Zelené sny Volkswagenu berou za své. Koncern zvažuje zavření evropského závodu na elektromobily

Automobilka Volkswagen zvažuje uzavření závodu své luxusní značky Audi v Bruselu. Důvodem je prudký pokles poptávky po drahých elektromobilech, které se zde vyrábějí. Volkswagen neuzavřel žádný závod téměř čtyři desetiletí, upozornila agentura Reuters.
Audi v úterý uvedla, že Volkswagen zvažuje, že předčasně ukončí výrobu modelů Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. To jsou jediné modely, které se nyní v Bruselu vyrábějí. Audi tak nyní zahájí restrukturalizaci závodu a bude hledat alternativy pro jeho budoucnost. Může se však stát, že závod, který má zhruba 3000 zaměstnanců, bude nakonec uzavřen. Loni vyrobil 50 tisíc vozů.
Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Reuters také upozornil, že poslední šéf značky VW, který hrozil uzavřením závodu v Evropě, odstoupil několik měsíců poté, co tak učinil.
Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.y
Evropská unie zavádí předběžná cla až 37,6 procenta na dovoz čínských elektromobilů, uvedla Evropská komise (EK). Cla budou platit od pátku 5. července.
Němci zůstali nevyslyšeni. Eurokomisaři zavedli cla na dovoz elektromobilů z Číny
Zprávy z firem
Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.
Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy
Leaders
Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě.
Šéf Škoda Auto Zellmer: Na konec spalovacích motorů bych nevsadil
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.