Tesla vyrobila nejvíc aut v historii
Kultovní automobilce se daří navzdory tomu, že její fabrika v čínské Šanghaji stojí kvůli tamním omezením spojeným s pandemií covidu-19.
Zisk automobilky Tesla v letošním druhém čtvrtletí byl 2,3 miliardy dolarů (54,5 miliardy Kč). Oproti loňskému roku to představuje nárůst na téměř dvojnásobek. Americký výrobce elektromobilů se nadále potýká s dopady uzavření své továrny v Šanghaji kvůli pandemii covidu, přesto Tesla v červnu vyrobila nejvíce aut ve své historii, uvedla firma ve výsledcích hospodaření.
Sledujte dění ve světě elektromobility
Tržby automobilky ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostly o 42 procent na 16,9 miliardy dolarů. Výsledek je nižší než za první tři měsíce letošního roku, přesto je vyšší, než analytici očekávali, uvedl The Wall Street Journal.
Od počátku dubna do konce června dodal výrobce téměř 255 tisíc vozidel. Vyrobil jich přes 258 tisíc, o 25 procent více než za stejné období loni.
Společnost uvedla, že během čtvrtletí převedla 75 procent svých investic v bitcoinech na běžnou měnu, čímž do své rozvahy přidala 936 milionů dolarů v hotovosti, uvedla agentura Reuters.
Dvě továrny Tesly na dvou kontinentech letos s velkou pompou spustily provoz, vzduchem létaly konfety a zářivé úsměvy Elona Muska nebraly konce. A střih. Pár měsíců poté šéf automobilky a nejbohatší člověk planety o fabrikách v Austinu a u Berlína prohlašuje, že jsou jen gigantickými kamny na spalování peněz. Důvod? Závody kvůli výpadku dodávek komponentů téměř nevyrábějí, píše CNBC.
Musk: Továrny Tesly v Austinu i u Berlína jsou jen dvě velké černé díry na peníze
Zprávy z firem
Největší evropský výrobce automobilů mění strategii. Jednotlivé značky by se měly lišit zejména designem. Pod kapotou by ale měly být podobné. Cílem by měla být větší efektivita a lepší připravenost na dobu elektromobility, uvádí šéf VW Thomas Schäfer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
Šéf Volkswagenu: Konkurence Škody a VW je nesmysl. Musíme bojovat s ostatními
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.