Německá mediální skupina navázaná na PPF šetří. Zruší asi desetinu pracovních míst
Největší soukromá televizní skupina na německém trhu ProSiebenSat.1, jejímž druhým největším akcionářem je PPF Renáty Kellnerové, dostatečně nevydělává, musí stlačit náklady. Chystá se proto zrušit na 400 pracovních míst, což je asi desetina z celku.
„Zrušení pracovních míst je obtížné, ale nezbytné obchodní rozhodnutí, aby ProSiebenSat.1 mohl zvýšit svou výdělečnou sílu a znovu trvale a zdravě růst,“ řekl generální ředitel Bert Habets. Už dříve sliboval trojciferné snížení počtu pracovních míst, ale dosud ho přesně nevyčíslil.
Společnost oznámila, že rušení pracovních míst by mělo být provedeno společensky odpovědným způsobem a že by se chtěla - pokud to bude možné - vyhnout propouštění. Podle mluvčí se tak například znovu neobsadí volná místa. ProSiebenSat.1 očekává, že díky rušení pracovních míst letos personální náklady klesnou o nízkou dvoucifernou částku v milionech eur.
Největším investorem skupiny je italská MFE Mediaforeurope, kterou ovládá rodina nedávno zesnulého expremiéra Silvia Berlusconiho. Druhým největším akcionářem je česká skupina PPF miliardářky Renáty Kellnerové.
Skupina PPF zvýšila svůj podíl ve společnosti ProSiebenSat.1 Media SE (ProSieben) na 15,04 procenta. Podíl PPF reprezentuje 11,6 procenta hlasovacích práv na kapitálu společnosti, uvedla firma. Skupina PPF, vlastněná rodinou zemřelého miliardáře Petra Kellnera, je druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1.
PPF miliardářky Kellnerové posílila v ProSieben. Je akcionářskou dvojkou po Berlusconim
Trhy
Náklady skupiny PPF související s odchodem z Ruska po invazi na Ukrajinu dosáhly stovek milionů eur. Nebýt toho, skupina loni měla vyšší zisk než před pandemií COVID-19, řekl ředitel PPF Jiří Šmejc, který stojí v čele skupiny jeden rok. PPF vykázala za loňský rok čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy korun), o 49 procent méně než o rok dříve.
Odchod z Ruska stál PPF miliardy. Nelitujeme, bylo to správné, prohlásil šéf firmy Šmejc
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.