Samsung proniká do Ferrari, v příštích modelech bude mít displeje
Italský výrobce luxusních sportovních aut Ferrari použije ve svých budoucích modelech panely od jihokorejské firmy Samsung Display. Automobilka o podpisu memoranda o porozumění informovala na svém webu.
Jihokorejská společnost bude vyvíjet „řešení displejů s technologií OLED na míru” pro příští generaci vozů Ferrari, uvedl v prohlášení generální ředitel italské firmy Benedetto Vigna. Displeje OLED používají takzvané organické diody. Jedná se o pokročilejší a dražší technologii než LCD či LED.
Italský výrobce supersportů na příští rok naplánoval revoluci. Ferrari Purosangue je jeho prvním počinem na poli rodinných vozítek a lze je označit za SUV. Firma však toto označení odmítá. Ostatně nejspíš by se tak vůz stal nejdražším sériově vyráběným SUV světa. Cena: 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun.
Tak to není za hubičku. Ferrari představilo nejdražší SUV světa. Jde na dračku
Enjoy
Memorandum podepsali šéfové dotčených společností v jihokorejském městě Asan. Finanční aspekty dohody tisková zpráva nerozvádí.
Ferrari se zaměřuje na investice do elektrifikace. Vigna už dříve oznámil, že automobilka bude pro ty komponenty nebo software, které nejsou zásadní, využívat externí dodavatele. Firma plánuje představit svůj první plně elektrický vůz v roce 2025.
Jihokorejské společnosti Samsung Electronics klesl v prvním čtvrtletí provozní zisk o 96 procent na 600 miliard wonů (9,8 miliard korun), a dostal se tak na 14leté minimum. Firma to odhaduje v předběžných výsledcích hospodaření, popad zisku vyplynul z poklesu světového trhu s polovodiči. Samsung proto oznámil, že citelně sníží výrobu čipů, informovala agentura Reuters.
Samsungu klesl provozní zisk o 96 procent, firma omezí výrobu čipů
Zprávy z firem
Samsung Display je divizí společnosti Samsung Electronics. Do výroby panelů v Asanu hodlá investovat tři miliardy dolarů (64,6 miliardy korun).
Skupina Hyundai Motor Group investuje do roku 2030 do výroby elektromobilů v Jižní Koreji 24 bilionů wonů (přes 389 miliard korun).
Hyundai útočí na to být v TOP 3 výrobců elektromobilů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.