Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V centru letošního EXPO v Osace jsou inovace. A myšlenka sdílení dobrých nápadů, uvedl ministr Lipavský

O český pavilon je zájem mezi návštěvníky EXPO 2025 v Osace
Stanislav Šulc / Newstream
Stanislav Šulc

O český pavilon je zájem. Ačkoli první den letošní výstavy EXPO v japonské Osace poznamenal výrazný déšť, zahájení si nenechaly ujít tisíce lidí. Po Ódě na radost si mohli zajít na plzeňské pivo, které je jedním z lákadel českého pavilonu. Zahájení jeho činnosti se krom dalších hostů zúčastnil také ministr zahraničí Jan Lipavský. „Podobné akce jsou důležité pro sdílení nápadů a inovací,“ uvedl ministr. Podle testovacího dne českého pavilonu pak půjde také o „sdílení“ piva. Ještě před oficiálním otevřením se totiž za jeden den vypilo 1200 piv. A první oficiální den to vypadalo na minimálně vyrovnání tohoto rekordu.

Reklama České republiky, kultury, byznysu a trendů. To je letošní česká prezentace na výstavě EXPO, která se koná v japonské Osace. A z této myšlenky v českém pavilonu vychází vlastně úplně všechno. Uspořádání prostoru, použité materiály, hosté, lidé, kteří celý pavilon chystali. Od první myšlenky po otevření to trvalo tři roky příprav a téměř rok realizace, uvedl při slavnostním otevření generální komisař české účasti na EXPO 2025 Ondřej Soška. „Nyní nás čeká 184 dní, kdy tu můžeme představovat naši zemi, kulturu a novinky, které dokážou české firmy,“ dodal při slavnostním zahájení Soška.

Podívejte se na atmosféru letošího EXPO

Český ministr zahraničí Jan Lipavský připomněl, že mezi Japonskem a Českou republikou jsou dlouhodobé vztahy, a to zejména v kulturní oblasti. „Na Alfonse Muchu nebo českou tradiční hudbu zde můžete narazit téměř kdekoli,“ uvedl Lipavský. Ale důležité je podle ministra také to, že roste spolupráce mezi firmami, které mohou sdílet nové nápady. A to potvrdil také Remon Vos, zakladatel a hlavní akcionář developerské společnosti CTP, která je národním partnerem letošního EXPO. „V dnešní době je sdílení nápadů a utužování přátelství zvlášť nutné.“

Nová klubovna tenisového klubu Ořechovka

Zahradní pavilon tvoří novou dřevěnou dominantu tenisového klubu Ořechovka

Tenisový klub v centru pražské vilové čtvrti Ořechovka získal nové zázemí. Je postaveno na místě, kde za první republiky stávala malá dřevěná klubovna, která byla v 80. letech nahrazena provizorní dvoupodlažní stavbou montovaných buněk. Tato „dočasná stavba“ vydržela na místě téměř 50 let a velmi zchátrala.

Přečíst článek

Český byznys i kultura

Právě na český byznys a kulturu tak vsadili tvůrci českého pavilonu na EXPO. Dům navrhl architekt Michal Gabaš a využil k tomu dva klíčové materiály typické pro české řemeslníky – tedy dřevo a sklo. Češi pak spolupracovali s japonskou společností Daisue. „České technologie jsou velice přesné, opravdu mě oslnily,“ uvedl CEO společnosti Kazunori Murao.

Vedle českého piva však největší místo na výstavě má tuzemská kultura. Na multimediální instalaci uvnitř galerijní cesty se podíleli renomovaní čeští vizuální umělci. Výstava začíná monumentálním křišťálovým sousoším Stromy rostou do nebe od Ronyho Plesla. Hlavním vizuálním prvkem je kresebně-malířský narativ Jakuba Matušky aka Maskera, který se táhne po celém obvodu pavilonu. Jeho více než 200 metrů dlouhá kompozice se metaforicky roztáčí do spirály jako odraz lidského úsilí.

Jak vypadá český pavilon

Působivý audiovizuální zážitek umocňuje multimediální instalace od Lunchmeat Studia, která propojuje celý prostor. Cesta, spojující historické dědictví s inovativním uměním, zahrnuje také bronzovou sochu Akt na skále od Alfonse Muchy a fascinující skleněnou instalaci Herbarium od firmy Lasvit.

Zájem o vodku v Rusku ochabuje

Rusové končí s vodkou. Je příliš drahá

Maloobchodní prodej lihovin v Rusku v prvním čtvrtletí meziročně klesl o deset až 12 procent, napsal na svém webu list Kommersant. Současně média s odvoláním na úřední údaje píší o ještě výraznějším propadu výroby lihovin v zemi. Spotřebitelé tak více poptávají levnější varianty.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Robot Expedice z Prahy do Ósaky

Na Expo do Japonska vyrazily historické vozy. Škodovky či Tatry čeká 16 tisíc kilometrů

Přečíst článek
Doporučujeme