Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejbohatší Češka Renáta Kellnerová v ostrém souboji s rodinou Berlusconiů. Chce německou Pro 7

Renáta Kellnerová
PPF
 nst
nst

O Německou společnost ProSiebenSat.1, největší soukromou německou mediální skupinu, se právě vede tvrdá bitva. Na jedné straně stojí nejbohatší Češka Renáta Kellnerová a její investiční skupina PPF, na druhé straně italský holding MFE rodiny Berlusconiů. Obě skupiny usilují o větší kus německého mediálního giganta.

Rodina Berlusconiů tento týden vylepšila svou nabídku. Za jednu akcii německé firmy ProSiebenSat.1 nyní nabízí 1,3 vlastní akcie místo dosavadních 0,4 akcie. To platí k hotovostní nabídce 4,48 eura za akcii. Za jednu akcii německé firmy tak nyní Italové nabízejí 8,62 eura, lhůta pro přijetí nabídky trvá do 13. srpna.

Předseda představenstva ProSiebenSat.1 Bert Habets ocenil nabídku italského holdingu, kterou označil za významně vyšší. „Domníváme se, že tato rozšířená nabídka jasně zrcadlí, že se chce MFE v našem podniku jako dlouhodobý investor udržitelně angažovat,“ uvedl.

Na italský krok v zápětí zareagovala Renáta Kellnerová. Potvrdila, že PPF nabízí odkup akcií ProSiebenSat.1 za sedm eur za akcii v hotovosti.

„PPF bere na vědomí zvýšenou nabídku MFE v reakci na nabídku PPF v hotovosti ve výši sedm eur za akcii. Nabídka PPF je ve srovnání s upravenou nabídkou MFE výhodnější. Nabídka PPF poskytuje stávajícím akcionářům jistotu v tom, pokud jde o hodnotu protiplnění. Naopak nabídka MFE toto nezaručuje, a to z důvodu možné nelikvidity a nejistoty ohledně vývoje ceny jejích akcií,“ uvedla PPF v prohlášení.

Na detailech záleží

Podle Habetse se nyní bude vedení společnosti zabývat detaily nabídky MFE a na počátku příštího týdne vydají představenstvo a dozorčí rada zákonem vyžadované odůvodněné stanovisko. „Věříme, že partnerství, jako je aktuální spolupráce s MFE, jsou důležitá, abychom podpořili růst,“ uvedl Habets. Dodal, že konstruktivní rozhovory vede společnost s MFE i s PPF.

PPF nyní nabízí sedm eur za akcii a chce svůj podíl zvýšit z nynějších téměř patnácti procent až na 29,99 procenta.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá patnáct bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben, zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž on-line seznamovací platformu.

MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti. Obě společnosti, MFE i PPF, letos učinily nabídku na zvýšení svého podílu.

Berlusconi na kobereček k ministrovi

Do snah o převzetí ProSiebenSat.1 se vložila také německá vláda. Státní ministr pro kulturu a média Wolfram Weimer varoval před ohrožením svobody médií a pozval italského mediálního magnáta Piera Silvia Berlusconiho na setkání a rozhovor. Berlusconi podle zdroje agentury Reuters se setkáním s Weimerem souhlasil. Uskutečnit by se mělo po letní pauze.

Naopak PPF je nadále přesvědčena, že její strategie pro zachování nezávislosti ProSiebenSat.1 je lepší než strategie MFE. „Vzhledem k významným rozdílům mezi nabídkami PPF a MFE by měli akcionáři ProSiebenSat.1 pečlivě zvážit všechny okolnosti,“ útočí PPF. Skupina prohlašuje, že její nabídka sedm eur v hotovosti za akcii je konečná a nejvyšší. Její platnost skončí 13. srpna.

Pier Silvio Berlusconi, syn Silvia Berlusconiho

Berlusconiho rodina chce ovládnout skupinu ProSieben, v níž má podíl i PPF

Firma rodiny Berlusconiů plánuje převzít německou mediální skupinu ProSieben, v níž je akcionářskou dvojkou PPF Renáty Kellnerové.

Přečíst článek

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1

Přetahovaná o vliv v ProSiebenSat.1 mezi rodinou Silvia Berlusconiho a skupinou PPF nekončí. Představenstvo i dozorčí rada německé mediální společnosti vítají nabídku PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale oba orgány označily za neadekvátní z finančního hlediska. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout, píše agentura Reuters.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme