Petr Udavský z Elite Voyage: Jednotkou luxusu jsou emoce
V cestovním ruchu pracuje Petr Udavský už 15 let, od dob studií. Před šesti lety spoluzaložil cestovku Elite Voyage, která se specializuje na ty nejbohatší. Ti za dovolenou v průměru zaplatí 700 tisíc korun.
Jaká byla vaše poslední dovolená?
Tak to je otázka na tělo, budu muset chvíli přemýšlet, co bych mohl jako dovolenou počítat. Týden lyžování v Rakousku to nebude. Z těch větších cest bych zmínil Kolumbii, kterou jsem měl možnost na konci minulého roku křížem krážem procestovat. V Kolumbii jsem byl úplně poprvé. Obecně se vlastně vždy snažím procestovat neznámé destinace.
Čím vás Kolumbie překvapila?
Je to úžasná země, kde rozhodně nemusíte mít strach. Není to nebezpečná země, jak se často říká. I když stejně jako všude ve světě i tam existují jisté oblasti, kterým by se cestovatelé měli raději vyhnout. Upozorňují na ně průvodci a vlastně je intuitivně poznáte i sami. Jak jsem zmiňoval, na podobná místa běžně narazíte i v Evropě. Například v Barceloně, kde vás okradnou i za bílého dne. Podobné historky slýchám i o Frankfurtu či Mnichově.
Nejel jste do Kolumbie spíš než na dovolenou pracovat? Vyhledávat kontakty a místa, která pak můžete nabízet svým klientům?
Je to tak. Moje profese už nedovolí někam odcestovat a užívat si to po té, řekněme, lidské stránce mimo tu profesní. Na druhou stranu práce je pro mě vlastně tím největším koníčkem. A podobně cestování vnímají všichni moji kolegové, kteří jsou také vášnivými cestovateli.
Celý rozhovor si přečtěte v magazínu Newstream CLUB, který právě vychází

Kolik destinací jste vy nebo vaši kolegové poznali natolik, abyste si byli jistí, že v nich dokážete zprostředkovat svým klientům dokonalou dovolenou?
Nevím přesně. Budete to něco kolem 60 zemí. Nicméně já i většina mých kolegů pracujeme v cestovním ruchu dlouhá léta a během té doby jsme měli možnost nasbírat spoustu zkušeností. Například jeden z mých spolupracovníků procestoval už přes stovku destinací. Cestovat musíme a baví nás to. Kontakty a informace ale získáváme například i díky členství v mnoha asociacích. Tady jde zejména o to umět zde cestu zajistit a také mít aktuální informace o tom, jak funguje daný hotel, mít aktuální kontakty na klíčové lidi, vědět, zda je případně v lokalitě nějaká stavba či jiný zádrhel, který by mohl být pro klienta klíčový. Tyto informace pak máme od uvedených asociací.
Ani ne čtyřicetiletý David Hauerland vybudoval spolu s partnery a kolegy během dekády miliardovou nemovitostní investiční skupinu. Kupuje a staví retailové parky, a zároveň přestavuje činžáky v centrech Prahy a Brna, do kterých nyní mohou v novém fondu investovat i drobní střadatelé. Jak se dá v současné době úspěšně podnikat v realitách, popisuje David Hauerland v rozhovoru pro Newstream Club.
David Hauerland: Hodnota činžáků na pražských Vinohradech neklesá
Leaders
Co to tedy vlastně je luxusní dovolená podle vás?
Nemyslím si, že by šlo primárně o množství peněz, které na ni vynaložíte. Například pro mě jsou jednotkou luxusu emoce. Protože čím víc peněz máte, tím více si toho za ně můžete dopřát, ale to vám za nějakou dobu zevšední. Teprve to, co ve vás vyvolá emoce, je luxus. Pro někoho, kdo bydlí v několikasetmetrové vile, těžko bude 100metrový hotelový pokoj zážitkem. Luxus tak pro některé může být čistě jen to ztratit se na den v neobjeveném pralese a užít si zde klid, pozorovat ptáky a poslouchat kuňkající žáby, aniž by u toho zvonil telefon.
Jak často mají vaši klienti o dovolené jasné představy?
Jsou ti, kteří mají stoprocentně jasno, další, kteří mají jasně daný pouze termín. V takovém případě přicházíme my a snažíme se vymyslet a navrhnout, přijít s neotřelými nápady. Nabídnout ten nejvhodnější produkt.
Jak si u vás vede tradiční destinace českých dovolenkářů Chorvatsko?
Nejde sice o preferovanou destinaci, ale máme klienty, kteří tam jezdí rádi. Zpravidla chtějí zařídit pronájem jachty. Chorvatsko má velkou výhodu, že je snadno dostupné. Pro někoho, kdo se bojí létat, může být skvělou destinací. Nebavíme se samozřejmě o letoviscích spojených s masovým turismem, do takových míst by naši klienti nejeli.
Dalibor Dědek je patriot. Český, ještě víc jablonecký. V Jablonci nad Nisou v roce 1990 začal budovat nyní celosvětově známou a úspěšnou firmu Jablotron. Vyrábí a dodává zabezpečovací zařízení do 73 zemí světa, vydělává ročně stovky milionů korun. Je to technologická firma s čistě českými kořeny. Díky své píli a umu se stal jedním ze sta nejbohatších Čechů. Jeho naturel mu však říká, že není potřeba počítat miliony. Daleko lepší je být prospěšný ostatním.
Dalibor Dědek: Ve vedoucích pozicích zemí by měli být lidé čestní a morální. Trump ani Putin to nejsou
Leaders
Jaký druh dopravy vaši klienti preferují? Létají převážně private jety, nebo si vystačí s běžnými aerolinkami?
Opět bude záležet na typu klienta. Navíc s trendy hodně zamíchal covid, kdy byly omezené spoje, nedalo se moc nikam létat a zároveň se i lidé báli létat pohromadě. Během pandemie nastal boom soukromých letů a hodně lidí si na ten komfort zvyklo. Vzhledem k enormnímu nárůstu poptávky mnohdy ale docházelo například k tomu, že některá letiště zkrátka nestíhala soukromé lety odbavovat. A míra flexibility se začala snižovat. Vzhledem k tomu, že let soukromým tryskáčem významně zvyšuje náklady na dovolenou, začali někteří přemýšlet, zda se jim to vyplatí.
Jaké jsou tajné tipy na dovolenou pro roky 2025 a 2026 Petra Udavského? A kolik stál nejdražší zájezd, který kdy Elite Voyage zařídila? Celý rozhovor s CEO cestovky pro náročné zákazníky si přečtěte v letním vydání magazínu Newstream CLUB, který právě vychází.
Petr Udavský
V cestovním ruchu začal působit už během studií na vysoké škole a od té doby už cestování neopustil. Za 15 let, co se v tomto oboru pohybuje, vyzkoušel různé role, což mu pomohlo získat vhled do potřeb nejen klientů, ale i členů týmu a zahraničních partnerů. Z pozice spolumajitele a CEO Elite Voyage je jeho hlavním úkolem další rozvoj a udržitelný růst společnosti, vyhledávání obchodních příležitostí a budování značky na tuzemském i zahraničním trhu.
Svět prochází velkou proměnou, která se spíše dříve než později odrazí v byznysových příležitostech. Uspět mohou jenom ty společnosti, které na to budou připravené a zároveň budou dostatečně rychle a rozhodně umět reagovat na možnosti, které se naskytnou. Remon Vos, zakladatel a většinový vlastník developerské společnosti CTP, si to velmi dobře uvědomuje. Ačkoli nadále firma roste zejména se stávajícími klienty, Vos očekává, že globální pohyby jim přinesou řadu nových klientů. „Razí se trend v Evropě pro Evropu. Je to součást celé řady dalších geopolitických pohybů. Česko i CTP z toho mohou těžit,“ říká úspěšný podnikatel, který se sice narodil v Nizozemsku, ale sám sebe označuje za českého podnikatele.
Remon Vos: Deglobalizace mění myšlení firem. Musejí se přesouvat do Evropy
Leaders
Orlík, Spartak, Diplomat… to všechno jsou mimořádně krásné a úspěšné hodinky značky Prim. Té se povedlo v posledních letech navázat na tradici a potvrzují to i výsledky. Jaký byl rok 2024? A jaké další vize pro další roky společnost má? Na to odpovídal obchodní ředitel společnosti ELTON hodinářská František Brezík, se kterým jsme se sešli v butiku Prim v ulici Nekázanka a jenž nás přivítal stylově v primkách. „Jde o model Prim Opus, což je limitovaná edice u příležitosti dvoustého výročí narození Bedřicha Smetany s krásným nadčasovým designem,“ vítá nás manažer.
František Brezík: Díky primkám můžete mít na ruce kus české historie
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.