Obyčejný byznys: Provoz pouťové atrakce se stále vyplácí, říká kolotočářka
Lokální zábavní události jsou doménou majitelů stánků, kolotočů a dalších atrakcí. Jejich sezona právě vrcholí a mohou tak již odhadovat letošní zisky. S příchodem podzimu totiž čas dožínek, poutí či obecních slavností odezní. Jednu takovou jsme navštívili i my.
„Tržby byly fajn a někdy jsme dokonce nestíhali, skončila jedna jízda a hned začala další. Stály u nás fronty, zejména z řad mládeže,“ zhodnotila úroveň dožínek Ústeckého kraje Rita, která již roky na poutích provozuje elektrická autíčka. Tržby sice nejsou tak velké jako na začátku tisíciletí, ale z jejích slov vyplývá, že letošní horké léto zábavě přálo a lidé si ho užili i v rámci poutí. „Návštěvníků přibývá a začali se i více bavit, už z nich zřejmě spadly covidové chmury a na poutích znovu utrácejí za občerstvení i atrakce,“ popisuje letošní sezonu Rita.
Ze zájmu, který mládež o tradiční mechanické atrakce projevila, je znát, že ji virtuální svět internetu zatím nepohltil úplně. Staré dobré „řetízkáče“ a labutě tak přežijí další roky.
Děti se bavily u atrakcí a dospělí obcházeli stánky s pochutinami a alkoholem. V tropickém horku byl zájem hlavně o pivo, které zde nabízelo hned několik pivovarů. „Sudy už máme skoro vypité, s tržbou jsem spokojený,” pochvaloval si situaci jeden z prodejců a ostatní na tom byli podobně.
Na dožínkách byl zájem i o řetízkové kolotoče a další atrakce, kterých byl plný městys. „Vyšlo počasí, takže si nad tržbami můžeme mnout ruce. Už dlouho se nám tady na Peruci tak nedařilo. Lidi se přicházejí pobavit a utrácejí. Hlavně mladí,“ uvedl s úsměvem Pavel, který obsluhoval kolotoč s labutěmi.
Na pokraji zájmu nezůstávaly v průběhu dožínkových slavností ani střelnice, nafukovací skluzavky či skákací hrady. Kolotočáři a prodavači občerstvení tak odjížděli z krajských dožínek na Peruci spokojení.
Hajní tráví mezi stromy celý život, jejich práce je po staletí prakticky stejná. Jen jim dnes pomáhají moderní stroje či technologie a místo pytláků, kteří se vyskytují méně, nahánějí jezdce na terénních čtyřkolkách.
Obyčejná práce: Buďme rádi za vlky. Na Slovensku mají medvědy lidožrouty, říká hajný z Krušných hor
Enjoy
Dětem a pedagogům odstartoval školní rok. Zatím má být standardní, jen ministerstvo školství se na podzim chystá představit zásadní reformu, která by v horizontu deseti let výrazně proměnila stávající strukturu vzdělávacího systému.
Obyčejná práce: Školám vládnou tělocvikáři, říká učitel
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.