Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Budoucnost dopravy v Praze je ve vlacích, vzniknou dvě nové linky

Vlaková zastávka v Praze
Profimedia.cz
 ČTK

Na území Prahy by mohly vzniknout dvě nové vlakové linky S61 z Vršovic do Malešic a S71 z Radotína do Běchovic. Cílem je zlepšit síť vlakových spojení. Kdy budou zavedeny, není jasné, záležet bude na vybudování potřebné infrastruktury včetně některých zastávek.

Reklama

Po metropoli jezdí několik desítek linek označených písmenem S zapojených do pražské integrované dopravy (PID), jejíž součástí jsou i spěšné vlaky a vybrané rychlíky. Linky S pod tímto označením začaly jezdit v roce 2007.

Takto by mohlo vypadat nové nádraží v Bubnech-Zátorech.

FOTOGALERIE: Vlakem z Úval do Černošic přes Karlovo náměstí. Na „hlavák“ se bude jezdit pod zemí

Desítky nových příměstských i dálkových linek železničních linek má v budoucnu pojmout pražské Hlavní nádraží. Vzniká studie, která vlaky „pošle" pod nynější úroveň a podle níž vzniknou v centru i nové zastávky - třeba na Karlově náměstí.

Přečíst článek

Linka S61 měla původně vyjet v prosinci 2024 z Vršovic přes Zahradní Město do Malešic. V této trase ale letos zprovozněna nebude. Podmínkou, aby vlaky linky S61 jezdily přes Zahradní Město, je výstavba zastávek Jahodnice a Hostavice Jiráskova čtvrť, výhledově se počítá ještě se zastávkou Praha-Malešice s přestupem na metro A ve stanici Depo Hostivař. Kvůli potížím by tak zatím vlaky měly jet v alternativní trase přes hlavní nádraží a Kyje. Ropid také jedná o prodloužení vlaků do středočeských Úval.

Dalším vlakovým spojením, které má vzniknout, je linka S71 z Radotína přes Krč a Zahradní Město do Běchovic. Podmínek pro zavedení linky je v tomto případě několik. První je, že nejprve musí vzniknout zastávky Praha-Braník Ve Studeném a Praha-Spořilov.

Most na Výtoni

Bourat, či nebourat. Diskuse kolem mostu na Výtoni je nekonečná, jasno má být do konce roku

Železniční most na Výtoni vzbuzuje už několik měsíců nebývalý zájem veřejnosti i odborníků. O jeho osudu spekulují i zahraniční média. Podle původních plánů měl být ten nový dokončen do konce roku 2028. Na stůl se ale zase vrací možnost, že se zachová ten původní, historický. Jasno má být podle ministra dopravy Martina Kupky do konce roku.

Přečíst článek

Druhou podmínkou pro S71 je, že Správa železnic musí opravit trať ze Smíchova na hlavní nádraží, kde je problém chátrajícího železničního mostu mezi Smíchovem a Podskalím. Do vyřešení tohoto problému pojedou vlaky z Berouna přes Branický most a Krč, kudy je plánována právě linka S71. 

Změna dopravce čeká fungující linku S49 z Prahy-Hostivař do středočeských Roztok u Prahy. Od změny jízdního řádu v prosinci 2024 nahradí dosavadního provozovatele, firmu Arriva firma Regiojet, která zvítězila v nabídkovém řízení.

Kladno - letecký pohled

Kladno, to je to město. Je levnější než Praha, jak dlouho to ale tak bude?

Nejenom rychlodráha, která významně urychlí cestování do Prahy, i levnější pozemky, dělají z Kladna developerskou bonanzu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Takto bude vypadat nový smíchovský terminál.

FOTOGALERIE: Smíchovské nádraží vypadá spíš jako brownfield. To se ale brzy změní

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme