Dravý Netflix je zpět. Zvládl zastavit odliv předplatitelů, investoři to ocenili
Čistý zisk provozovatele americké streamovací služby Netflix ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o čtyři procenta na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard korun). Firma ale zvýšila tržby a zastavila úbytek předplatitelů, na což její akcie zareagovaly prudkým růstem.
Čtvrtletní tržby se zvýšily o šest procent na 7,9 miliardy dolarů, překonaly tak očekávání analytiků. Firma ve třetím čtvrtletí získala 2,4 milionu nových předplatitelů, zatímco během prvního pololetí o 1,2 milionu předplatitelů přišla. Předpověděla zároveň, že ve čtvrtém čtvrtletí získá dalších 4,5 milionu předplatitelů.
„Díkybohu máme období poklesu za sebou,” uvedl spoluředitel podniku Reed Hastings. Firma se podle něj musí dál soustředit na obsah, marketing a systém levnějšího předplatného s reklamou, který se ve vybraných zemích chystá spustit příští měsíc.
Streamovací služba Netflix zůstává v Česku nejoblíbenější placenou televizní službou s podílem okolo 37 procent. Následuje HBO Max s pětinovým podílem, zhruba deset procent patří platformě Voyo. Do čísel bude stále více promlouvat Disney+, který je českým divákům k dispozici od poloviny června. Vyplývá to z údajů distribučních firem.Netflix je v Česku stále nejoblíbenější. Navzdory globálnímu odlivu diváků
Money
„Působivá čísla Netflixu ukazují, že příběh růstu tohoto podniku ještě zdaleka není u konce,” uvedl analytik Haris Anwar z investičního serveru Investing.com. Akcie Netflixu po zveřejnění výsledkové zprávy posílily o více než 14 procent.
Systém levnějšího předplatného s reklamou hodlá Netflix spustit 3. listopadu. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česká republika ale mezi nimi zatím není. Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund a budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut reklamy.
Netflix se pokusí příští rok zavést levnější předplatné, které bude podporované reklamami. To je jeden z důvodů, proč globální internetová televize poprvé umožní externí firmě měřit sledovanost. Doposud Netflix zveřejňoval jen vlastní metriky. Revoluce ve streamingu. Sledovanost Netflixu bude měřit externí firma
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?