Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Železniční úsek Bubny-Výstaviště bude v provozu v roce 2025, uvedl ministr Kupka

Kupka: Železnice mezi Bubny a Výstavištěm bude v provozu v polovině roku 2025
ČTK
 ČTK

Přestavba úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm by měla být uvedena do provozu v polovině roku 2025, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Stavba je součástí projektu modernizace železniční trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla v Praze. Stavbaři pracují také na druhém konci plánované trasy, a to mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovcem. Aktuálně se v Bubnech betonuje základová deska nové nádražní budovy, staví se také pilíře pro estakádu.

Kupka řekl, že náklady na úsek mezi Bubny a Výstavištěm jsou 3,79 miliardy korun, v Kladně je to 3,69 miliardy. „Je to jedna z nejvýznamnějších investic na české železnici v současné době. Znamená to, že to, o čem se dlouho diskutovalo, to je moderní železniční spojení mezi centrem Prahy, Letištěm Václava Havla a Kladnem, se skutečně realizuje," řekl Kupka.

Náklady projektu se budou podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody blížit 50 miliardám korun, přičemž ještě předloni je odhadovala Správa železnic na 43 miliard. „Poměrně významným prvkem bude nacenění tunelu v Dejvicích," dodal.

FOTOGALERIE: Jak bude vypadat nádraží v Bubnech nebo Masaryčka

Podle Správy železnic v pražských Bubnech nyní vznikají základy mostních konstrukcí. Stanice Bubny by měla být po dokončení staveb čtyřkolejná, bude také blíže stanici metra Vltavská. Po demontáži původního mostu přes ulici Dukelských hrdinů dělníci budují i základy nové zastávky Praha Výstaviště.

V kladenském úseku postaví Správa železnic druhou kolej, zrekonstruuje nádražní budovu a vybuduje nová nástupiště. „Na konci roku bude na Kladně jedno nástupiště zprovozněné," řekl Svoboda. Dodal, že plnohodnotněji budou moct využívat trať vlaky v druhé polovině roku 2024.

FOTOGALERIE: Takto se promění Smíchovské nádraží

Podle něj modernizace trati změní u občanů uvažování, zda jet do centra Prahy individuální dopravou, či dopravou veřejnou. „Z Kladna do centra Prahy budeme ve zhruba 30minutovém dojezdu," dodal.

Na české železnice vyrazily nové vlaky RegioFox

Na české železnice vyrazily vlaky RegioFox, kromě nafty je může pohánět i biopalivo

České dráhy zahájily zkušební provoz nových motorových vlakových souprav RegioFox. První cestující se svezli dnes dopoledne z Rakovníka do Berouna. V dalších týdnech může být do zkušebního provozu uvedeno až šest souprav RegioFox. Jedna jednotka stojí přibližně 95 milionů korun.

Přečíst článek

Podle tiskové zprávy Správy železnic je projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla rozdělený na víc než desítku staveb. Z nich je dokončená rekonstrukce Negrelliho viaduktu.

Letos plánuje Správa železnic vyhlásit tendry pro stavbu mezi Ruzyní a Kladnem a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží. Následovat by měly práce v úseku mezi Praha-Ruzyně a Letištěm Václava Havla a na novostavbě stanice přímo na letišti. Od roku 2025 se plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně. Na závěr přijde na řadu tzv. zaokruhování, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem. „Věřím, že se z Prahy svezeme na Letiště Václava Havla v tomto desetiletí," dodal Svoboda.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme