Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Odcházíme. Německý Continental prodal svou továrnu na výrobu pneumatik v ruském městě Kaluga

Odcházíme. Německý Continental prodal svou továrnu na výrobu pneumatik v ruském městě Kaluga
Volkswagen
 ČTK

Dodavatel automobilových součástek Continental prodal továrnu na výrobu pneumatik v Kaluze ruskému podniku S8 Capital. Continental, který působí rovněž v Česku, se tak zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z tamního trhu v reakci na válku na Ukrajině.

„Tímto krokem se Continental zbavil většiny svých aktivit v Rusku v rámci ohlášeného odchodu z ruského trhu, o kterém bylo rozhodnuto v reakci na válku na Ukrajině,” oznámil německý podnik. Továrna v Kaluze má přibližně 1100 zaměstnanců, které podle prodejní smlouvy převezme firma S8 Capital. Transakce zahrnuje rovněž distribuční centrum v Moskvě.

Automobilky šláply na plyn. Německý dodavatel komponentů Continental prudce zvýšil čtvrtletní zisk

Automobilky šláply na plyn. Německý dodavatel komponentů Continental prudce zvýšil čtvrtletní zisk

Dodavatel automobilových součástek Continental, který má výrobní aktivity rovněž v České republice, zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 60 procent na 382 milionů eur, tedy zhruba devět miliard korun.

Přečíst článek

Výrobní závody v Česku

Continental koupil v roce 1993 otrokovického výrobce pneumatik Barum a v současnosti má v České republice několik výrobních závodů. Kromě pneumatik v tuzemsku vyrábí také například posilovače brzd, brzdové hadice či palubní přístroje a displeje.

Zpráva o prodeji ruského závodu Continentalu přichází několik dnů poté, co německý automobilový koncern Volkswagen ohlásil dokončení prodeje veškerých svých aktivit v Rusku, včetně továrny v Kaluze. V té se v minulosti montovaly rovněž vozy automobilky Škoda Auto.

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy

Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme