Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Rusové se chystají otevřít nejdelší přímý železniční spoj na světě

Rusko a KLDR obnoví osobní vlaky mezi Moskvou a Pchjongjangem
iStock
 ČTK

Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.

Podle státních železnic, které mají v Rusku monopol, vlaky mezi oběma metropolemi pojedou dvakrát v měsíci, první vyjede z hlavního města Severní Koreje 17. června a cesta dlouhá více než 10 tisíc kilometrů potrvá osm dnů. Půjde o nejdelší přímý železniční spoj na světě, píše agentura Reuters.

Další přímé železniční spojení mezi Pchjongjangem a Chabarovskem, ležícím na východě Ruska u hranic s Čínou, má následovat o dva dny později.

Škoda Group

Plzeňské Škodě se nebývale daří. Co všechno vyrábí?

Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro železniční a městskou bezemisní mobilitu, v roce 2024 vyrobil 432 nových vozidel – od tramvají a trolejbusů až po vlaky a vlakové vozy. Strojírenská firma vyrábí pro České dráhy i řadu zahraničních subjektů.

Přečíst článek

Spoje budou provozovat severokorejské státní dráhy. V případě trasy Moskva-Pchjongjang bude severokorejské vagóny připojeny k pravidelnému spoji Moskva-Vladivostok a poté znovu k jinému vlaku.

Osobní vlaková doprava mezi Ruskem a KLDR byla přerušena v únoru 2020 na počátku pandemie covidu-19, připomíná agentura Reuters.

Moskva a Pchjongjang od té doby zesílily spolupráci, a to i ve vojenské oblasti. Loni ruský prezident Vladimir Putin a severokorejský vůdce Kim Čong-un podepsali smlouvu o strategickém partnerství. KLDR koncem dubna potvrdila, že do Ruska vyslala více než 10 tisíc vojáků a zbraně na pomoc Rusku ve válce proti Ukrajině.

VRT v Česku

Vlaky na Moravě pojedou 320 v hodině. Spojí Přerov s Ostravou

Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.

Přečíst článek

Tato pomoc se podle Reuters ukázala jako klíčová pro vytlačení ukrajinských jednotek z Kurské oblasti na západě Ruska.

Obě země již provozují osobní železniční dopravu mezi Vladivostokem na ruském Dálném východě a severokorejským přístavem Rason. Obě země také provozují nákladní železniční dopravu, ale Rusko nezveřejňuje její rozsah, dodal Reuters.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Kim Čong-un odjíždí do Ruska, rozloučení na nádraží asi 11. září 2023.

Čím jel „šotouš“ Kim Čong-un do Ruska? Obrněným vlakem plným ozbrojenců a šampaňského

Přečíst článek
Ilustrační foto

Z Berlína do Kodaně za čtyři hodiny. EU chystá železniční revoluci, která může proměnit i Česko

Přečíst článek
Doporučujeme