Zástupci CTP se setkali na EXPO v Ósace s prezidentem Pavlem a japonským císařem

Zástupci CTP během Českého národního dne na EXPO v Ósace přivítali prezidenta Petra Pavla a Její císařskou Výsost princeznu Takamado a dále prohlubují obchodní vazby s partnery z Asie i Česka.
Český pavilon na EXPO 2025 v Ósace přivítal u příležitosti Českého národního dne stovky hostů z celého světa. Přítomnost prezidenta České republiky Petra Pavla zdůraznila význam česko-japonských vztahů a dodala celé události výjimečný rozměr. Spojením kulturního programu a podnikatelské prezentace se podařilo ukázat sílu české identity i otevřenost mezinárodní spolupráci. Společnost CTP se jako národní partner aktivně podílí nejen na odborné části programu, ale také na budování pozitivního obrazu České republiky jako inovativní, stabilní a investičně atraktivní země.
EXPO má zviditelnit Česko
Od zahájení výstavy v dubnu se zástupci CTP do Ósaky vracejí každý měsíc. Během této doby se společnost zapojila do celé řady klíčových akcí, od úvodní ceremonie, přes investiční seminář od CzechInvest, až po Brněnské dny a prezentaci českých řešení v oblasti autonomní mobility pod záštitou Hospodářské komory Karlovarského kraje. V plánu jsou další akce ve spolupráci s městy jako Ostrava a Plzeň. Cílem je podpořit dlouhodobou viditelnost Česka v mezinárodním kontextu, přiblížit regiony zahraničním investorům a otevřít nové příležitosti pro spolupráci.
„Pravidelně se na EXPO potkáváme s firmami, které hledají cestu do Evropy, a představujeme jim Českou republiku jako ideální vstupní bránu. Zároveň úzce spolupracujeme s českými regiony, kterým pomáháme prezentovat jejich přednosti globálnímu publiku. Je to konkrétní práce, která má přímý dopad na rozvoj byznysu v Česku. A být u toho osobně, je opravdu skvělý zážitek,“ vysvětluje Bert Hesselink, Group Client Relationship Director pro CTP.
Svět prochází velkou proměnou, která se spíše dříve než později odrazí v byznysových příležitostech. Uspět mohou jenom ty společnosti, které na to budou připravené a zároveň budou dostatečně rychle a rozhodně umět reagovat na možnosti, které se naskytnou. Remon Vos, zakladatel a většinový vlastník developerské společnosti CTP, si to velmi dobře uvědomuje. Ačkoli nadále firma roste zejména se stávajícími klienty, Vos očekává, že globální pohyby jim přinesou řadu nových klientů. „Razí se trend v Evropě pro Evropu. Je to součást celé řady dalších geopolitických pohybů. Česko i CTP z toho mohou těžit,“ říká úspěšný podnikatel, který se sice narodil v Nizozemsku, ale sám sebe označuje za českého podnikatele.
Remon Vos: Deglobalizace mění myšlení firem. Musejí se přesouvat do Evropy
Leaders
Pro oslavu Českého národního dne bylo zvoleno symbolické datum 24. července, kdy si Česká republika připomíná 165. výročí narození Alfonse Muchy, světově proslulého představitele secese a jednu z nejvýraznějších českých osobností v Japonsku. Program odstartoval čestným vztyčením české a japonské vlajky v zahradním prostoru Ray Garden za účasti prezidenta Petra Pavla. Následovala unikátní kulturní vystoupení v podání České filharmonie, souboru Cirk La Putyka a Dětského pěveckého sboru Českého rozhlasu.
V poledne proběhl v CTP Lounge networkingový oběd s obchodními partnery a hosty podnikatelské delegace. Odpolední program pokračoval přímo v prostorách Českého pavilonu, kde prezident symbolicky zahájil slavnostní část programu krátkým projevem, na který navázalo vystoupení tradičního japonského divadla Kjógen. Večer završil očekáváný koncert oblíbené zpěvačky Aiko a jedinečná světelná dronová show vytvořená speciálně pro tuto příležitost.
„Český národní den ukazuje, jak silný příběh umíme na EXPO vyprávět – když spojíme kulturu, inovace i aktivní partnery. CTP je pro nás skvělým partnerem, který umí české myšlenky přenášet do mezinárodního kontextu a zároveň přivádět globální investory zpět do Česka. Do konce výstavy zbývají ještě tři měsíce a program zdaleka nekončí. Čeká nás řada dalších akcí, díky kterým budeme dál ukazovat, co všechno může Česko světu nabídnout,” říká Ondřej Soška, generální komisař české účasti na EXPO 2025.
Výprava sedmi historických vozidel na výstavu EXPO 2025 v japonské Ósace vyjela od Pražského hradu. Kolonu odstartoval prezident Petr Pavel s velvyslanci některých zemí, kterými budou auta projíždět. Robot Expedice z Prahy do Ósaky je inspirovaná legendární výpravou Sakura 1970, při níž čtveřice mladých Čechů dorazila stopem a pěšky na první EXPO do Ósaky v roce 1970. Výpravu historických a doprovodných aut čeká asi 16 tisíc kilometrů, v Ósace by se měla představit při Českém národním dnu, který se uskuteční 24. července.
Na Expo do Japonska vyrazily historické vozy. Škodovky či Tatry čeká 16 tisíc kilometrů
Enjoy
O český pavilon je zájem. Ačkoli první den letošní výstavy EXPO v japonské Osace poznamenal výrazný déšť, zahájení si nenechaly ujít tisíce lidí. Po Ódě na radost si mohli zajít na plzeňské pivo, které je jedním z lákadel českého pavilonu. Zahájení jeho činnosti se krom dalších hostů zúčastnil také ministr zahraničí Jan Lipavský. „Podobné akce jsou důležité pro sdílení nápadů a inovací,“ uvedl ministr. Podle testovacího dne českého pavilonu pak půjde také o „sdílení“ piva. Ještě před oficiálním otevřením se totiž za jeden den vypilo 1200 piv. A první oficiální den to vypadalo na minimálně vyrovnání tohoto rekordu.
V centru letošního EXPO v Osace jsou inovace. A myšlenka sdílení dobrých nápadů, uvedl ministr Lipavský
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.