Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Německý řetězec Aldi chystá masivní expanzi v USA, která může tvrdě zasáhnout konkurenty

Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje v USA 800 nových poboček
iStock
 ČTK

Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje do konce roku 2028 otevřít ve Spojených státech 800 nových poboček. Firma uvedla, že do expanze vloží více než devět miliard dolarů, tedy bezmála 209 miliard korun. Podle analytiků se tak marže u konkurence mohou dostat pod tlak.

Diskontní prodejce otevírá v USA stovky nových supermarketů ročně už více než deset let, uvedl šéf Aldi v USA Jason Hart. Poptávka je podle něj stále vysoká. „Naši zákazníci si žádají více supermarketů ve svých čtvrtích po celé zemi,“ řekl Hart. S plánovanými 800 novými provozovnami bude podle něj firma tam, kde ji zákazníci chtějí mít.

Řetězec Aldi loni v srpnu odkoupil téměř 400 kamenných prodejen od amerických podniků Winn-Dixie a Harveys. Část převzatých supermarketů hodlá přeměnit na obchody Aldi, ostatní chce provozovat pod dosavadními značkami. Na konci loňského roku měla společnost Aldi v USA více než 2400 prodejen.

Radovan Vítek

Vítek rozšiřuje portfolio. Spojí se se slovenskou hotelovou skupinou Best Hotel

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil vznik společného podniku nazvaného CPI Kvinta, do něhož vstupují CPI Property Group Radovana Vítka a slovenské hotelové skupiny Best Hotel Properties.

Přečíst článek

Plánovaná expanze německého řetězce podle analytika Neila Saunderse ze společnosti Globaldata tvrdě zasáhne konkurenci. Aldi by díky svým nízkým cenám a „moderním a atraktivním obchodům“ mohl donutit ostatní maloobchodníky snížit ceny, aby zůstali konkurenceschopní. To by srazilo jejich marže. Pro spotřebitele je expanze diskontu ale dobrou zprávou, uvedl Saunders.

Inflace přiměla mnoho amerických spotřebitelů změnit způsob nakupování. Ceny jsou totiž v průměru o 19 procent vyšší než před pandemií covidu-19, a lidé proto hledají nové možnosti, jak snížit výdaje. V obchodech s potravinami upouštějí od značkového zboží a přecházejí na zboží se značkou obchodního řetězce, nakupují v diskontních prodejnách, případně nakupují méně zboží.

Společnost působí v USA od roku 1976. Prodejny Aldi v zemi vlastní společnost Aldi Süd, zatímco Aldi Nord provozuje v USA populární řetězec Trader Joe's.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme