Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda šlape do elektromobility. Do roku 2026 bude mít šest modelů na baterky

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.
Škoda Auto
 ČTK

Škoda Auto chce mít do roku 2026 celkem šest plně elektrických modelů. Vedle modernizovaných vozů Enyaq a Enyaq Coupe nabídne malé SUV s pracovním názvem Small, kompaktní SUV pojmenované Elroq, velké sedmimístné SUV pod označením Space a nově do svých plánů zařadila také elektrické Combi. Kromě toho ještě letos uvede nové generace modelů Superb a Kodiaq, včetně hybridních verzí, a později také modernizovanou Octavii, Kamiq a Scalu, uvedli to zástupci společnosti.

Reklama

„Se šesti novými plně elektrickými modely ve všech segmentech do roku 2026 směřuje Škoda Auto ještě rychleji k udržitelné individuální elektromobilitě. Společně s našimi novými modely s úsporným konvenčním pohonem a hybridy nabízíme to nejlepší z obou světů. Jsme tak v tomto přechodném období schopni uspokojit potřeby stávajících i nových zákazníků po celém světě,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.

Do tří let šest elekromobilů

Během přechodné fáze k elektromobilitě budou podle Zellmera modely s moderními a úspornými spalovacími motory a plug-in hybridním pohonem i nadále tvořit základ modelové nabídky. V polovině dekády tak chce mít automobilka nejrozmanitější portfolio ve své historii.

Prvním připravovaným elektromobilem bude v příštím roce elektrický nástupce kompaktního SUV Karoq pod názvem Elroq, který s délkou přibližně 4,50 metru nabídne podobnou kombinaci kompaktních rozměrů a prostorného interiéru. O rok později přijde budoucí základní model, který nese pracovní název Small. Půjde o malý městský dostupný crossover s cenou kolem 25 tisíc eur (asi 588 tisíc korun), který se bude vyrábět v továrně koncernu VW ve Španělsku. S délkou přibližně 4,10 metru nabídne podobný objem zavazadlového prostoru jako Scala.

Škoda Auto, ilustrační foto

Jahn: Škoda bude muset po schválení Euro 7 propustit tři tisíce lidí a zavřít halu

V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset uzavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů pak půjde o zhruba 10 tisíc propuštěných lidí. Důvodem je ekonomická nemožnost dále vyrábět a prodávat menší modely Fabia, Scala a Kamiq. V pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.

Přečíst článek

V roce 2025 projdou modely Enyaq a Enyaq Coupé modernizací a převezmou nový designový jazyk Modern Solid, který byl loni představený ve studii Vision 7S. Mezi čtyřmi novými modely bude hrát klíčovou roli Combi o délce přibližně 4,70 metru, které bude prvním plně elektrickým kombi značky Škoda, které převezme výhody této oblíbené karosářské varianty. Čistě elektrické kombi bude uvedeno na trh v roce 2026. Největší budoucí elektromobil Škoda nese pracovní název Space a představuje sériovou verzi konceptu Vision 7S. Bude měřit zhruba 4,90 metru a bude vrcholem nabídky značky Škoda.

Uhlíkově neutrální výroba do roku 2030

Spalovací motory budou pro značku Škoda i v období přechodu na elektromobilitu nadále velmi důležité, zejména kvůli různému tempu přechodu na elektřinu v různých zemích. Škoda také v rámci koncernu Volkswagen přebírá odpovědnost za vývoj celé motorové řady EA 211. Kromě nových generací modelů Superb a Kodiaq, které přijdou na podzim v benzinové, dieselové i plug-in hybridní verzi, Škoda Auto brzy zmodernizuje i řadu Octavia a kompaktní modely Kamiq a Scala.

Škoda Auto převezme v rámci koncernu Volkswagen do roku 2027 zodpovědnost za vývoj kompletní motorové řady EA 211.

Škodovka převezme od VW výrobu motorů odsouzených k zániku

Automobilka Škoda Auto převezme v rámci koncernu Volkswagen do roku 2027 zodpovědnost za vývoj kompletní motorové řady EA 211. K atmosférickým benzínovým agregátům MPI tak přibere i vývoj přeplňovaných motorů TSI o objemu do 1,5 litru. Do oddělení technického vývoje kvůli tomu přijme přes 100 kvalifikovaných pracovníků. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Na informaci upozornil deník Právo, podle něhož se chce koncern VW soustředit na vývoj elektromobilů a potřebuje si na to vytvořit prostor.

Přečíst článek

Automobilka plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur. Škoda bude také do konce desetiletí provozovat své tři české závody s nulovými čistými emisemi oxidů uhlíku, a proto se zavázala využívat elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů.

Bezplatné emisní povolenky skončí do roku 2034, odhlasovali europoslanci.

Bezplatné emisní povolenky skončí do roku 2034, odhlasovali europoslanci

Evropští poslanci schválili konec vydávání bezplatných emisních povolenek v průmyslu do roku 2034 a zpoplatnění emisí z vytápění budov a silniční dopravy od roku 2027. Odhlasovali také zavedení takzvaného uhlíkového cla na hranicích při dovozu železa, hliníku, hnojiv nebo elektřiny z třetích zemí.

Přečíst článek

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o 31,5 procenta na 353 770 vozů.

Automobilky nastartovaly, v tuzemsku se v prvním čtvrtletí vyrobilo 353 770 nových vozů

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o 31,5 procenta na 353 770 vozů. Z toho 11,7 procenta produkce tvořily elektrické vozy. Výrobní výsledky se tak přiblížily předkrizovým hodnotám roku 2019, oznámilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

Přečíst článek

Volkswagen a spol. mají velký problém: příliš levné tesly

Volkswagen včetně Škody a spol. mají velký problém: příliš levné tesly

Elon Musk sklízí plody své cílené práce z posledních deseti let. Automobilka Tesla se definitivně přehoupla z fáze nejistého start-upu do pozice dominantního dodavatele luxusních elektromobilů. Po sérii rekordních výsledků začíná diktovat podmínky na trhu celé mobility. A zejména pro německé vozy včetně Škody Auto to začíná být velký problém, míní

Přečíst článek

Vše k elekromobilitě čtěte zde 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Problémem budoucnosti budou baterie do elektroaut

Jestli se bojíme zákazu spalovacích motorů? Problémem budou baterie pro elektrovozy, varuje manažer VW

Přečíst článek
Tesla, ilustrační foto

Srovnávač cen: Tesla z Česka patří k nejdražším na světě. Kvůli daním i nulovým dotacím

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme