Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pod dohledem Bruselu. S přípravou trati z Prahy na letiště pomůže evropská rozvojová banka

S přípravou trati z Prahy na letiště pomůže evropská rozvojová banka
iStock
 ČTK

Evropská banka pro rekonstrukci a rozvoj bude radit Správě železnic při přípravě modernizace železniční trati z Prahy na Letiště Václava Havla a na Kladno formou PPP projektu, tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru. Správa železnic dále uvedla, že obě strany podepsaly smlouvu na poradenské služby, na základě kterých banka připraví podklady k veřejné zakázce na koncesionáře stavby.

Reklama

Státní podnik počítá s výstavbou ve spolupráci se soukromým kapitálem u vybraných úseků tratě, vláda to schválila v srpnu. Vybraný koncesionář podle organizace zajistí i následnou provozuschopnost kolejí.

Ve hře jsou podle informací Správy železnic dvě varianty, v první by soukromý partner vybudoval či zrekonstruoval všechny úseky mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Letiště Václava Havla, ve druhé kromě toho i úsek do Kladna. Náklady u první varianty podle Správy železnic dosahují 16,6 miliardy korun, u druhé pak 23,3 miliardy korun. Celková délka úseků činí téměř 40 kilometrů a s jejich modernizací se počítá v letech 2025 až 2029, uvedla organizace.

Kupka: Železnice mezi Bubny a Výstavištěm bude v provozu v polovině roku 2025

Železniční úsek Bubny-Výstaviště bude v provozu v roce 2025, uvedl ministr Kupka

Přestavba úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm by měla být uvedena do provozu v polovině roku 2025, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Stavba je součástí projektu modernizace železniční trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla v Praze. Stavbaři pracují také na druhém konci plánované trasy, a to mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovcem. Aktuálně se v Bubnech betonuje základová deska nové nádražní budovy, staví se také pilíře pro estakádu.

Přečíst článek

Projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla tvoří podle organizace zhruba deset staveb, z nichž některé už jsou hotové a jiné se staví. V letech 2017 až 2020 Správa železnic nechala zrekonstruovat Negrelliho viadukt v Praze. Loni začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec a letos v lednu Správa železnic začala s modernizací úseku mezi stanicí Praha-Bubny a zastávkou Praha-Výstaviště.

Další na řadě je podle informací organizace tendr pro stavbu v úseku Praha-Ruzyně – Kladno a před zahájením je modernizace Masarykova nádraží. Poté budou následovat práce mezi Ruzyní a letištěm včetně stavby nové stanice přímo u letiště. Od roku 2026 pak organizace plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně. Na závěr přijde na řadu takzvané zaokruhování, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem. Náklady celé modernizace se budou podle dřívějšího vyjádření generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody blížit 50 miliardám korun, přičemž ještě předloni je organizace odhadovala na 43 miliard korun.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme