Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Popandemický hlad po luxusu slábne. Nepříliš uspokojivý růst tržeb LVMH to dokazuje

Lidé před obchodem Louis Vuitton v Šanghaji
ČTK / AP
 ČTK

Domov luxusních značek Louis Vuitton a Dior řeší uvadající zájem zákazníků o luxusní zboží. Popandemické nákupní šílenství postupně vyprchává.

Reklama

Tržby luxusního koncernu LVMH ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o devět procent na 19,96 miliardy eur (490 miliard korun). Je to o něco méně, než se čekalo. Růst slábne kvůli inflaci a turbulencím světových ekonomik, které snižují zájem zákazníků o luxusní módu. Firma zveřejnila kvartální hospodářské výsledky na svém webu.

Čtvrtletní tržby zaostaly za očekáváním analytiků v průzkumu společnosti Visible Alpha, kteří předpovídali růst o 11,5 procenta. Divize módy a koženého zboží, která je domovem značek Louis Vuitton a Dior, zaznamenala také devítiprocentní růst tržeb, zatímco analytici u ní očekávali růst o deset procent.

Bernard Arnault

Král luxusu má potíže. Miliardáře Arnaulta vyšetřují kvůli praní špinavých peněz

Pařížská prokuratura vyšetřuje majitele luxusního koncernu LVMH, francouzského miliardáře Bernarda Arnaulta, a ruského podnikatele a miliardáře Nikolaje Sarkisova. Jsou podezřelí z praní špinavých peněz. Podle agentury Reuters to potvrdil úřad prokurátora.

Přečíst článek

Efekt covid vyprchal

LVMH se potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním módním zboží ve Spojených státech a v Evropě, kde rostoucí ceny přiměly zákazníky zejména z mladší generace, aby vystřízlivěli z euforie utrácení po pandemii covidu-19. Oživení poptávky v Číně zůstává nerovnoměrné.

LVMH je první velkou světovou luxusní firmou, která v tomto čtvrtletí zveřejnila výsledky hospodaření. Investorům dává možnost zjistit, co mohou očekávat od konkurentů. Společnosti Hermès a Kering zveřejní hospodářské výsledky 24. října.

Investoři v poslední době snížili svá očekávání ohledně luxusního sektoru, připomněla agentura Reuters. Hodnota LVMH od dubna klesla o přibližně 96 miliard eur. Francouzská luxusní skupina tak minulý měsíc po 2,5 letech ztratila pozici nejhodnotnější evropské společnosti obchodované na burze. Vystřídal ji dánský výrobce léčiv Novo Nordisk, kterému pomohla poptávka po jeho vysoce účinných lécích na cukrovku a hubnutí.

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Nejočekávanější událostí podzimního milánského týdne módy byla přehlídka značky Gucci, kde debutoval kreativní ředitel Sabato De Sarno. Ten nahradil excentrického Alessandra Micheleho, který značku proslavil bujarým stylem, díky němuž se prodeje Gucci mezi roky 2015 a 2019 více než zdvojnásobily. Návrhář De Sarno vsadil namísto extravagance na jednoduchou eleganci. Pro některé kritiky nemastnou neslanou.

Přečíst článek

Pro diamanty do Pandory. Symbol luxusu nahrazují synteticky pěstované kameny

Pro diamanty do Pandory. Symbol luxusu nahrazují synteticky pěstované kameny, a mají úspěch

Není diamant jako diamant. Nové technologie přestávají z drahého kamene dělat symbol luxusu. Syntetické diamanty vyráběné v laboratořích srážejí ceny těch přírodních, po nichž výrazně klesá poptávka. Zatímco prodejci klasických zásnubních a snubních prstenů si zoufají, klenotnické sítě cílící na hlavní zákaznický proud, jako je dánská Pandora, naopak popularizaci diamantů vítají.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Fronta před Louis Vuitton v Číně

Svět luxusu se dočkal, Číňané už zase utrácejí. Těží z toho akcie západních high-end značek

Přečíst článek
Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme