Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys speciál: Živnostníci se ještě nedostali z covidové krize

Nela Keroušová
Michal Nosek/Newstream
Michal Nosek

Letos v létě server newstream.cz odstartoval seriál, který mapuje problémy živnostníků. Ve více než deseti dílech, které přiblížily různé profese, představil jejich problémy i úspěchy. Podnikatelé se z valné většiny shodují na tom, že podnikání není jednoduché.

Reklama

Nejtěžší pro mě byl před dvaceti lety rozjezd podnikání a zařizování salónu v Praze na Vinohradech,“ říká kadeřník Lukáš Klucký a jedním dechem popisuje další velký problém, který ho překvapil po mnoha úspěšných letech. „Příchod pandemie nás zaskočil a následná doba téměř zničila mé podnikání. Bylo to pro salón nesmírně těžké. Klientky si hlavy patlaly doma samy, nebo si šuškandou našly kadeřnice, které k nim chodily domů,“ popisuje dobu covidové uzávěry. Covid mu kromě stabilních tržeb sebral téměř polovinu klientely, kterou znovu postupně znovu doplňuje. 

Lukáš Klucký ve svém salonu archiv Lukáše Kluckého

Zákaz svateb se projevil 

Kluckého slova potvrzuje i Nela Keroušová, podnikatelka z úplně jiného oboru. Floristiky. Nela s podnikáním naplno začala v roce 2018. Slibně odstartovala byznys se svatebními květinami, ale pak přišla pandemie, která svatby naprosto zrušila. „I po opadnutí zákazů lidé dál svatby rušili, protože se obávali nových vládních zákazů. To můj obor zasáhlo, protože na svatbách je skvělé, že se spotřebuje hodně květin na jednu příležitost. Spotřebuje se třeba i celá zahrada,“ vypočítává floristka s tím, že minimální náklady na svatební květiny jsou tři tisíce a naopak nejdražší květinová svatební výzdoba, kterou kdy zajišťovala, vyšla na 42 tisíc korun.  Nyní se její byznys vrátil do normálu, ale škodí mu to, že lidé na květinách šetří. Náklady na květinovou výzdobu dle ní byly první, které novomanželé při svatbách omezili. 

Nela Keroušová Michal Nosek/Newstream

Zázazníci jsou nervózní a řeší každou korunu 

Třetím z vybraných živnostníků je podlahář Jiří Čermák. Tento chlapík si dobu pandemie naopak pochvaluje a na současné období láteří. 

V období covidu měli lidé prázdné byty, žili na chalupách a navíc měli dost našetřeno a zakázek bylo prý až moc. Nyní je to pro podlaháře krušnější. „Lidé šetří a rekonstrukce, pokud nejsou nezbytné, odkládají. Práce se ale najde i po covidu, ale je jí výrazně méně. Proto vyrážím i do Německa, nebo do Chorvatských penzionů, kde je po sezóně práce hodně,“ srovnává dvě rozličná období.  

Přečtěte si další příběhy ze seriálu Obyčejný byznys, který bude pokračovat i v příštím roce. 

Tomáš Vávra, houslař

Obyčejný byznys: Housle z Číny nejsou nástroj, ale spíš nábytek, říká mistr houslař

Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let.

Přečíst článek

Arborista Jiří Anderle

Obyčejný byznys: V arboristice jsem zázračně omládl, říká pětašedesátiletý kaskadér v korunách stromů

O tom, že fyzicky náročnou práci jde zvládnou i po šedesátce, je přesvědčený arborista Jiří Anderle. Žije nedaleko Mladé Boleslavi a na sklonku zaměstanecké kariéry pro něj už bylo obtížné sehnat dobře placenou práci. Proto se zamyslel, co ho baví, a začal podnikat jako arborista, který se zabývá kácením stromů v extrémních podmínkách. Musí na dřevinu nejprve vylézt a pak ji postupně odřezávat motorovou pilou. Jiří nám do redakce zaslal svůj inspirativní příběh živnostníka.

Přečíst článek

Ladislav Rosička má zálibu i jízdě na silných motorkách

Obyčejný byznys: Na otevření nového servisu potřebujete nejméně milion, říká automechanik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů či servisů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme do autoservisu Scuderia Strašnice Ladislava Rosičky.

Přečíst článek

Terapeutka ve svém vinohradském království

Obyčejný byznys: Naturopatie není ezo, ani šamanismus, říká Karolína Kunftová

K léčebnému oboru naturopatie, a vlastní soukromé klinice přišla oklikou, vlastně náhodou, přitom na ně nevěří. Dlouhé roky Karolína Kunftová pracovala jako HR manažerka ve velkých počítačových korporacích. „Celou tu dobu mě to příliš nebavilo a nesedělo mi, že dělám právě tohle. Proto jsem po večerech dělala fyzioterapii, cvičila jsem s lidmi a táhlo mě to ke zdraví,“ vzpomíná na tehdejší pracovní rozpolcenost.   

Přečíst článek

Zájem o tradiční foukané vánoční ozdoby roste, říká zakladatelka Koulieru

Obyčejný byznys: Zájem o tradiční foukané vánoční ozdoby roste, říká zakladatelka Koulieru

V Česku je mnoho zajímavých provozů, manufaktur, prodejen a trhů, servisů i samostatných živnostníků, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za Kateřinou Šrámkovou do sklářské manufaktury Koulier, která se připravuje na třetí předvánoční sezonu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme