Německá mediální skupina navázaná na PPF šetří. Zruší asi desetinu pracovních míst
Největší soukromá televizní skupina na německém trhu ProSiebenSat.1, jejímž druhým největším akcionářem je PPF Renáty Kellnerové, dostatečně nevydělává, musí stlačit náklady. Chystá se proto zrušit na 400 pracovních míst, což je asi desetina z celku.
„Zrušení pracovních míst je obtížné, ale nezbytné obchodní rozhodnutí, aby ProSiebenSat.1 mohl zvýšit svou výdělečnou sílu a znovu trvale a zdravě růst,“ řekl generální ředitel Bert Habets. Už dříve sliboval trojciferné snížení počtu pracovních míst, ale dosud ho přesně nevyčíslil.
Společnost oznámila, že rušení pracovních míst by mělo být provedeno společensky odpovědným způsobem a že by se chtěla - pokud to bude možné - vyhnout propouštění. Podle mluvčí se tak například znovu neobsadí volná místa. ProSiebenSat.1 očekává, že díky rušení pracovních míst letos personální náklady klesnou o nízkou dvoucifernou částku v milionech eur.
Největším investorem skupiny je italská MFE Mediaforeurope, kterou ovládá rodina nedávno zesnulého expremiéra Silvia Berlusconiho. Druhým největším akcionářem je česká skupina PPF miliardářky Renáty Kellnerové.
Skupina PPF zvýšila svůj podíl ve společnosti ProSiebenSat.1 Media SE (ProSieben) na 15,04 procenta. Podíl PPF reprezentuje 11,6 procenta hlasovacích práv na kapitálu společnosti, uvedla firma. Skupina PPF, vlastněná rodinou zemřelého miliardáře Petra Kellnera, je druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1.PPF miliardářky Kellnerové posílila v ProSieben. Je akcionářskou dvojkou po Berlusconim
Trhy
Náklady skupiny PPF související s odchodem z Ruska po invazi na Ukrajinu dosáhly stovek milionů eur. Nebýt toho, skupina loni měla vyšší zisk než před pandemií COVID-19, řekl ředitel PPF Jiří Šmejc, který stojí v čele skupiny jeden rok. PPF vykázala za loňský rok čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy korun), o 49 procent méně než o rok dříve. Odchod z Ruska stál PPF miliardy. Nelitujeme, bylo to správné, prohlásil šéf firmy Šmejc
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?