Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Trénujete AI na našem obsahu. Přestaňte, nebo přijde žaloba, hrozí BBC firmě Perplexity

Aplikace Perplexity
iStock
 ČTK

Perplexity označila tvrzení BBC za manipulativní a oportunistické a dodala, že BBC „zásadně nerozumí technologii, internetu a autorskému právu“.

Britská veřejnoprávní vysílací společnost BBC hrozí právními kroky proti start-upu Perplexity, který provozuje stejnojmenný vyhledávač založený na umělé inteligenci (AI). Stanice tvrdí, že má důkazy, podle kterých Perplexity svůj model trénuje pomocí jejího obsahu. Uvedl to dnes list Financial Times (FT), který nahlédl do dopisu odeslaného šéfovi start-upu Aravindovi Srinivasovi.

Pokud Perplexity nepřestane shromažďovat obsah patřící BBC, nevymaže existující kopie používané k trénování svých systémů AI a nepřijde s návrhem na finanční kompenzaci za údajné zneužití svého duševního vlastnictví, BBC se obrátí na soud.

Perplexity označila tvrzení BBC za manipulativní a oportunistické a dodala, že BBC „zásadně nerozumí technologii, internetu a autorskému právu“. BBC přitom podle zdrojů FT vede jednání s velkými technologickými skupinami o podmínkách, za kterých by umožnila svůj obsah použit k trénování modelů AI.

Bezostyšné kopírování

Společnost Perplexity čelila obviněním z plagiátorství od řady mediálních organizací včetně časopisů Forbes nebo Wired. Mezitím spustila program sdílení příjmů, aby se vypořádala s kritikou vydavatelů. Loni v říjnu poslal deník New York Times (NYT) společnosti Perplexity předžalobní výzvu, ve které požadoval, aby společnost přestala používat obsah novin pro účely generativní AI.

Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures tento měsíc podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí AI Midjourney. Ten podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by za to zaplatil.

Velké americké nahrávací společnosti Sony Music, Universal Music Group (UMG) a Warner Records před rokem podaly žalobu na firmy Suno a Udio, jejichž internetové aplikace uživatelům umožňují generovat hudbu pomocí AI. Podle nahrávacích společností se platformy v masovém měřítku dopouštějí porušování autorských práv. Nahrávací společnosti tvrdí, že žalované firmy se záměrně vyhýbají zveřejnění informací o zdrojích, které použily na trénování své technologie a že by tím připustily úmyslné porušování autorských práv v téměř nepředstavitelném rozsahu.

OpenAI

Umělá inteligence vynáší. Výrobce ChatGPT letos ztrojnásobí tržby

Zatímco tržby prudce rostou, firma OpenAI se potýká i se značnými náklady na čipy, datová centra a talenty, které potřebuje k vývoji vysoce kvalitních systémů AI.

Přečíst článek

Společnost Perplexity AI má zájem o spojení s TikTokem v USA

Společnost Perplexity AI se oficiálně přihlásila k zájemcům o platformu TikTok ve Spojených státech. Mateřské společnosti ByteDance, která je z Číny, předložila nabídku, aby se Perplexity AI a TikTok U.S. spojily a spolu s firmou New Capital Partners vytvořily nový subjekt. Serveru zpravodajské televize CNBC to řekl informovaný zdroj.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Umělá inteligence nás může posouvat, každý tak může mít za učitele Aristotela, říká Andrea Ferancová Bartoňová

Přečíst článek
Doporučujeme