Porsche netáhne. Zisk automobilky klesl o 30 procent a na vině je i Čína
Provozní zisk německého výrobce luxusních vozů Porsche klesl v prvním čtvrtletí o 30 procent na 1,28 miliardy eur (32,2 miliardy korun). Na vině byla obměna modelů a slabá poptávka v Číně. Je to nejslabší výsledek od uvedení podniku na burzu v září 2022, napsala agentura Bloomberg.
Ke zdrženlivým zákazníkům v Číně se přidaly i potíže s proclením vozidel ve Spojených státech. Porsche označilo začátek roku za pravděpodobné dno. Společnost nyní pracuje na uvedení čtyř modernizovaných modelů.
Knihy objednávek pro letošní rok jsou většinou plné. Obnova modelové řady ale vedla k prudkému nárůstu nákladů na výzkum, vývoj a na marketing. Tento proces je spojen s vysokými výdaji, uvedl finanční ředitel Lutz Meschke. V roce 2025 by ale podle něj mělo dojít k výraznému růstu zisku.
Klasický model 911 získá modernější podobu na začátku léta. Nový Cayenne, nejprodávanější model značky Porsche, byl uveden na trh na konci roku 2023.
Tržby za období od ledna do března se snížily meziročně o více než desetinu na 9,01 miliardy eur. Analytici odhadovali, že jak provozní zisk tak tržby neklesnou tolik. Dceřiná společnost skupiny Volkswagen přesto potvrdila celoroční výhled.
Toyota rozšiřuje výrobu elektromobilů v USA, staví tam už druhý závod. Je to pro ni daňově výhodné.
Toyota investuje miliardy dolarů do výroby elektromobilů v USA. Je to pro ni daňově výhodné
Zprávy z firem
Myšlenka na byznysprojekt vychází z obyčejného blogu o novinkách ze světa elektromobility. Kolem něj vznikla komunita nadšenců a nedlouho poté také firma - evropské online EV tržiště s názvem AutosEU Limited. „Chceme posouvat hranice možného ve světě elektromobility,“ říkají zakladatelé, čtyřiadvacetiletý Jakub Hotěk a o rok starší Kryštof Kněžínek.
Chcete elektroauto výhodně? Dva čeští studenti vymysleli, jak na to
Zprávy z firem
Prodej prvního elektromobilu čínského výrobce chytrých telefonů Xiaomi je třikrát až pětkrát vyšší, než se očekávalo. Podle agentury Reuters to řekl generální ředitel a zakladatel firmy Lej Ťün při živém vysílání na douyin, což je čínská obdoba sociální sítě TikTok.
Nadšení kolem elektromobilu Xiaomi SU7 neopadá. Prodej je až pětkrát vyšší, než se očekávalo
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.