Reklama

Jak ušetřit při inflaci? Nenakupovat. Je to nový trend sociálních sítí

Dubaj Downtown
Tereza Zavadilová/Newstream
Tereza Zavadilová
tzv

Minimalistický přístup k vlastnění věcí i utrácení se hlásí o slovo už pár let. Influenceři nyní přicházejí s novým trendem: kupovat málo nebo skoro nic.

Trend má dvě kategorie. No-buy a low-buy. Obě mají za cíl radikálně snížit zbytečnou spotřebu a ušetřit. Youtuberka a influencerka Christina Mychasová podle CNBC praktikuje o něco méně náročný přístup low-buy už od roku 2019 a stále se ho drží. A jak se to praktikuje?

Žádné nakupování neznamená, že se nenakupuje vůbec nic. Člověk omezí své výdaje jen na životně důležité věci, jako je jídlo, byt, zdravotní péče a doprava. Při trochu volnějším low-buy si spotřebitel dovolí nakupovat věci jen s omezením, které si sám dá. Například, že utratí za danou dobu jen určitý obnos. Anebo omezí komodity, jako jíst mimo domov jen dvakrát týdně a pořídit si jeden oděv ze sekáče za měsíc. 

Jeff Bezos

Jeffu Bezosovi se vysmáli lidé na sociálních sítích. Za to, jak vypadá

Začíná vypadat jako rapper Pitbull, smějí se lidé na Twitteru miliardáři za novou image.

Přečíst článek

Mychasová tvrdí, že nejde čistě jen o omezení utrácení, ale o změnu mindsetu kolem nakupování. Po prožitém období s restrikcí nakupování je prý člověk schopen pořizovat věci mnohem uvědoměleji, nebo odložit touhu po rychlém uspokojení, které nákupy přinášejí. 

S adaptací na "nízkonákupové" období podle influencerů pomáhají aplikace, které sledují osobní útraty. Krom youtuberů jako je Mychasová či Hanna Louise Postonová se tématem zabývají skupiny na Facebooku či Redditu. 

Reklama

domácí vaření, ilustrační foto

Revoluce v gastru. Češi vaří častěji doma, restaurace drží nad vodou rozvážka

Pandemie významně změnila stravovací návyky Čechů. Mnohem častěji si jídlo připravují doma nebo využívají rozvážkových služeb. A za oběd v restauraci utrácí rekordní částku, v průměru víc než 150 korun.

Přečíst článek

 

Reklama

Související

prodejna luxusních hodinek Rolex v Praze

Luxusní hodinky se prodávají lépe než před pandemií. Mají investiční potenciál

Přečíst článek
Jan Vančura, ředitel institucionálního bankovnictví v Trinity Bank

Levnější byty nečekejte. Přinesla by je jedině velká finanční krize, říká realitní odborník

Přečíst článek
Reklama
Doporučujeme