Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jak ušetřit při inflaci? Nenakupovat. Je to nový trend sociálních sítí

Dubaj Downtown
Tereza Zavadilová/Newstream
Tereza Zavadilová
tzv

Minimalistický přístup k vlastnění věcí i utrácení se hlásí o slovo už pár let. Influenceři nyní přicházejí s novým trendem: kupovat málo nebo skoro nic.

Reklama

Trend má dvě kategorie. No-buy a low-buy. Obě mají za cíl radikálně snížit zbytečnou spotřebu a ušetřit. Youtuberka a influencerka Christina Mychasová podle CNBC praktikuje o něco méně náročný přístup low-buy už od roku 2019 a stále se ho drží. A jak se to praktikuje?

Žádné nakupování neznamená, že se nenakupuje vůbec nic. Člověk omezí své výdaje jen na životně důležité věci, jako je jídlo, byt, zdravotní péče a doprava. Při trochu volnějším low-buy si spotřebitel dovolí nakupovat věci jen s omezením, které si sám dá. Například, že utratí za danou dobu jen určitý obnos. Anebo omezí komodity, jako jíst mimo domov jen dvakrát týdně a pořídit si jeden oděv ze sekáče za měsíc. 

Jeff Bezos

Jeffu Bezosovi se vysmáli lidé na sociálních sítích. Za to, jak vypadá

Začíná vypadat jako rapper Pitbull, smějí se lidé na Twitteru miliardáři za novou image.

Přečíst článek

Mychasová tvrdí, že nejde čistě jen o omezení utrácení, ale o změnu mindsetu kolem nakupování. Po prožitém období s restrikcí nakupování je prý člověk schopen pořizovat věci mnohem uvědoměleji, nebo odložit touhu po rychlém uspokojení, které nákupy přinášejí. 

S adaptací na "nízkonákupové" období podle influencerů pomáhají aplikace, které sledují osobní útraty. Krom youtuberů jako je Mychasová či Hanna Louise Postonová se tématem zabývají skupiny na Facebooku či Redditu. 

domácí vaření, ilustrační foto

Revoluce v gastru. Češi vaří častěji doma, restaurace drží nad vodou rozvážka

Pandemie významně změnila stravovací návyky Čechů. Mnohem častěji si jídlo připravují doma nebo využívají rozvážkových služeb. A za oběd v restauraci utrácí rekordní částku, v průměru víc než 150 korun.

Přečíst článek

 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Válka na Ukrajině snížila růst v Evropě a výrazně zvýšila inflaci

Válka snížila hospodářský růst Evropy, horší dopady teprve přijdou, uvádí studie švýcarské centrální banky

Přečíst článek
Jak se starat o mozek?

Biohacking: Mozek je to nejcennější, co máme. Umíte se o něj starat?

Přečíst článek
Doplnění energie - ilustrační snímek

Biohacking: Zapomeňte na kafe i energetické nápoje. Doplnit energii lze rodiolou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme