Rusové se chystají otevřít nejdelší přímý železniční spoj na světě
Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.
Podle státních železnic, které mají v Rusku monopol, vlaky mezi oběma metropolemi pojedou dvakrát v měsíci, první vyjede z hlavního města Severní Koreje 17. června a cesta dlouhá více než 10 tisíc kilometrů potrvá osm dnů. Půjde o nejdelší přímý železniční spoj na světě, píše agentura Reuters.
Další přímé železniční spojení mezi Pchjongjangem a Chabarovskem, ležícím na východě Ruska u hranic s Čínou, má následovat o dva dny později.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro železniční a městskou bezemisní mobilitu, v roce 2024 vyrobil 432 nových vozidel – od tramvají a trolejbusů až po vlaky a vlakové vozy. Strojírenská firma vyrábí pro České dráhy i řadu zahraničních subjektů.
Plzeňské Škodě se nebývale daří. Co všechno vyrábí?
Zprávy z firem
Spoje budou provozovat severokorejské státní dráhy. V případě trasy Moskva-Pchjongjang bude severokorejské vagóny připojeny k pravidelnému spoji Moskva-Vladivostok a poté znovu k jinému vlaku.
Osobní vlaková doprava mezi Ruskem a KLDR byla přerušena v únoru 2020 na počátku pandemie covidu-19, připomíná agentura Reuters.
Moskva a Pchjongjang od té doby zesílily spolupráci, a to i ve vojenské oblasti. Loni ruský prezident Vladimir Putin a severokorejský vůdce Kim Čong-un podepsali smlouvu o strategickém partnerství. KLDR koncem dubna potvrdila, že do Ruska vyslala více než 10 tisíc vojáků a zbraně na pomoc Rusku ve válce proti Ukrajině.
Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.
Vlaky na Moravě pojedou 320 v hodině. Spojí Přerov s Ostravou
Zprávy z firem
Tato pomoc se podle Reuters ukázala jako klíčová pro vytlačení ukrajinských jednotek z Kurské oblasti na západě Ruska.
Obě země již provozují osobní železniční dopravu mezi Vladivostokem na ruském Dálném východě a severokorejským přístavem Rason. Obě země také provozují nákladní železniční dopravu, ale Rusko nezveřejňuje její rozsah, dodal Reuters.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.