Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent, víc než Volkswagen

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent na 432 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.

Reklama

V samotném červnu odbyt Škody Auto meziročně vzrostl o 19,3 procenta na 78 700 aut, což je ale výrazné zpomalení z květnového růstu o 34,8 procenta.

Odbyt celé skupiny Volkswagen v červnu meziročně vzrostl o 5,7 procenta na 847 600 vozů. Od ledna do června dodal koncern zákazníkům 4,372 milionu vozů. I odbyt celé skupiny v červnu zpomalil, v květnu činil meziroční růst ještě 16 procent.

Volkswagen započal rok kvůli problémům se zásobováním s množstvím nahromaděných zakázek. Ty firma nyní postupně zpracovává, uvedla agentura DPA.

Skupina byla schopna růst především v západní Evropě. Dodala tam 1,64 milionu vozů, téměř o 27 procent více než o rok dříve. V červnu tam nárůst činil více než 30 procent. Na druhou stranu tržby na nejdůležitějším trhu v Číně se v červnu opět dostaly do záporných hodnot. Odbyt se tam snížil o 14,5 procenta. Volkswagen to zdůvodnil zrušením daňových úlev, které v zemi před rokem stály za silným červnovým prodejem. Za první pololetí jako celek byl Volkswagen v Číně 1,2 procenta pod úrovní předchozího roku.

Kromě české dceřiné značky Škoda se v pololetí dařilo i značce Seat/Cupra (plus 28,1 procenta). Automobilka Audi zvýšila odbyt o 15,5 procenta a Porsche o 14,7 procenta. Kmenová značka Volkswagen naopak zvýšila odbyt pouze 7,2 procenta. V červnu byl odbyt značky dokonce o 2,4 procenta pod úrovní předchozího roku.

Elektromobily budou už po roce 2025 tvořit většinu produkce Škody Auto

Z linek Škody Auto budou už po roce 2025 sjíždět převážně elektromobily

Většinu produkce automobilky Škoda Auto budou tvořit po roce 2025 elektromobily. Srovnatelné prodeje aut s elektrickým pohonem a vozů se spalovacími motory v Česku budou po roce 2030, řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn deníku E15.

Přečíst článek

Škodovka honí plán, chce šestou noční směnu. Ano, ale za pohádkovou odměnu, míní odbory

Škodovka honí plán, chce šestou noční směnu. Ano, ale za pohádkovou odměnu, míní odbory

Automobilka Škoda Auto chce v prázdninových měsících přidat ve výrobě takzvanou šestou noční směnu, tedy z pátku na sobotu. Rozšíření výroby má pokrýt čekající zakázky poté, co poslední dva roky automobilka směny kvůli nedostatku dílů spíše rušila. Odbory chtějí o podmínkách šestých směn vyjednávat, měly by být dobrovolné a ohodnocené průměrně částkou 6400 korun hrubého za směnu. Uvedl to týdeník Škodovácký odborář. Odbory víkendové směny v létě dříve odmítaly.

Přečíst článek

Špatná zpráva pro Volkswagen. Areál pro gigafactory u Plzně bude násobně menší

Špatná zpráva pro Volkswagen. Areál pro gigafactory u Plzně bude násobně menší

Vláda schválila dohodu s obcemi v sousedství připravované průmyslové zóny pro výrobu baterií pro elektromobily v lokalitě Líně na Plzeňsku. Dohoda zmenšuje plochu areálu takzvané gigafactory a slibuje investice do kompenzačních opatření pro obce, řekl novinářům ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN). Umístění gigafactory v lokalitě na Plzeňsku zvažuje německá automobilka Volkswagen.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme