jaké nástroje jsou v současnosti k dispozici a jak by je mohli využít. Samozřejmě nejdříve si s nimi sedneme a probereme jejich potřeby, abychom vytipovali ty správné AI nástroje pro jejich potřeby. Náš cíl je jednoduchý: chceme AI učinit dostupnější a snazší na pochopení, aby firmy díky novým technologiím získaly výhodu ve svém byznysu a aby učinily správná rozhodnutí pro svou budoucnost.

Jak se k možnostem umělé inteligence staví manažeři českých firem? Kolik implementace AI do firemního workflow stojí? A jaké jsou nejzajímavější nástroje umělé inteligence ve vývoji? To zjistíte v rozhovoru s Fabricem Biundo, který najdete v magazínu Newstream CLUB.

K dostání je u všech dobrých prodejců nebo online.

Obálka prvního čísla magazínu Newstream CLUB Newstream

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme