Češi berou Chorvatsko útokem. Přímé autobusy jsou často vyprodané a nejsou volné pokoje
![Město Rovinj](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/goic46xviStock-173234723.jpg)
Časy letních dovolených se blíží a s tím i klasický úprk Čechů do Chorvatska. Oblíbená destinace se dle cestovek už nyní potýká s nedostatkem ubytovacích kapacit. A nejde jen o ubytování, ale i o přepravu do země.
Chorvatsko se dle cestovek už nyní potýká s nedostatkem ubytovacích kapacit. „Na Istrii je jich už v tuto chvíli jen minimum,“ uvedla mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková.
Zájem o tradiční dovolenkářskou destinaci potvrzují i dopravci. Už na začátku letošní sezóny je již více než polovina míst na spojích RegioJet Praha-Brno-Bratislava-Split vyprodána.
Nízká obsazenost ubytovacích zařízení donutila chorvatské hoteliéry a pronajímatele zlevnit. Nejrazantněji se ceny propadly na Istrii, píše chorvatský deník Danas.
Chorvaté se umoudřili a zlevňují. Nejvíc na Istrii
Enjoy
„Díky vysoké poptávce jsme připraveni zvýšit kapacitu víkendových spojů, pokud to situace bude vyžadovat. Ve druhé polovině sezony je stále dostatek volných míst,“ uvedla Dita Tomešová, ředitelka autobusové dopravy RegioJet.
Přímá spojení letí
Společnost nabídne cestujícím přímé spojení do přímořských měst jako Zadar, Sukošan, Biograd na Moru, Pakoštane, Vodice, Šibenik, Primošten, Trogir nebo Split. Cena jízdenky začíná na 999 korunách.
Češi na letošní rok koupili meziročně o pětinu více letenek do exotických a více než 4000 kilometrů vzdálených destinací, uvádějí prodejci letenek. Ti srovnávali letenky na letošní rok nakoupené loni a letos do 20. února. Nejčastěji hlásili zvýšení zájmu o lety do Spojených států, Vietnamu, Thajska nebo Austrálie.
Češi začínají objevovat svět. Stále častěji cestují do vzdálených a exotických destinací
Zprávy z firem
V případě Chorvatska Čedok pozoruje i stoupající poptávku po letecké dopravě. „Letecké zájezdy vychází dnes srovnatelně s vlastní dopravou a časová úspora při cestě na dovolenou je nesporná,“ uvedla mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
Cestovatelé by měli brát v potaz i zvýšení cen v oblíbených chorvatských letoviscích. Ty podle mluvčí mluvčí cestovní agentury Invia Jiřiny Ekrt Jiruškové letos na některých místech meziročně vzrostly o pět až deset procent. Chorvatsko zatím vychází nejlevněji.
„Průměrná částka, kterou nyní Češi za letní týdenní dovolenou v Řecku utrácí, je 18 980 korun za dospělého, Turecko 18 200 korun, Egypt 17 100 korun, Tunisko 15 300 korun a Bulharsko v průměru 18 960 korun. Za dovolenou v Chorvatsku zaplatí klienti zhruba 10 400 korun," uvedla Jirušková.
Stejně dlouhá dovolená v Česku podle ní vyjde v průměru na 6200 korun za osobu.
Statisíce Čechů každoročně vyráží na prázdniny do Chorvatska. Černá Hora, rovněž svazová republika bývalé Jugoslávie, ale nabízí podobně komfortní, zajímavou a zároveň levnější dovolenou. Navíc se tam dá pohodlně doletět jen za hodinu a půl. Z Prahy i Brna.
Reportáž z Černé Hory: Je tam výrazně levněji než v Chorvatsku, mají skvělý olivový olej a pršut
Enjoy
Cestovní kancelář EliteVoyage zaměřená na luxusní zájezdy pro miliardáře loni dosáhla obratu 280 milionů korun. A letos míří ještě výš. Kam vyrážejí ti nejbohatší Češi a Slováci a jaké ceny jsou ochotni platit za šnorchlování s rejnoky, pozorování gorilí tlupy nebo třeba soukromou prohlídku Sixtinské kaple?
Dovolená může stát i 20 milionů, říká šéf luxusní cestovky. Bohatí milují soukromé tryskáče a jachty
Money
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.