Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dalibor Martínek: Kdy Evropa pochopí, že elektroauta jsou slepou uličkou? Než se tak stane, bude to drahé

Dobíjecího centrum pro elektromobily.
ČTK
Dalibor Martínek

Západní Evropa, a s ní i Česko, přistoupila na hru o změně klimatu. Na příběh vyprávějící o tání ledovců, o zvyšování hladiny oceánů. Kvůli této iluzi se mění celý výrobní řetězec. Politici, uvěznění v tomto myšlenkovém konceptu, destruují vše, co Evropané za posledních dvě stě let vybudovali. Vrcholem šílené pyramidy je systém ESG, v podstatě diktát bank, které si díky idealistické představě západního světa o lepších zítřcích mohou lépe nacenit podmínky financování a zvyšovat poplatky.

Reklama

Pravda je taková, že žádné lepší, ekologicky udržitelné zítřky nebudou. Prostě se to nikdy nestane. Žádné oteplování planety neexistuje. Přesto se kvůli této zcestné myšlence mění celý svět a hrdinně běží vstříc po cestě své záhuby.

Skupina Hyundai Motor Group investuje do roku 2030 do výroby elektromobilů v Jižní Koreji 24 bilionů wonů (přes 389 miliard korun).

Hyundai útočí na to být v TOP 3 výrobců elektromobilů

Skupina Hyundai Motor Group investuje do roku 2030 do výroby elektromobilů v Jižní Koreji 24 bilionů wonů (přes 389 miliard korun).

Přečíst článek

Celý koncept oteplování a emisí oxidu uhličitého je novým náboženstvím. Vírou, že se cosi otepluje, a když se budeme náležitě modlit, a zničíme přitom celý novodobý průmysl, zase se na nás Slunce usměje.

Slunci jsme šuma fuk. Stejně jako je celá nová, takzvaně ekologická doktrína, úplně ukradená Africe, Asii i Jižní Americe. Jako jacísi novodobí Don Quijoti tady bojujeme s emisemi, zpomalujeme dopravu, měníme normy pro výrobu aut. Emise přitom vůbec nejsou pro planetu podstatné, a zároveň jejich produkce vůbec nemá vliv na cokoliv spojeného s životem na zeměkouli. Ale to se vlastně nesmí říkat, je to novodobé rouhačství. Už nemáme na náměstích šibenice, ale vyloučení z veřejné debaty je konstatováním takových myšlenek celkem reálným dopadem.

Reklama

Větrné a solární elektrárny měly v loňském roce na celosvětové výrobě elektřiny rekordní podíl, který činil 12 procent.

Nový rekord, vítr a slunce loni měly na globální výrobě elektřiny podíl 12 procent

Větrné a solární elektrárny měly v loňském roce na celosvětové výrobě elektřiny rekordní podíl, který činil 12 procent. Zvýšil se tak z deseti procent o rok dříve, vyplývá ze zprávy nezávislé organizace Ember. Loňský rok tak podle zprávy mohl znamenat vrchol emisí oxidu uhličitého (CO2) z energetického sektoru, který je největším znečišťovatelem ovzduší.

Přečíst článek

Takže, co bude s bojem s klimatem dál? Evropa přestane vyrábět auta se spalovacím pohonem. To už je jisté. I šéfové lobbistických uskupení, která podporují výrobu automobilů, přiznávají, že s tímto trendem nedokážou nic dělat. Drží pusu a krok.

Dopravní zácpa v Praze.

Potvrzeno: Auta na benzin a naftu v Evropě končí. Zbydou ta na syntetická paliva

Veškeré emise CO2 ze spalovacích motorů u nových vozidel budou od roku 2035 v Evropské unii zpoplatněny. Členské země EU definitivně schválily normu, která od zmíněného data prakticky znemožňuje prodej nových benzínových a naftových aut. Souhlasu unijních ministrů s dlouho diskutovanými pravidly předcházela dohoda Německa s Evropskou komisí, která zajišťuje možnost dále využívat spalovací motory poháněné výhradně syntetickými palivy.

Přečíst článek

Přesto se mezi výrobci aut už teď mluví o tom, že elektromobilita je jen jakýsi záchvěv, který nevydrží ani deset let. Podle lidí z branže jde o technologický výstřelek. Mluví se o technologii založené na vodíku, další varianty jsou s rozvojem lidského poznání otevřené. Problémem elektroaut samozřejmě bude fatální nedostatek dobíjecích stanic, stejně jako nedostatečná distribuční energetická síť, která by nové dobíjecí stanice zásobovala energií.

A také, z veřejných peněz půjdou na nové sítě desítky miliard. Kdo je zaplatí? Stát to nebude, budou to daňoví poplatníci. Jako pomatení budeme víc platit s představou, že tím pomůžeme planetě. Absolutně chybný výstřel.

Větrné elektrárny

Válka na Ukrajině uspíšila přechod k obnovitelným zdrojům, státy hodlají investovat miliardy dolarů

Ruská agrese na Ukrajině v loňském roce uspíšila snahy vlád po celém světě přejít na obnovitelné zdroje energie.

Přečíst článek

Mylná veřejná debata o emisích a nabíječkách elektroaut bude další roky pokračovat. Veřejné peníze budou utráceny. Nakonec nastane jakési osvícení. Ve vleku veřejných debat začnou i politici procitat a kysličník uhličitý se opět stane tématem. Tentokrát s opačným znaménkem. Evropa, již ekonomiky poražená a trýzněná nezaměstnaností a ztrátou technických schopností, se začne překvapeně ptát, co že je vlastně oxid uhličitý zač. A zjistí, že šla mnoho let po slepé cestě.

Další (ne)korektní komentáře Dalibora Martínka čtěte zde

Reklama

Související

Elon Musk

Musk uvedl, že má problém se zavedením cel na dovoz elektromobilů z Číny. Nedávno tvrdil opak

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme