Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Provoz pouťové atrakce se stále vyplácí, říká kolotočářka

Řetízkový kolotoč nesmí na žádné pouti chybět
Profimedia.cz
Michal Nosek

Lokální zábavní události jsou doménou majitelů stánků, kolotočů a dalších atrakcí. Jejich sezona právě vrcholí a mohou tak již odhadovat letošní zisky. S příchodem podzimu totiž čas dožínek, poutí či obecních slavností odezní. Jednu takovou jsme navštívili i my.

„Tržby byly fajn a někdy jsme dokonce nestíhali, skončila jedna jízda a hned začala další. Stály u nás fronty, zejména z řad mládeže,“ zhodnotila úroveň dožínek Ústeckého kraje Rita, která již roky na poutích provozuje elektrická autíčka. Tržby sice nejsou tak velké jako na začátku tisíciletí, ale z jejích slov vyplývá, že letošní horké léto zábavě přálo a lidé si ho užili i v rámci poutí. „Návštěvníků přibývá a začali se i více bavit, už z nich zřejmě spadly covidové chmury a na poutích znovu utrácejí za občerstvení i atrakce,“ popisuje letošní sezonu Rita. 

Ze zájmu, který mládež o tradiční mechanické atrakce projevila, je znát, že ji virtuální svět internetu zatím nepohltil úplně. Staré dobré „řetízkáče“ a labutě tak přežijí další roky. 

Děti se bavily u atrakcí a dospělí obcházeli stánky s pochutinami a alkoholem. V tropickém horku byl zájem hlavně o pivo, které zde nabízelo hned několik pivovarů. „Sudy už máme skoro vypité, s tržbou jsem spokojený,” pochvaloval si situaci jeden z prodejců a ostatní na tom byli podobně. 

Na dožínkách byl zájem i o řetízkové kolotoče a další atrakce, kterých byl plný městys. „Vyšlo počasí, takže si nad tržbami můžeme mnout ruce. Už dlouho se nám tady na Peruci tak nedařilo. Lidi se přicházejí pobavit a utrácejí. Hlavně mladí,“ uvedl s úsměvem Pavel, který obsluhoval kolotoč s labutěmi. 

Na pokraji zájmu nezůstávaly v průběhu dožínkových slavností ani střelnice, nafukovací skluzavky či skákací hrady. Kolotočáři a prodavači občerstvení tak odjížděli z krajských dožínek na Peruci spokojení

Medvědi se na Slovensku rychle množí

Obyčejná práce: Buďme rádi za vlky. Na Slovensku mají medvědy lidožrouty, říká hajný z Krušných hor

Hajní tráví mezi stromy celý život, jejich práce je po staletí prakticky stejná. Jen jim dnes pomáhají moderní stroje či technologie a místo pytláků, kteří se vyskytují méně, nahánějí jezdce na terénních čtyřkolkách.

Přečíst článek

Školní rok odstartoval

Obyčejná práce: Školám vládnou tělocvikáři, říká učitel

Dětem a pedagogům odstartoval školní rok. Zatím má být standardní, jen ministerstvo školství se na podzim chystá představit zásadní reformu, která by v horizontu deseti let výrazně proměnila stávající strukturu vzdělávacího systému.  

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme