Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejbohatší Češka Renáta Kellnerová v ostrém souboji s rodinou Berlusconiů. Chce německou Pro 7

Renáta Kellnerová
PPF
 nst
nst

O Německou společnost ProSiebenSat.1, největší soukromou německou mediální skupinu, se právě vede tvrdá bitva. Na jedné straně stojí nejbohatší Češka Renáta Kellnerová a její investiční skupina PPF, na druhé straně italský holding MFE rodiny Berlusconiů. Obě skupiny usilují o větší kus německého mediálního giganta.

Rodina Berlusconiů tento týden vylepšila svou nabídku. Za jednu akcii německé firmy ProSiebenSat.1 nyní nabízí 1,3 vlastní akcie místo dosavadních 0,4 akcie. To platí k hotovostní nabídce 4,48 eura za akcii. Za jednu akcii německé firmy tak nyní Italové nabízejí 8,62 eura, lhůta pro přijetí nabídky trvá do 13. srpna.

Předseda představenstva ProSiebenSat.1 Bert Habets ocenil nabídku italského holdingu, kterou označil za významně vyšší. „Domníváme se, že tato rozšířená nabídka jasně zrcadlí, že se chce MFE v našem podniku jako dlouhodobý investor udržitelně angažovat,“ uvedl.

Na italský krok v zápětí zareagovala Renáta Kellnerová. Potvrdila, že PPF nabízí odkup akcií ProSiebenSat.1 za sedm eur za akcii v hotovosti.

„PPF bere na vědomí zvýšenou nabídku MFE v reakci na nabídku PPF v hotovosti ve výši sedm eur za akcii. Nabídka PPF je ve srovnání s upravenou nabídkou MFE výhodnější. Nabídka PPF poskytuje stávajícím akcionářům jistotu v tom, pokud jde o hodnotu protiplnění. Naopak nabídka MFE toto nezaručuje, a to z důvodu možné nelikvidity a nejistoty ohledně vývoje ceny jejích akcií,“ uvedla PPF v prohlášení.

Na detailech záleží

Podle Habetse se nyní bude vedení společnosti zabývat detaily nabídky MFE a na počátku příštího týdne vydají představenstvo a dozorčí rada zákonem vyžadované odůvodněné stanovisko. „Věříme, že partnerství, jako je aktuální spolupráce s MFE, jsou důležitá, abychom podpořili růst,“ uvedl Habets. Dodal, že konstruktivní rozhovory vede společnost s MFE i s PPF.

PPF nyní nabízí sedm eur za akcii a chce svůj podíl zvýšit z nynějších téměř patnácti procent až na 29,99 procenta.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá patnáct bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben, zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž on-line seznamovací platformu.

MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti. Obě společnosti, MFE i PPF, letos učinily nabídku na zvýšení svého podílu.

Berlusconi na kobereček k ministrovi

Do snah o převzetí ProSiebenSat.1 se vložila také německá vláda. Státní ministr pro kulturu a média Wolfram Weimer varoval před ohrožením svobody médií a pozval italského mediálního magnáta Piera Silvia Berlusconiho na setkání a rozhovor. Berlusconi podle zdroje agentury Reuters se setkáním s Weimerem souhlasil. Uskutečnit by se mělo po letní pauze.

Naopak PPF je nadále přesvědčena, že její strategie pro zachování nezávislosti ProSiebenSat.1 je lepší než strategie MFE. „Vzhledem k významným rozdílům mezi nabídkami PPF a MFE by měli akcionáři ProSiebenSat.1 pečlivě zvážit všechny okolnosti,“ útočí PPF. Skupina prohlašuje, že její nabídka sedm eur v hotovosti za akcii je konečná a nejvyšší. Její platnost skončí 13. srpna.

Pier Silvio Berlusconi, syn Silvia Berlusconiho

Berlusconiho rodina chce ovládnout skupinu ProSieben, v níž má podíl i PPF

Firma rodiny Berlusconiů plánuje převzít německou mediální skupinu ProSieben, v níž je akcionářskou dvojkou PPF Renáty Kellnerové.

Přečíst článek

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1

PPF chce posílit v německých médiích. Ale nenabízí dost, zní z ProSiebenSat.1

Přetahovaná o vliv v ProSiebenSat.1 mezi rodinou Silvia Berlusconiho a skupinou PPF nekončí. Představenstvo i dozorčí rada německé mediální společnosti vítají nabídku PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale oba orgány označily za neadekvátní z finančního hlediska. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout, píše agentura Reuters.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme