Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF chce zvýšit svůj podíl v německé ProSieben

PPF chce zdvojnásobit podíl v ProSieben
ČTK
 ČTK

Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.

PPF již v ProSiebenSat.1 vlastní více než dva roky podíl téměř 15 procent prostřednictvím přímých akcií a finančních instrumentů. Italská MFE drží zhruba třetinový podíl a na konci března oznámila záměr firmu zcela ovládnout nabídkou odkupu akcií za cenu váženého průměru za poslední tři měsíce.

Cena nabídnutá PPF představuje prémii 17 procent proti závěrečné uzavírací ceně ze dne 9. května na burze XETRA a 22 procent vůči tříměsíčnímu váženému průměru ceny akcií předcházejícímu oznámené nabídce MFE. Nabídková cena také představuje prémii osm procent vůči průměrným odhadovým cílovým cenám akcií společnosti ProSiebenSat.1 burzovními analytiky v ročním výhledu.

PPF podle svého sdělení usiluje o proporcionální zastoupení v dozorčí radě, aby aktivněji podpořila management ProSiebenSat.1 v jeho pokračujícím úsilí o transformaci společnosti. „Nabídka poskytuje akcionářům ProSiebenSat.1 okamžitou možnost zpeněžit jejich investici, aniž by se vystavovali riziku spojenému s případným dlouhotrvajícím transformačním procesem,“ uvedla PPF.

Transakce umožní PPF podle zprávy zvýšit její podíl v ProSiebenSat.1 na podobnou úroveň jakou má MFE. „Předložili jsme atraktivní nabídku odkupu v hotovosti a hodláme se v budoucnu mnohem aktivněji podílet na činnosti dozorčí rady ProSiebenSat1. Doufáme, že tato nabídka osloví akcionáře i všechny zainteresované strany a připraví tak cestu k uvolnění potenciálu společnosti,“ uvedl generální ředitel PPF Jiří Šmejc.

PPF hodlá zveřejnit nabídkový dokument v průběhu období pro akceptaci nabídky MFE. Nabídka PPF by se tak mohla považovat za konkurenční ve smyslu německého zákona o nabývání a převzetí cenných papírů. Nabídka podle PPF necílí na získání kontroly nad společností ProSiebenSat.1 a nepředstavuje ani nabídku převzetí, ani povinnou nabídku. Nabídku musí schválit německý Spolkový úřad pro finanční dohled (BaFin) a následně bude zveřejněna zde.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu s loňskými výnosy 3,9 miliardy eur. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Firma má dále aktivity na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje také on-line seznamovací platformu. Zaměstnává 7000 lidí.

Vedle podílu v ProSieben PPF vlastní skupinu CME, která v Česku provozuje televizi Nova a další televizní stanice v Chorvatsku, Bulharsku, Rumunsku, Moldavsku, na Slovensku a ve Slovinsku.

Renáta Kellnerová

Nejbohatší Češkou zůstává Kellnerová. Do čela žebříčku Forbesu se dere zbrojař Strnad

Nejbohatším člověkem v Česku zůstává podle žebříčku časopisu Forbes dědička impéria PPF Renáta Kellnerová s rodinou s majetkem 378 miliard korun. Na druhém místě je stejně jako loni většinový vlastník Energetického a průmyslového holdingu (EPH) Daniel Křetínský s majetkem 284 miliard korun. Třetí znovu skončil majitel investiční skupiny KKCG Karel Komárek s odhadovaným majetkem 262,5 miliardy korun. Skokanem žebříčku je zbrojař Michal Strnad.

Přečíst článek

Mama Shelter

Hilton, Mama Shelter, Four Seasons. Hotely táhnou, přilákaly miliardové investice

Objem investic do hotelových nemovitostí v Česku dosáhl v letošním prvním čtvrtletí 340 milionů eur, v přepočtu 8,49 miliardy korun. Je to téměř třikrát více než za celý loňský rok. Údaje zveřejnila poradenská společnosti Savills.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme