Odcházíme. Německý Continental prodal svou továrnu na výrobu pneumatik v ruském městě Kaluga

Dodavatel automobilových součástek Continental prodal továrnu na výrobu pneumatik v Kaluze ruskému podniku S8 Capital. Continental, který působí rovněž v Česku, se tak zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z tamního trhu v reakci na válku na Ukrajině.
„Tímto krokem se Continental zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z ruského trhu, o kterém bylo rozhodnuto v reakci na válku na Ukrajině,” oznámil německý podnik. Továrna v Kaluze má přibližně 1100 zaměstnanců, které podle prodejní smlouvy převezme firma S8 Capital. Transakce zahrnuje rovněž distribuční centrum v Moskvě.
Dodavatel automobilových součástek Continental, který má výrobní aktivity rovněž v České republice, zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 60 procent na 382 milionů eur, tedy zhruba devět miliard korun.
Automobilky šláply na plyn. Německý dodavatel komponentů Continental prudce zvýšil čtvrtletní zisk
Zprávy z firem
Výrobní závody v Česku
Continental koupil v roce 1993 otrokovického výrobce pneumatik Barum a v současnosti má v České republice několik výrobních závodů. Kromě pneumatik v tuzemsku vyrábí také například posilovače brzd, brzdové hadice či palubní přístroje a displeje.
Zpráva o prodeji ruského závodu Continentalu přichází několik dnů poté, co německý automobilový koncern Volkswagen ohlásil dokončení prodeje veškerých svých aktivit v Rusku, včetně továrny v Kaluze. V té se v minulosti montovaly rovněž vozy automobilky Škoda Auto.
Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.
Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.