PPF posiluje na německém mediálním trhu. Zvětšila svůj podíl v tamní největší soukromé televizi

Finanční skupina PPF zvýšila podíl v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media ze 12 procent na 13,1 procenta. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na dnešní podání regulátorovi.
Skupina PPF, vlastněná rodinou zemřelého Petra Kellnera, je druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1. Největším akcionářem německé mediální firmy je společnost MFE italského mediálního magnáta a politika Silvia Berlusconiho. Podle dřívějších informací držela v ProSiebenSat.1 desetiprocentní podíl i společnost Czech Media Invest (CMI) českého miliardáře Daniela Křetínského. Člen představenstva CMI Daniel Častvaj loni v prosinci ČTK sdělil, že CMI má v ProSiebenSat.1 už jen marginální podíl.
Čistý zisk Moneta Money Bank letos v prvním čtvrtletí klesl meziročně o 5,8 procenta na 1,2 miliardy koruny. Podobně se snížily provozní výnosy banky, a to o rovných šest procent na 2,8 miliardy. Loni zisk i výnosy Moneta Money Bank v prvním čtvrtletí naopak výrazně rostly, podobně jako dalším bankám. Čistý zisk Monety tehdy dokonce stoupl na více než dvojnásobek.
Čistý zisk banky Moneta ve čtvrtletí klesl o miliardu, způsobily to nižší výnosy z úroků
Zprávy z firem
PPF zvýšila podíl v největší německé televizní skupině
ProSiebenSat.1 Media SE je největší soukromá televizní skupina v Německu. Provozuje volně přístupné komerční televizní kanály, placené televizní kanály, rozhlasové stanice a tiskové podniky. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7, se sídlem v Mnichově. Skupina PPF už v médiích vlastní společnost CME, pod kterou patří v Česku televizní skupina Nova. CME patří mezi největší mediální společnosti ve střední a východní Evropě. Spadá pod ni 33 televizních stanic, včetně zpoplatněných, které jsou dostupné až 45 milionům diváků.
Vyšetřování nehody vrtulníku, při níž v roce 2021 na Aljašce zemřel i český miliardář Petr Kellner, se protáhlo, protože více než rok trvalo, než se z horské oblasti podařilo vyzvednout důležité součásti stroje. ČTK to sdělil americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB), který má vyšetřování na starosti. To se nyní blíží ke konci. Závěrečnou zprávu by měl úřad dokončit a zveřejnit v létě.
Proč zemřel miliardář Kellner? Vyšetřování příčin tragické nehody vrtulníku se opožďuje
Leaders
Skupina PPF působí ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe v řadě odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie či nemovitosti až po strojírenství. Skupina vlastní aktiva ve výši 40,1 miliardy eur (938,5 miliardy korun) a k loňskému červnu zaměstnávala celosvětově 70 tisíc lidí. Majoritním vlastníkem PPF Group byl až do své smrti v březnu 2021 Petr Kellner. Po schválení dohody o rozdělení pozůstalosti po Kellnerovi drží majoritní podíl 98,93 procenta v PPF Group Kellnerovi dědicové, manželka Renáta a jeho čtyři děti.
Na světě existují stovky miliardářů, o nichž se předpokládá, že jejich bohatství pochází převážně z "kamarádského" vztahu se státem. Nejvíce se tento tzv. crony capitalism, tedy klientelistický kapitalismus, projevuje v Rusku, kde se majetek miliardářů pocházející z úzkých přátelských vztahů se státem podílí na HDP 19 procenty, vyplývá z indexu sledovaného časopisem The Economist. Druhá příčka patří Česku s podílem na HDP více než 15 procent. V první pětici se dále umístily Malajsie, Singapur a Mexiko.
Hned za Ruskem. Podíl miliardářů bohatnoucích na kšeftech se státem je v Česku druhý nejvyšší na světě
Money
Společnost Czech Media Invest (CMI) miliardáře Daniela Křetínského kupuje od mediální společnosti Vivendi francouzské vydavatelství Editis. CMI to sdělila v tiskové zprávě, o ceně se nezmiňuje. Dokončení transakce očekává v následujících měsících, podmíněno je mimo jiné schválením ze strany regulačních orgánů.
Další zářez miliardáře Křetínského na francouzském mediálním trhu. Koupí vydavatelskou dvojku Editis
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?