RECENZE: Nový oblíbenec českých taxikářů. Toyota Camry je sázkou na jistotu
Toyota Camry si během let vydobyla pověst spolehlivého a pohodlného sedanu. Devátá generace na to navazuje a podle recenzí má našlápnuto stát se nejen postrachem konkurence, ale také novým oblíbencem českých taxikářů.
Nová Camry dostala modernější kabát, ale zůstává věrná svým ladným tvarům. Ostrá diodová světla, úzká maska a čisté linie dodávají vozu švih, aniž by působil přeplácaně. Klasický profil sportovního sedanu a široká světla vzadu dělají dojem i bez zbytečných kudrlinek.
Uvnitř vládne kombinace kvalitního, prostoru a promyšleného ovládání. Přehledná palubní deska, samostatný panel klimatizace s fyzickými tlačítky (žádné ovládání přes dotykový displej) a pohodlná přední i zadní sedadla — zvlášť ve verzi executive, kde cestující vzadu dostanou i vyhřívání a ovládání zadní klimatizace.
Dotykový displej s úhlopříčkou 12,3palce zvládá navigaci i bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani sada asistentů — pozor jen na citlivé sledování pozornosti řidiče. V nejvyšší verzi executive nechybí větrání předních sedadel, head-up displej či 360stupňová parkovací kamera s kvalitním obrazem.
FOTOGALERIE: Podívejte se do nejnovější generace Toyoty Camry
Hybridní pohon
Pod kapotou pracuje hybridní soustava s motorem o objemu 2,5 litru a výkonem 230 koní. Ty ženou přední kola přes automat e-CVT. Auto je tiché, pohodlné a díky solidnímu zrychlení (0–100 km/h za 7,2 s) ani mimo město neztrácí dech. Spotřeba ve městě klesá díky hybridnímu systému i pod 5 litrů na 100 kilometrů. Na delší trase ve městě i na dálnici jsem se dostal na 5,3 litru. To u auta s takovým výkonem a dostatečným zrychlením i na dálnici určitě potěší.
Podvozek si poradí i s rozbitým asfaltem, zde jde více o pohodlnou než sportovní jízdu. Prostor vzadu je velmi dobrý, kufr s objemem 493 litrů dostačující — jen pozor, ve vyšší výbavě nelze sklopit zadní sedadla. A to kvůli systému jejich polohování. Kvůli konstrukci nelze ke Camry pořídit tažné zařízení ani zatížit střechu.
Sázka na jistotu
Toyota Camry deváté generace je sázkou na jistotu. Elegantní, úsporný, pohodlný a spolehlivý - zkrátka sedan, který vás nezradí ani ve městě, ani na dlouhé cestě. Jasné plusy? Design bez manýr, úsporný hybrid, komfortní podvozek a prostor vzadu. Malé mínusy? Hlučnější motor při zrychlení, a v nejvyšší výbavě nesklopná zadní sedadla. Celkově? Promyšlený vůz, který si své místo na trhu rozhodně uhájí.
Lexus vstupuje do světa elektromobility se stále větší rozhodností a model RZ 300e je důkazem, že i elektrický pohon může nést typické znaky značky – elegantní design, špičkové zpracování a důraz na komfort. Perfektní ale není.
RECENZE: Elektrický Lexus RZ 300e nabízí pohodlné svezení, ale daleko nedojedete
Enjoy
Vodíková Toyota Mirai v reálném provozu ujede na plnou nádrž něco přes 400 kilometrů. To by při rychlém tankování a bezemisním provozu bylo super, ale tankovat zatím není moc kde. Cena paliva na ujetý kilometr také překvapí.
RECENZE: Nové vodíkové auto je jako elektromobil, ale s rychlým „nabíjením“. Má však háček
Enjoy
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.