Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Victoria´s Secret chce být zase sexy. Značka spodního prádla znovu hledá tajemství úspěchu

Victoria´s Secret chce být zase sexy. Nová podoba "obchodů budoucnosti"
COURTESY PHOTO ADRIAN WILSON
Denisa Holajová

Jak být opět sexy? Klíčový rébus pro značku spodního prádla Victoria´s Secret, který se jí už pár let nedaří rozluštit. Americký řetězec, který proslavily opulentní přehlídky spoře oděných topmodelek s andělskými křídly, bojuje s poklesem prodejů. Na trhu ve Spojených státech sice drží ještě zhruba pětinový podíl v sektoru spodního prádla, od aféry #MeToo a propíraných kontaktů bývalého majitele Leslieho Wexnera s Jeffreym Epsteinem ale značka hledá, jak oživit zapadající slávu.

Reklama

Je to už pět let, co se po molu naposledy procházeli andílci Bella a Gigi Hadid, Kendall Jenner či Adriana Lima. Přehlídka byla v roce 2019 po prudkém poklesu zájmu zrušena a vedení značky vyhlásilo ústup od „hypersexualizované image“. Zákazníkům servírovalo nový, kulturnější a inkluzivnější obraz Victoria´s Secret. Jenže přechod od divokých 90. let a uvolněné éry začátku tisíciletí k image oslovující současnou mladou generaci a zároveň držící stožár sexy symbolu se ukázal jako zapeklitý úkol.

FOTOGALERIE: Andělský styl Victoria´s Secret v její nejslavnější éře

„Navzdory našim nejlepším snahám to nestačilo k tomu, abychom to zvládli," konstatoval generální ředitel Victoria´s Secret & Co Martin Waters. Minulý týden značka ohlásila částečný návrat ke starým pořádkům. Investorům v New Yorku nastínila plán B: modernizovat a zkrášlit obchody, expandovat do nových kategorií oblečení a vrátit trochu staré dobré Victoria's Secret.

Reklama

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Nejočekávanější událostí podzimního milánského týdne módy byla přehlídka značky Gucci, kde debutoval kreativní ředitel Sabato De Sarno. Ten nahradil excentrického Alessandra Micheleho, který značku proslavil bujarým stylem, díky němuž se prodeje Gucci mezi roky 2015 a 2019 více než zdvojnásobily. Návrhář De Sarno vsadil namísto extravagance na jednoduchou eleganci. Pro některé kritiky nemastnou neslanou.

Přečíst článek

Od podvazků po mikiny

Hlavním cílem maloobchodního řetězce je zlepšit ziskovost a dosáhnout ročních tržeb přes sedm miliard dolarů. Firma v tomto fiskálním roce předpokládá tržby ve výši 6,2 miliardy dolarů, což je asi o pět procent méně než v předchozím roce a výrazně pod 7,5 miliardy dolarů z roku 2020.

Vyšších tržeb chce dosáhnout rozšířením sortimentu. To znamená návrat k plavkám a oblečení pro sport a volný čas, tedy kategoriím, které prodejce v minulých letech vyřadil z nabídky.

„Když jsme opustili obchod s plavkami, neztratili jsme zákaznici, ale o co jsme přišli, to byla cesta, kterou by podnikla, aby si koupila plavecké oblečení a přitom také něco utratila za náš hlavní sortiment,“ řekl Greg Unis, výkonný ředitel Victoria's Secret. Podle něj mají značky intimního oblečení, které v současné době generují největší růst, tendenci nabízet právě širší škálu zboží.

Proto i Victoria's Secret plánuje rozšířit nabídku o šaty, svetry nebo korzetové topy. Tedy kousky, které sousedí s její silnou stránkou v segmentu oblečení na spaní a spodního prádla, dodal Unis.

Lidé před obchodem Louis Vuitton v Šanghaji

Popandemický hlad po luxusu slábne. Nepříliš uspokojivý růst tržeb LVMH to dokazuje

Domov luxusních značek Louis Vuitton a Dior řeší uvadající zájem zákazníků o luxusní zboží. Popandemické nákupní šílenství postupně vyprchává.

Přečíst článek

Pozor na Rihannu a Kim Kardashian

Největší hrozbou pro Victoria's Secret jsou teď ovšem nové, rychle nastupující značky cílící na mladou generaci. Především Rihannina Savage X Fenty a také American Eagle's Aerie, která je velkou konkurencí pro řadu Pink, jež Victoria's Secret uvedla na trh v roce 2004 a míří s ní na kategorii dospívajících. Dalším trendovým nováčkem, který představuje pro Pink silného soupeře, je značka Skims, na jejímž vzniku se podílela další celebrita Kim Kardashian.

Další novinkou, kterou se Victoria's Secret snaží zjemnit svůj potemnělý obraz, je vzhled prodejen. Před dvěma lety začal dekadentní interiéry nahrazovat jemný narůžovělý dekor, který má zákaznice příjemně naladit.

Na tomto trendu se svezl i první kamenný obchod Victoria´s Secret v Česku, jenž otevřel letos na jaře v pražském OC Westfield Chodov.

„Obchod budoucnosti se vyznačuje jasným, ale teplým osvětlením, jemným dekorem, širším vchodem a celkově příjemnou atmosférou. Dokonce i svítidla jsou menší a zaoblená, natřená jemným růžovým tónem, aby evokovala intimitu,“ upřesnil viceprezident pro výstavbu a design obchodů Albert Gilkey.

Birkenstock

S akciemi sandálů Birkenstock to šlo z kopce. V maloobchodu není dobrá nálada

Akcie výrobce ikonických sandálů Birkenstock spadly hned první den obchodování na newyorské burze o 12,6 procenta. Podle analytiků je to signál vypovídající nikoli o populární značce, ale spíš o spotřebitelských náladách a situaci na maloobchodním trhu nejen ve Spojených státech.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme