Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Miliardová Zásilkovna hledá investora. Důvodem je zájem trhu i snaha zajistit rozvoj

Miliardová Zásilkovna hledá investora. Důvodem je zájem trhu i snaha zajistit rozvoj
Zásilkovna, se svolením firmy

Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou společnost Zásilkovna, začala hledat nové investory. Důvodem je dlouhodobý zájem trhu o firmu i snaha zajistit další růst firmy s miliardovými obraty, uvedla v prohlášení zaslaném médiím firma, v níž téměř poloviční podíl drží manželé Simona a Jaromír Kijonkovi.

Reklama

Skupina Packeta se rozhodla využít dlouhodobě vysokého zájmu investorů a zjistit podmínky, za kterých by mohla využít jejich finanční prostředky a know-how k dalšímu růstu a posílení své tržní pozice, podobně, jako to v posledních letech uskutečnila celá řada dalších českých technologických firem,“ uvedla firma v prohlášení.

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Kijonková šlape do rozvoje Zásilkovny, u bank si na to půjčila miliardu

Skupina Packeta, která vlastní logistickou firmu Zásilkovna, získala klubové financování od konsorcia tří bank v hodnotě jedné miliardy korun. Skupinu financujících bank tvoří Citibank, Česká spořitelna a UniCredit Bank. Packeta uvedla, že finanční prostředky plánuje využít na posílení své pozice na stávajících trzích, budování infrastruktury a na zvyšování kvality.

Přečíst článek

„Můžeme potvrdit, že v současné době probíhají přípravy k oslovení vybraných investorů. Detaily zatím nebudeme více komentovat a ani výsledky nelze v této chvíli jakkoliv předjímat,“ uvedla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

V době poklesu e-commerce stouply tržby firmy

V roce 2022, navzdory poklesu celého segmentu e-commerce, dosáhla Packeta konsolidovaných tržeb ve výši 6,1 miliardy korun, což byl nárůst o 23 procent proti roku 2021. Celkový počet přepravených zásilek loni dosáhl 90 milionů, v meziročním srovnání šlo o navýšení o 22,8 procenta. Udržet dvojciferný růst tržeb plánuje Packeta také v dalších letech. Na konci loňska měla skupina Packeta více než 15 tisíc výdejních míst ve čtyřech zemích.

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Nejlepší podnikatelka roku Simona Kijonková: Jsem šikovná. A naučila jsem se krizové řízení

Simona Kijonková před dvanácti lety založila Zásilkovnu. Tvrdě s ní šlape na paty České poště. Loňský obrat firmy, která již působí i na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a v dalších zemích, poskočil na 4,9 miliardy korun. Kijonkovou i díky těmto úspěchům nyní vyhlásily Hospodářské noviny ve své anketě podnikatelkou roku. Newstream s ní udělal minulý týden exkluzivní rozhovor. Nyní ho znovu nabízíme ke čtení těm, kteří ho nestihli přečíst.

Přečíst článek

Packeta si dosud financovala svůj rozvoj a expanzi z vlastních finančních zdrojů, v dubnu letošního roku získala díky své velikosti financování ve výši jedné miliardy korun od konsorcia tří bank.

Hospodářské noviny dnes uvedly, že Packeta je na prodej. Z prohlášení Packety médiím to ale nevyplývá.

Kijonkovi mají téměř polovinu

Manželé Kijonkovi drží v Packetě 48,6 procenta, svůj podíl loni zvýšili o dvě procenta díky penězům od slovenského miliardáře Martina Kúšika. Téměř 21 procent v Packetě patří e-shopu s parfémy a kosmetikou Notino.

Desetiprocentní podíly mají bývalý klíčový programátor Zásilkovny Lukáš Bílek a jindřichohradecký podnikatel Martin Kukačka, který jej dostal výměnou za zapojení svého e-shopu a hostingové služby. Podobným způsobem se před lety ke svému čtyřprocentnímu podílu dostal i dodavatel Štěpán Chytka. Malý podíl v současné struktuře patří také jednateli firmy Petru Vytiskovi.

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Simona Kijonková nasadila do Zásilkovny roboty. Lidi si však nechá

Zásilkovna Simony Kijonkové dnes představila technologicky unikátní řešení třídění zásilek. Jako první firma v Evropě nasadila do svých dep ve velké míře roboty. Řešení vyvíjela zhruba rok a investovala do něj desítky milionů korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Dalibor Martínek: Jeden hezký příběh končí. Kijonková odešla ze Zásilkovny, bude si užívat peníze

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme