Budoucnost dopravy v Praze je ve vlacích, vzniknou dvě nové linky

Na území Prahy by mohly vzniknout dvě nové vlakové linky S61 z Vršovic do Malešic a S71 z Radotína do Běchovic. Cílem je zlepšit síť vlakových spojení. Kdy budou zavedeny, není jasné, záležet bude na vybudování potřebné infrastruktury včetně některých zastávek.
Po metropoli jezdí několik desítek linek označených písmenem S zapojených do pražské integrované dopravy (PID), jejíž součástí jsou i spěšné vlaky a vybrané rychlíky. Linky S pod tímto označením začaly jezdit v roce 2007.
Desítky nových příměstských i dálkových linek železničních linek má v budoucnu pojmout pražské Hlavní nádraží. Vzniká studie, která vlaky „pošle" pod nynější úroveň a podle níž vzniknou v centru i nové zastávky - třeba na Karlově náměstí.
FOTOGALERIE: Vlakem z Úval do Černošic přes Karlovo náměstí. Na „hlavák“ se bude jezdit pod zemí
Reality
Linka S61 měla původně vyjet v prosinci 2024 z Vršovic přes Zahradní Město do Malešic. V této trase ale letos zprovozněna nebude. Podmínkou, aby vlaky linky S61 jezdily přes Zahradní Město, je výstavba zastávek Jahodnice a Hostavice Jiráskova čtvrť, výhledově se počítá ještě se zastávkou Praha-Malešice s přestupem na metro A ve stanici Depo Hostivař. Kvůli potížím by tak zatím vlaky měly jet v alternativní trase přes hlavní nádraží a Kyje. Ropid také jedná o prodloužení vlaků do středočeských Úval.
Dalším vlakovým spojením, které má vzniknout, je linka S71 z Radotína přes Krč a Zahradní Město do Běchovic. Podmínek pro zavedení linky je v tomto případě několik. První je, že nejprve musí vzniknout zastávky Praha-Braník Ve Studeném a Praha-Spořilov.
Železniční most na Výtoni vzbuzuje už několik měsíců nebývalý zájem veřejnosti i odborníků. O jeho osudu spekulují i zahraniční média. Podle původních plánů měl být ten nový dokončen do konce roku 2028. Na stůl se ale zase vrací možnost, že se zachová ten původní, historický. Jasno má být podle ministra dopravy Martina Kupky do konce roku.
Bourat, či nebourat. Diskuse kolem mostu na Výtoni je nekonečná, jasno má být do konce roku
Reality
Druhou podmínkou pro S71 je, že Správa železnic musí opravit trať ze Smíchova na hlavní nádraží, kde je problém chátrajícího železničního mostu mezi Smíchovem a Podskalím. Do vyřešení tohoto problému pojedou vlaky z Berouna přes Branický most a Krč, kudy je plánována právě linka S71.
Změna dopravce čeká fungující linku S49 z Prahy-Hostivař do středočeských Roztok u Prahy. Od změny jízdního řádu v prosinci 2024 nahradí dosavadního provozovatele, firmu Arriva firma Regiojet, která zvítězila v nabídkovém řízení.
Nejenom rychlodráha, která významně urychlí cestování do Prahy, i levnější pozemky, dělají z Kladna developerskou bonanzu.
Kladno, to je to město. Je levnější než Praha, jak dlouho to ale tak bude?
Reality
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.