Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pražští hoteliéři skokově zdražili. Noc stojí podobně jako v Berlíně či Vídni

Hotel Andaz
UBM
 ČTK

Dobré pivo a levné ubytování. Praha se v hledáčku cestovatelů profilovala jako ideální večírková destinace. To už ale tak úplně neplatí. Pražští hoteliéři skokově zdražili.

 Praha se průměrnou cenou za pokoj v hotelu přiblížila západoevropským městům jako jsou Berlín či Vídeň, procentuální nárůst ceny má dokonce vyšší. Praha v červnu navýšila meziročně cenu o více než 19 procent na průměrných 126 eur (asi 3000 korun) za pokoj. Uvedla to mluvčí Prague City Tourism (PCT) Klára Janderová. Zjištění vycházejí z posledních dat společnosti Smith Travel Research (STR). 

Česká metropole dosáhla podobné cenové hladiny za hotelový pokoj jako historicky dražší evropské destinace a naopak odskočila východním sousedním metropolím jako například Bratislava či Varšava. V Berlíně a Vídni stojí pokoj okolo 140 eur (asi 3400 korun). Ve zmíněné Bratislavě a Varšavě to potom je 100 eur (asi 2430 korun), respektive 108 eur (asi 2624 korun).

turisté v Praze

Počet turistů v Česku meziročně vzrostl, zájem však ztrácí ti z Asie

V hotelech, penzionech a kempech v Česku se v letošním druhém čtvrtletí ubytovalo 5,8 milionu turistů, meziročně o 14,3 procenta více. Převažovali domácí hosté nad zahraničními. Turisté strávili v ubytovacích zařízeních dohromady 13,8 milionu nocí, o 14,5 procenta více než ve stejném období loni.

Přečíst článek

„Praha nasadila dobrý trend a je nutné v něm i nadále pokračovat. Postupně chceme smazat z Prahy nálepku levné večírkové destinace a do budoucna konkurovat ostatním metropolím jako je Berlín nebo Vídeň. Nesmíme si říkat za kvalitní služby méně než ostatní destinace, to se z dlouhodobého hlediska nevyplácí a je potřeba i nadále do rozvoje turismu investovat,“ uvedl náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP 09).

Praha ztrácí nálepku levné destinace

Města jako je Berlín a Vídeň v červnu Praha předběhla v meziročním nárůstu průměrné ceny za pokoj. Oproti stejnému období minulý rok zvýšila cenu o 19,4 procenta. Naproti tomu v Berlíně cena rostla o 14 procent a ve Vídni o 13,4 procenta, vyplývá z dat. 

„Je vidět, že se vyplácí postupná změna charakteru cestovního ruchu v Praze, která však vyžaduje systematickou a dlouhodobou práci. Na aktuálních datech je tato koncepční práce vidět a platí i to, že Praha ztrácí nálepku levné destinace,“ dodal předseda představenstva PCT František Cipro.

V prvním pololetí letošního roku do Prahy přijelo přes 3,3 milionu cestovatelů, z nichž bylo 776 823 tuzemských turistů. Nejvíce přijelo zahraničních návštěvníků z Německa, a sice na 472 583, na druhém místě jsou turisté z Británie a na třetím ze Slovenska. Po pandemii covidu-19 se postupně do Prahy vrací turisté z Asie, nejčastěji z Jižní Koreje. Domácí hosté tvoří 23,5 procenta z celkového počtu návštěvníků, jejich počet se oproti předcovidovému roku 2019 navýšil o 31 procent.

jedna z Airbnb chat v Rhosneigru

Airbnb ve Walesu ničí komunity. Jde tomu ale vůbec předcházet?

Nárůst turismu přináší regionům miliony, ale také nezanedbatelné vedlejší ztráty. Například ve Walesu si uvědomují jeho důležitost, včetně krátkodobých pronájmů, ale chtějí ohleduplnější systém.

Přečíst článek

Gorjan Lazarov - generální ředitel OREA Hotels and Resorts

Šéf největší české hotelové sítě sní o expanzi do zahraničí a plánuje i franšízy

Český hotelový trh je roztříštěný a do budoucna se určitě nevyhne konsolidaci. Potenciál ale rozhodně má, zatím se však vzpamatovává z propadů za období covidu a hledá cesty, jak zlepšit cenovou politiku a přilákat do Česka i více turistů z dalekých destinací. Do budoucna se rýsuje také spolupráce hotelů s developery, přinejmenším se sítí Orea Hotels and Resorts, jak zaznělo v rozhovoru pro newstream.cz se šéfem této největší hotelové sítě v Česku Gorjanem Lazarovem. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Duarte Correia, šéf pražského hotelu Mandarin Oriental

Šéf pražského hotelu Mandarin Oriental: Kdo říká, že nemá problém sehnat zaměstnance, lže

Přečíst článek
Lávka HolKa

Prestižní americký deník láká cestovatele na 36 hodin do Prahy. To je zoufale málo, reagují čtenáři

Přečíst článek
Doporučujeme