Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF chce zvýšit svůj podíl v německé ProSieben

PPF chce zdvojnásobit podíl v ProSieben
ČTK
 ČTK

Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.

PPF již v ProSiebenSat.1 vlastní více než dva roky podíl téměř 15 procent prostřednictvím přímých akcií a finančních instrumentů. Italská MFE drží zhruba třetinový podíl a na konci března oznámila záměr firmu zcela ovládnout nabídkou odkupu akcií za cenu váženého průměru za poslední tři měsíce.

Cena nabídnutá PPF představuje prémii 17 procent proti závěrečné uzavírací ceně ze dne 9. května na burze XETRA a 22 procent vůči tříměsíčnímu váženému průměru ceny akcií předcházejícímu oznámené nabídce MFE. Nabídková cena také představuje prémii osm procent vůči průměrným odhadovým cílovým cenám akcií společnosti ProSiebenSat.1 burzovními analytiky v ročním výhledu.

PPF podle svého sdělení usiluje o proporcionální zastoupení v dozorčí radě, aby aktivněji podpořila management ProSiebenSat.1 v jeho pokračujícím úsilí o transformaci společnosti. „Nabídka poskytuje akcionářům ProSiebenSat.1 okamžitou možnost zpeněžit jejich investici, aniž by se vystavovali riziku spojenému s případným dlouhotrvajícím transformačním procesem,“ uvedla PPF.

Transakce umožní PPF podle zprávy zvýšit její podíl v ProSiebenSat.1 na podobnou úroveň jakou má MFE. „Předložili jsme atraktivní nabídku odkupu v hotovosti a hodláme se v budoucnu mnohem aktivněji podílet na činnosti dozorčí rady ProSiebenSat1. Doufáme, že tato nabídka osloví akcionáře i všechny zainteresované strany a připraví tak cestu k uvolnění potenciálu společnosti,“ uvedl generální ředitel PPF Jiří Šmejc.

PPF hodlá zveřejnit nabídkový dokument v průběhu období pro akceptaci nabídky MFE. Nabídka PPF by se tak mohla považovat za konkurenční ve smyslu německého zákona o nabývání a převzetí cenných papírů. Nabídka podle PPF necílí na získání kontroly nad společností ProSiebenSat.1 a nepředstavuje ani nabídku převzetí, ani povinnou nabídku. Nabídku musí schválit německý Spolkový úřad pro finanční dohled (BaFin) a následně bude zveřejněna zde.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu s loňskými výnosy 3,9 miliardy eur. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Firma má dále aktivity na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje také on-line seznamovací platformu. Zaměstnává 7000 lidí.

Vedle podílu v ProSieben PPF vlastní skupinu CME, která v Česku provozuje televizi Nova a další televizní stanice v Chorvatsku, Bulharsku, Rumunsku, Moldavsku, na Slovensku a ve Slovinsku.

Renáta Kellnerová

Nejbohatší Češkou zůstává Kellnerová. Do čela žebříčku Forbesu se dere zbrojař Strnad

Nejbohatším člověkem v Česku zůstává podle žebříčku časopisu Forbes dědička impéria PPF Renáta Kellnerová s rodinou s majetkem 378 miliard korun. Na druhém místě je stejně jako loni většinový vlastník Energetického a průmyslového holdingu (EPH) Daniel Křetínský s majetkem 284 miliard korun. Třetí znovu skončil majitel investiční skupiny KKCG Karel Komárek s odhadovaným majetkem 262,5 miliardy korun. Skokanem žebříčku je zbrojař Michal Strnad.

Přečíst článek

Mama Shelter

Hilton, Mama Shelter, Four Seasons. Hotely táhnou, přilákaly miliardové investice

Objem investic do hotelových nemovitostí v Česku dosáhl v letošním prvním čtvrtletí 340 milionů eur, v přepočtu 8,49 miliardy korun. Je to téměř třikrát více než za celý loňský rok. Údaje zveřejnila poradenská společnosti Savills.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme