Stále více Američanů žije od výplaty k výplatě. Bohatí raději přechází k „tichém luxusu”

Většina Američanů v současné době spíše žije od výplaty k výplatě. A reagují na to i jejich bohatí spoluobčané. Šíří se mezi nimi trend „tichého luxusu”, vyznačujícího se v módě drahými materiály v tlumených tónech a špičkovým oblečením bez nápadných log slavných značek, napsal server CNBC.
Slavná hollywoodská herečka Gwyneth Paltrowová (na hlavním snímku) si na konci března oddechla, když vyhrála soud kvůli obvinění, že zavinila nehodu na lyžích a zranila jiného lyžaře. Veřejnost ale exkluzivně placená herečka na jednání v soudní síni zaujala ještě jednou věcí, a to vzhledem dámy oblečené zcela „obyčejně“.
Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.
Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa
Enjoy
Ale znalci si všimli jejích nenápadných bot Prada za 1450 dolarů či zápisníku prestižní značky Smythson za 325 dolarů v modré barvě, který držela v rukou. Její vzhled byl dalším důkazem, že trend „ tichého luxusu“ se rychle uchytil v době, kdy většina Američanů se stále větší pravděpodobností žije od výplaty k výplatě, uvedla CNBC.
Co je tichý luxus?
Tichý či chcete-li diskrétní luxus se „vyznačuje drahými materiály v tlumených tónech a naprostým nedostatkem log a čehokoli příliš nápadného,“ řekla CNBC profesorka marketingu a ředitelka programu módy a luxusu na Stern School of Business v New Yorku Thomaï Serdariová.
Kultovní módní návrhář Tommy Hilfiger je nejen zdatný v módním byznysu, ale i v tom realitním. Ani ne po půl roce prodal své luxusní sídlo v Palm Beach na Floridě za 41,4 milionu dolarů (asi 910 milionů korun), tedy o 4,5 milionu dolarů (99 milionů korun) více, než za něj v lednu zaplatil, uvedl deník The Wall Street Journal.
Tommy Hilfiger jako zdatný realitní investor. Po půl roce prodal dům za miliardu, vydělal sto milionů
Reality
„Luxusní značky spoléhají na kvalitu materiálů a používají techniky, které jsou pro ně velmi specifické, jako je střih, prošívání nebo jiné drobné detaily. Ty poznají pouze ti, kteří jsou s konkrétním značkovým předmětem velmi dobře obeznámeni,” uvedla.
Návrat po patnácti letech
Nenápadný luxus není samozřejmě novinkou. „Už v době globální finanční krize lidé, kteří měli peníze, chtěli trochu více utlumit pozornost na sebe,“ podotkla Serdariová. Během patnácti let poté se móda stala viditelnější a odvážnější.
Nyní se styl označovaný také jako „stealth wealth“ vrátil, protože ekonomická situace stále více Američany rozděluje poté, co oživení ekonomiky ve tvaru K udělalo bohaté obyvatele bohatšími a chudší chudšími, podotkla CNBC.
Na Facebooku se Pavel Maurer pohybuje už nějaký ten pátek. Posledních deset let na něm zveřejňuje příspěvky výhradně spojené s gastronomií. Přesto ho stále ohromuje a šokuje, jak nepředvídatelné reakce mohou tyto vzkazy vyvolat. A jak sám říká, vůbec neplatí, že čím více úsilí, času a peněz do sdělení investujete, tím více reakcí sklidíte. Haute cuisine v tomto zápase o pozornost jasně prohrává s buřty s cibulí.
Pavel Maurer: Facebook mě naučil, že buřty s cibulí lidi zajímají víc než fine dining
Enjoy
Desátou epizodou čtvrté série se v uzavřely peripetie rodiny mediálních magnátů Royových. Skončil tak seriál Boj o moc, který se stal nejvýraznější sondou do světa nejvyšších vrstev, jakou kdy televize, film či literatura zachytily. A navíc jde o neuvěřitelně atraktivní jízdu, která hodně vypovídá o současném uspěchaném světě.
Nejlepší seriál posledních let končí. Boj o moc ukázal krutost světa miliardářů
Enjoy
Magazín Newstream CLUB
Je nový byznysově - lifestylový čtvrtletník o tom, jak žít bohatý a smysluplný život. Přináší inspiraci, osobnosti, miliardáře, rozhovory, life-hacky. Nedílnou součástí je fashion, design, travel, styl, food, filantropie a taky budoucnost.
Za hlavní téma PRVNÍHO čísla magazínu Newstream CLUB s titulkem Work is Life jsme zvolili radikální změnu, která se odehrává na poli práce. Ostatně i tento magazín je výrazem této změny. Ještě před několika lety by takový časopis zaměstnal velkou redakci na několik týdnů. Díky současným technologiím jej dokáže připravit mnohem menší tým. Pokud je dost efektivní a 100procentně oddaný pro věc.
Aktuální číslo magazínu Newstream CLUB představuje na titulní straně manažerku a podnikatelku Michaelu Bakala, která prozrazuje, že zvažuje novou kariéru. Vydala se proto studovat psychologii do Kalifornie.
Headhunter Jan Bubeník v prvním čísle mluví o tom, jak se v poslední době změnily nároky na šéfy. „Dnešní šéf je kapitán na rozbouřeném moři,“ říká.
Miliardáři a investoři Libor Winkler, Ondřej Fryc, Andrea Ferancová Bartoňová či Radim Jančura sdílejí své tipy, jak nakládat s penězi a investicemi.
V magazínu je sekce věnovaná filantropii – představují se top české nadace včetně Cibulky manželů Vlčkových a nadace rodiny Kellnerových. Objevují se v něm také články z prestižního Harvard Business Review, které redakce na základě licence jako jediná přináší českému publiku.
K dostání je v síti trafik Lagardère. K dostání je také online i jako předplatné přes SEND.
Objednávejte zde.
Další číslo magazínu Newstream Club vyjde v prosinci 2023.