Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Už žádné „fejky”. Originály tenisek Nike nasadí i digitální avataři

Nike, NFT boty
poskytnuto RTFKT
Veronika Kudrnová
vku

Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike prohlubuje svoji digitální stopu. Koupil společnost RTFKT, která vytváří různé virtuální produkty, například právě tenisky. Využívá k tomu blockchainovou technologii, která je sama o sobě takovým digitálním certifikátem pravosti.

Reklama

Padělky zamořují jak reálný, tak i virtuální svět. Společnost Nike se proti tomu rozhodla „pojistit”. Koupila firmu RTFKT, která umí zajistit autenticitu digitálních produktů, tedy i například tenisek Nike, které obuje váš digitální avatar ve virtuálním světě Nikeland. Cena obchodu zůstala neveřejná.

„Tato akvizice je dalším krokem, který urychluje digitální transformaci Nike a umožňuje nám sloužit atletům a tvůrcům jako místo, kde se protíná sport, kreativita, hraní her a kultura,” uvedl šéf společnosti Nike John Donahoe.

Minulý měsíc společnost Nike představila vlastní virtuální svět Nikeland, který je součástí herní platformy Roblox. Uživatelé mohou v tomto světě hrát hry a vybavovat své avatary digitálními produkty značky Nike.

Mark Zuckerberg, šéf Meta Platforms, dříve Facebooku
video

Jak zbohatnout? Přesunem skutečných peněz do virtuálního světa a zpět

Na jedné straně peněženky drtí inflace. Na té druhé fenomén kryptoměn s bitcoinem v čele způsobil, že hodně lidí pohádkově zbohatlo. A ještě zbohatne, protože velké investiční peníze světa začnou mířit do budování virtuálních světů, jak vyplývá z analýzy newstream.cz.

Přečíst článek

Decentraland

Zuckerberg rozpálil kryptoměny metasvětů

Hodnota měny Mana virtuálního světa Decentraland se od pátku zmnohonásobila. Facebook přejmenovaný na Meta evidentně trefil trend. 

Přečíst článek

CryptoPunks se prodávají za miliony dolarů. Nyní vznikají CzechPunks

O víkendu se začne prodávat série českých NFT, která připomíná veleúspěšné CryptoPunks nebo Bored Apes Yacht Club, jejichž jednotlivé položky se prodávají za statisíce až miliony dolarů.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme