Rusové se chystají otevřít nejdelší přímý železniční spoj na světě

Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.
Podle státních železnic, které mají v Rusku monopol, vlaky mezi oběma metropolemi pojedou dvakrát v měsíci, první vyjede z hlavního města Severní Koreje 17. června a cesta dlouhá více než 10 tisíc kilometrů potrvá osm dnů. Půjde o nejdelší přímý železniční spoj na světě, píše agentura Reuters.
Další přímé železniční spojení mezi Pchjongjangem a Chabarovskem, ležícím na východě Ruska u hranic s Čínou, má následovat o dva dny později.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro železniční a městskou bezemisní mobilitu, v roce 2024 vyrobil 432 nových vozidel – od tramvají a trolejbusů až po vlaky a vlakové vozy. Strojírenská firma vyrábí pro České dráhy i řadu zahraničních subjektů.
Plzeňské Škodě se nebývale daří. Co všechno vyrábí?
Zprávy z firem
Spoje budou provozovat severokorejské státní dráhy. V případě trasy Moskva-Pchjongjang bude severokorejské vagóny připojeny k pravidelnému spoji Moskva-Vladivostok a poté znovu k jinému vlaku.
Osobní vlaková doprava mezi Ruskem a KLDR byla přerušena v únoru 2020 na počátku pandemie covidu-19, připomíná agentura Reuters.
Moskva a Pchjongjang od té doby zesílily spolupráci, a to i ve vojenské oblasti. Loni ruský prezident Vladimir Putin a severokorejský vůdce Kim Čong-un podepsali smlouvu o strategickém partnerství. KLDR koncem dubna potvrdila, že do Ruska vyslala více než 10 tisíc vojáků a zbraně na pomoc Rusku ve válce proti Ukrajině.
Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.
Vlaky na Moravě pojedou 320 v hodině. Spojí Přerov s Ostravou
Zprávy z firem
Tato pomoc se podle Reuters ukázala jako klíčová pro vytlačení ukrajinských jednotek z Kurské oblasti na západě Ruska.
Obě země již provozují osobní železniční dopravu mezi Vladivostokem na ruském Dálném východě a severokorejským přístavem Rason. Obě země také provozují nákladní železniční dopravu, ale Rusko nezveřejňuje její rozsah, dodal Reuters.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.