Nejbohatší Češka Renáta Kellnerová v ostrém souboji s rodinou Berlusconiů. Chce německou Pro 7

O Německou společnost ProSiebenSat.1, největší soukromou německou mediální skupinu, se právě vede tvrdá bitva. Na jedné straně stojí nejbohatší Češka Renáta Kellnerová a její investiční skupina PPF, na druhé straně italský holding MFE rodiny Berlusconiů. Obě skupiny usilují o větší kus německého mediálního giganta.
Rodina Berlusconiů tento týden vylepšila svou nabídku. Za jednu akcii německé firmy ProSiebenSat.1 nyní nabízí 1,3 vlastní akcie místo dosavadních 0,4 akcie. To platí k hotovostní nabídce 4,48 eura za akcii. Za jednu akcii německé firmy tak nyní Italové nabízejí 8,62 eura, lhůta pro přijetí nabídky trvá do 13. srpna.
Předseda představenstva ProSiebenSat.1 Bert Habets ocenil nabídku italského holdingu, kterou označil za významně vyšší. „Domníváme se, že tato rozšířená nabídka jasně zrcadlí, že se chce MFE v našem podniku jako dlouhodobý investor udržitelně angažovat,“ uvedl.
Na italský krok v zápětí zareagovala Renáta Kellnerová. Potvrdila, že PPF nabízí odkup akcií ProSiebenSat.1 za sedm eur za akcii v hotovosti.
„PPF bere na vědomí zvýšenou nabídku MFE v reakci na nabídku PPF v hotovosti ve výši sedm eur za akcii. Nabídka PPF je ve srovnání s upravenou nabídkou MFE výhodnější. Nabídka PPF poskytuje stávajícím akcionářům jistotu v tom, pokud jde o hodnotu protiplnění. Naopak nabídka MFE toto nezaručuje, a to z důvodu možné nelikvidity a nejistoty ohledně vývoje ceny jejích akcií,“ uvedla PPF v prohlášení.
Na detailech záleží
Podle Habetse se nyní bude vedení společnosti zabývat detaily nabídky MFE a na počátku příštího týdne vydají představenstvo a dozorčí rada zákonem vyžadované odůvodněné stanovisko. „Věříme, že partnerství, jako je aktuální spolupráce s MFE, jsou důležitá, abychom podpořili růst,“ uvedl Habets. Dodal, že konstruktivní rozhovory vede společnost s MFE i s PPF.
PPF nyní nabízí sedm eur za akcii a chce svůj podíl zvýšit z nynějších téměř patnácti procent až na 29,99 procenta.
ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá patnáct bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben, zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž on-line seznamovací platformu.
MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti. Obě společnosti, MFE i PPF, letos učinily nabídku na zvýšení svého podílu.
Berlusconi na kobereček k ministrovi
Do snah o převzetí ProSiebenSat.1 se vložila také německá vláda. Státní ministr pro kulturu a média Wolfram Weimer varoval před ohrožením svobody médií a pozval italského mediálního magnáta Piera Silvia Berlusconiho na setkání a rozhovor. Berlusconi podle zdroje agentury Reuters se setkáním s Weimerem souhlasil. Uskutečnit by se mělo po letní pauze.
Naopak PPF je nadále přesvědčena, že její strategie pro zachování nezávislosti ProSiebenSat.1 je lepší než strategie MFE. „Vzhledem k významným rozdílům mezi nabídkami PPF a MFE by měli akcionáři ProSiebenSat.1 pečlivě zvážit všechny okolnosti,“ útočí PPF. Skupina prohlašuje, že její nabídka sedm eur v hotovosti za akcii je konečná a nejvyšší. Její platnost skončí 13. srpna.
Firma rodiny Berlusconiů plánuje převzít německou mediální skupinu ProSieben, v níž je akcionářskou dvojkou PPF Renáty Kellnerové.
Berlusconiho rodina chce ovládnout skupinu ProSieben, v níž má podíl i PPF
Zprávy z firem
Přetahovaná o vliv v ProSiebenSat.1 mezi rodinou Silvia Berlusconiho a skupinou PPF nekončí. Představenstvo i dozorčí rada německé mediální společnosti vítají nabídku PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale oba orgány označily za neadekvátní z finančního hlediska. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout, píše agentura Reuters.
PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.