Odcházíme. Německý Continental prodal svou továrnu na výrobu pneumatik v ruském městě Kaluga

Dodavatel automobilových součástek Continental prodal továrnu na výrobu pneumatik v Kaluze ruskému podniku S8 Capital. Continental, který působí rovněž v Česku, se tak zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z tamního trhu v reakci na válku na Ukrajině.
„Tímto krokem se Continental zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z ruského trhu, o kterém bylo rozhodnuto v reakci na válku na Ukrajině,” oznámil německý podnik. Továrna v Kaluze má přibližně 1100 zaměstnanců, které podle prodejní smlouvy převezme firma S8 Capital. Transakce zahrnuje rovněž distribuční centrum v Moskvě.
Dodavatel automobilových součástek Continental, který má výrobní aktivity rovněž v České republice, zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 60 procent na 382 milionů eur, tedy zhruba devět miliard korun.
Automobilky šláply na plyn. Německý dodavatel komponentů Continental prudce zvýšil čtvrtletní zisk
Zprávy z firem
Výrobní závody v Česku
Continental koupil v roce 1993 otrokovického výrobce pneumatik Barum a v současnosti má v České republice několik výrobních závodů. Kromě pneumatik v tuzemsku vyrábí také například posilovače brzd, brzdové hadice či palubní přístroje a displeje.
Zpráva o prodeji ruského závodu Continentalu přichází několik dnů poté, co německý automobilový koncern Volkswagen ohlásil dokončení prodeje veškerých svých aktivit v Rusku, včetně továrny v Kaluze. V té se v minulosti montovaly rovněž vozy automobilky Škoda Auto.
Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.
Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?